Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
SLEEPER, 26.12.2017 : pohoda, kamaráde Autoři těch komentářů
určitě jezdí na" těch pravých" motocyklech a tak jsme všichni spokojeni
hd1727, 25.12.2017 : nevzdávej to, venku(!) se ještě dá "leccos" najít
Ve Tvým věku máš ještě šanci "to" stihnout, než zdejší "zelení" zakážou
i dovoz a provoz ojetin motocyklů starších (např.) dvaceti let ...
pro me uplne nove informace o motorkach ktery sem videl v dobe myho detstvi z dalky i jen na obrazku, super. trochu sem si rozsiril obzor o novejch motorkach.
jinak by nebylo naskodu neco sepsat o dvoutaktech70 a 80 let. (se vsi uctou s vynechanou jawou a cz) vim ze tam bylo par peknejch kousku, trivalcova honda 250 (prej jede jak cert) a yamaha dvouval. kdysy sem cet peknej clanek v Classic Bike z dubna 99, testujou Yamahu 350 LC, Kawasaki 500 Mach III a Scott Sprint Special, krasa vsechny 3. a hadam ze skvelejch dvoutaktu v ty dobe bude hromada.
jinak jeste jednou dik za super clanek.
Taky souhlasím že je to pěkný článek, možná pár chyb ale budiž. Já jsem tehdy nad nimi tehdy slintal jen přes časopisy pokoutně dovezenými do ČSSR. Tenkrát si motorky sami o sobě vybudovaly duši a renomé protože se dlouho vyráběly. Dnes je to každý rok zásadní změna nebo zrovna nový moto. Člověk to dnes potká a nic mu to neříká protože nestíhá sledovat inovace za účelm prodeje. Nic proti moderním strojům, já na nich obdivuji tech. řešní rámů a jiný vychytávky. Ale moderní systém koupit-pojezdit a zahodit se mi moc nelíbí.
uzasnej clanek,bral bych kteroukoliv z uvedenych skoda ze dneska se uz nic takovyho nedela dnes kdo nechce pojizdne pc tak ma smulu. motorky jsou prospikovany elektronikou a petistovky maji usmolenych 35 kw,strasna doba,sem zvedavej na cem budem jezdit v budoucnu, kez by to nejake znacce doslo a udelali jednu surovou masinu s poradnym motorem bez elektroniky,sem si jist ze sve kupce by si nasla a nemusela by stat majlant
ZXRfan - no to som si zprvu myslel aj ja, ale ono to az take nerealne nieje, pretoze 6-valec bol v tych dobach dost diskutovany vdaka Honde CBX 1000 ale jej nasledny predajny neuspech tento koncept v podstate zavrhol. Kazdopadne CBX bola dostatocne vychvalena sirokou verejnostou, dostupny a viac sportovy 6valec by bol asi predajny trhak. Verim tomu ze mozno vyrobili prototyp 6v OHV motora mozno prvy release motorky na testovanie pricom neskor zmenili koncept.
Super článek na Vánoce, díky autorovi!
Některé zahraniční weby také uvádějí, že GPZ měla být vzduchem chlazený 6 válec. Kawa už ale měla v roce 79 vodou chlazený motor a na začátku 80. let závodila Kawa se 4 válci. Vzduchem chlazený 6-ti válec pro GPZ je tedy spíše podle mě novinářská kachna.
Možná hlavní podstatou 80. let je fakt, že šampionát Endurance 1000 a poté 750 dal základ tehdejším a dnešním superbikům, a od konce 80. let probíhá spíše už jen evoluce, než revoluce.
80. léta rozhodně patřila Japoncům a na konci o sobě dala hodně vědět Ducati svojí 851. Co se týče hardcore superbiků pro masy, tak GSX-R a ZXR se staly kultem a symbolem přelomu 80/90 let, než přišla 916.
A za mě? Propadl jsem ZXR, super svezení a hlavně barva...
