Vincent – nejrychlejší motocykl světa
Text: Jaroslav Červený | Foto: Radek Babička | Foto: archiv, wikimedia | Zveřejněno: 21.9.2017 | Zobrazeno: 17 464x
Text: Jaroslav Červený | Foto: Radek Babička | Foto: archiv, wikimedia | Zveřejněno: 21.9.2017 | Zobrazeno: 17 464x
To: BadRX
Já si to pamatuju taky, akorát si nepamatuju autora, ani ten časopis. SM jsem viděl jen občas.
To ještě byly doby, kdy mohl Franta startovat od Jungmannova pomníku a zkoušet, jestli bude mít kilo na tachometru u Máje jak se tam psalo. Kdeže jsou ty časy...
Krásné čtení o strojích, kterým dnes není na světě rovno.
Netušil jsem, že z mé jediné malé připomínky vznikne tak dobrý článek...
Opl - tak to je obdivuhodný výkon,zvlášť na tak starém a ne úplně spolehlivém motocyklu
Jinak v článku zrovna tento typ nebyl zmíněn..Jeden