Červenobílé eFJéčko má dokonale nadčasový design! Sice je to víc cesťák jak sportovní motorka, ale díky za připomenutí! Dokonce jsem měl nutkání si ho po letech pro srandu koupit, ale všechno, co se nabízí, je už moc šrot. A kdo má hezkou, ten už ji neprodá :)
Napísať v takom článku že "v Itálii vyráběná Bimota YB6 je totožný motocykl jako Yamaha FZR 1000" je ťažká somarina. Podvozok Bimoty nemá spoločné s Yamahou absolutne nič. S prvou GSXR tam sú tiež nezrovnalosti.
Autor ale zasluhuje pochvalu za snahu a samozrejme je to odpustiteľné
Prajem všetkým pekné vianoce!
Jako bývalý jezdec FZR 1000 EXUP jsem jen zamáčkl při vzpomínkách slzu Tyhle motorky mají duši a člověk kdyby měl více chechtátů tak je má doma všechny v garáži...při jejich dnešních cenách to zas není tak nesplnitelný sen Dnešní motorky odrážejí náš uspěchaný uniformní život,jedna jako druhá,sterilní,člověk už se za nima neotočí s rozbušeným srdcem...ale když z dáli slyším zvuk motoru z 80 a 90 let,vždy mi srdce poskočí radostí že se ještě pár bláznů najde kteří je drží při životě
Tak tak..super clanok, v podstate pre mna nic nove, poznam to vsetko naspamat. Jazdim aj na novych moto, ale stare superbiky su pecka, mam gsxr 1100, v podstate dve, zxr 750 co si stavam ako zavodak, a novsiu ducnu 999 monoposto na bezne jazdenie...pokukujem po fz 750, alebo fzr 750, jazdil som aj 1000ku ale prisla mi nezmyselne tazka a cestovna. Este nejake tl1000R alebo vtr sp by ti chcelo.., vsetko su to spickove motorky, za dnes smiesne ceny, a myslim ze dlho take dostupne uz nebudu.
Nemam nic proti novym moto, zial vela krat su to rozpoctovky a hlavne stare superbiky maju uplne ine emocie, zvuk, zrychlenie, adrenalin.
Zas starsie veterany maju tiez emocie, ale proste nejdu :) takze podla mna su tieto moto z clanku top moto, na ktorych sa da jazdit a uzit si litre adrenalinu :)
Pěkný článek Až mě překvapilo, s jakým potěšením, jsem četl o ikonách mého dětství a mládí. Jak se mi pořád některý líbí Oceňuju ucelený a věcný průřez historií a vývojem. To chce znalosti a nadšení
Clanek super konecne neco co ma gule
Jinak par chybek a mokrou hmotnost neresim,za me kokotina a muzem za to byt vubec radi a nehledat blbiny.
Ivan:jak se rika:neni kun jako kun
Jj ta doba byla super a ty motorky jezdi i dnes suprove,klidne bych si za standartni prachy ted koupil i to stare gsxr750 ci dvoutaktni petikilo .
Protoze to jsou opravdove nej masiny i jinych znacek.
To jsou MOTORKY
SLEEPER, 26.12.2017 : pohoda, kamaráde
Autoři těch komentářů
určitě jezdí na" těch pravých" motocyklech a tak jsme všichni spokojeni
hd1727, 25.12.2017 : nevzdávej to, venku(!) se ještě dá "leccos" najít
Ve Tvým věku máš ještě šanci "to" stihnout, než zdejší "zelení" zakážou
i dovoz a provoz ojetin motocyklů starších (např.) dvaceti let ...
pro me uplne nove informace o motorkach ktery sem videl v dobe myho detstvi z dalky i jen na obrazku, super. trochu sem si rozsiril obzor o novejch motorkach.
jinak by nebylo naskodu neco sepsat o dvoutaktech70 a 80 let. (se vsi uctou s vynechanou jawou a cz) vim ze tam bylo par peknejch kousku, trivalcova honda 250 (prej jede jak cert) a yamaha dvouval. kdysy sem cet peknej clanek v Classic Bike z dubna 99, testujou Yamahu 350 LC, Kawasaki 500 Mach III a Scott Sprint Special, krasa vsechny 3. a hadam ze skvelejch dvoutaktu v ty dobe bude hromada.
jinak jeste jednou dik za super clanek.
Taky souhlasím že je to pěkný článek, možná pár chyb ale budiž. Já jsem tehdy nad nimi tehdy slintal jen přes časopisy pokoutně dovezenými do ČSSR. Tenkrát si motorky sami o sobě vybudovaly duši a renomé protože se dlouho vyráběly. Dnes je to každý rok zásadní změna nebo zrovna nový moto. Člověk to dnes potká a nic mu to neříká protože nestíhá sledovat inovace za účelm prodeje. Nic proti moderním strojům, já na nich obdivuji tech. řešní rámů a jiný vychytávky. Ale moderní systém koupit-pojezdit a zahodit se mi moc nelíbí.
uzasnej clanek,bral bych kteroukoliv z uvedenych
skoda ze dneska se uz nic takovyho nedela
dnes kdo nechce pojizdne pc tak ma smulu. motorky jsou prospikovany elektronikou a petistovky maji usmolenych 35 kw,strasna doba,sem zvedavej na cem budem jezdit v budoucnu, kez by to nejake znacce doslo a udelali jednu surovou masinu s poradnym motorem bez elektroniky,sem si jist ze sve kupce by si nasla a nemusela by stat majlant
Super clanek, super motorky. Radost procist, radost pohledek.
Ale co ty komenty, ze v dnesni dobe uz to nejsou ty prave motorky atp., to moc nechapu.
ZXRfan - no to som si zprvu myslel aj ja, ale ono to az take nerealne nieje, pretoze 6-valec bol v tych dobach dost diskutovany vdaka Honde CBX 1000 ale jej nasledny predajny neuspech tento koncept v podstate zavrhol. Kazdopadne CBX bola dostatocne vychvalena sirokou verejnostou, dostupny a viac sportovy 6valec by bol asi predajny trhak. Verim tomu ze mozno vyrobili prototyp 6v OHV motora mozno prvy release motorky na testovanie pricom neskor zmenili koncept.
Super článek na Vánoce, díky autorovi!
Některé zahraniční weby také uvádějí, že GPZ měla být vzduchem chlazený 6 válec. Kawa už ale měla v roce 79 vodou chlazený motor a na začátku 80. let závodila Kawa se 4 válci. Vzduchem chlazený 6-ti válec pro GPZ je tedy spíše podle mě novinářská kachna.
Možná hlavní podstatou 80. let je fakt, že šampionát Endurance 1000 a poté 750 dal základ tehdejším a dnešním superbikům, a od konce 80. let probíhá spíše už jen evoluce, než revoluce.
80. léta rozhodně patřila Japoncům a na konci o sobě dala hodně vědět Ducati svojí 851. Co se týče hardcore superbiků pro masy, tak GSX-R a ZXR se staly kultem a symbolem přelomu 80/90 let, než přišla 916.
A za mě? Propadl jsem ZXR, super svezení a hlavně barva...
Červenobílé eFJéčko má dokonale nadčasový design! Sice je to víc cesťák jak sportovní motorka, ale díky za připomenutí! Dokonce jsem měl nutkání si ho po letech pro srandu koupit, ale všechno, co se nabízí, je už moc šrot. A kdo má hezkou, ten už ji neprodá :)
BTW: Na fotce je samozřejmě FJ s kapotou z 1200.
Dobrý článek, pěkné fotky úžasných strojů!
Pohodu a zdraví všem - nejen těm z nás, kterým stačí ventilky pneumatik
,

přeju já - 2T magor
https://www.youtube.com/watch?v=-0BpiqF4a1A
Někteří "tam jdou" rychleji než na té Yamaze TZ750 , ale cca 23min 50sec
na kolonení vůbec špatnej čas
9.46 entering Kirk Michael village / 10.00 round The Mitre pub / 10.12 round
Kirk Michael stand / 11.25 Ballaugh Bridge jump. / 12.54 Ginger Hall R/L /
14.54 entering Ramsey town / 15.06 entering Ramsey Parliament Square. /
15.43 Ramsey hairpin / 16.33 Gooseneck / 19.36 round Bungallow /
21.26 round Kate´s Cottage. / 21.42 Creg ny Baa / 22.09 GP Section /
23.13 The Nook (místo kde štěstí opustilo v r.1991 Petra Hlavatku )-: ) /
cca 23.50 through Start / Finish line .
Až na pár nepřesností(FZR600 nemá EXUP atd.)dobrý.
Ivane děkuji za příspěvek, přesně tak, ryze sportovní stroje žádné ventily v hlavách nepotřebují... Přeji hezké svátky a šťastný nový rok.
Napísať v takom článku že "v Itálii vyráběná Bimota YB6 je totožný motocykl jako Yamaha FZR 1000" je ťažká somarina. Podvozok Bimoty nemá spoločné s Yamahou absolutne nič. S prvou GSXR tam sú tiež nezrovnalosti.
Autor ale zasluhuje pochvalu za snahu a samozrejme je to odpustiteľné
Prajem všetkým pekné vianoce!
krásne motorky a som rád že mi jeden gsxr 1100 stoji v garáži
skvělý článek.když někde vidim tyhle motorky tak jsem z nich vodvařenej daleko víc než z novejch Panigale ... atd.
Jako bývalý jezdec FZR 1000 EXUP jsem jen zamáčkl při vzpomínkách slzu
Tyhle motorky mají duši a člověk kdyby měl více chechtátů tak je má doma všechny v garáži...při jejich dnešních cenách to zas není tak nesplnitelný sen
Dnešní motorky odrážejí náš uspěchaný uniformní život,jedna jako druhá,sterilní,člověk už se za nima neotočí s rozbušeným srdcem...ale když z dáli slyším zvuk motoru z 80 a 90 let,vždy mi srdce poskočí radostí že se ještě pár bláznů najde kteří je drží při životě
Hezký článek
Ehm v článku mi přišlo, že autor nerozlišuje Kawasaki gpz 750
s gpz 750 R ! Přičemž jsou to úplně odlišné stroje.
Tak tak..super clanok, v podstate pre mna nic nove, poznam to vsetko naspamat. Jazdim aj na novych moto, ale stare superbiky su pecka, mam gsxr 1100, v podstate dve, zxr 750 co si stavam ako zavodak, a novsiu ducnu 999 monoposto na bezne jazdenie...pokukujem po fz 750, alebo fzr 750, jazdil som aj 1000ku ale prisla mi nezmyselne tazka a cestovna. Este nejake tl1000R alebo vtr sp by ti chcelo.., vsetko su to spickove motorky, za dnes smiesne ceny, a myslim ze dlho take dostupne uz nebudu.
Nemam nic proti novym moto, zial vela krat su to rozpoctovky a hlavne stare superbiky maju uplne ine emocie, zvuk, zrychlenie, adrenalin.
Zas starsie veterany maju tiez emocie, ale proste nejdu :) takze podla mna su tieto moto z clanku top moto, na ktorych sa da jazdit a uzit si litre adrenalinu :)
Tohle byla doba kdy motorky byly opravdový.
Jeden kousek lepší jak druhej, jak je možný že už je to tak dávno
Nádhera. Úplně se vidím jak jsme tenkrát na tyhle pro nás absolutně nedostupný stroje slintali na obrázku a což teprve něco vidět a slyšet !
Aneb zlatý devadesátky, kdy u nás začínaly být vidět tyto mašiny...
To byly časy. Pěkny članek
som rad ,ze som zacal na serioznych masinach jazdit v 90-tych rokoch,vtedy sa este dala gixera od cbr-ky rozonat na sto metrov.boli to gut casy
Pěkný článek
Až mě překvapilo, s jakým potěšením, jsem četl o ikonách mého dětství a mládí. Jak se mi pořád některý líbí
Oceňuju ucelený a věcný průřez historií a vývojem. To chce znalosti a nadšení
Zajímavý počtení.Výbornej článek.
Clanek super konecne neco co ma gule
a muzem za to byt vubec radi a nehledat blbiny.
Jinak par chybek a mokrou hmotnost neresim,za me kokotina
Ivan:jak se rika:neni kun jako kun
Jj ta doba byla super a ty motorky jezdi i dnes suprove,klidne bych si za standartni prachy ted koupil i to stare gsxr750 ci dvoutaktni petikilo .
Protoze to jsou opravdove nej masiny i jinych znacek.
To jsou MOTORKY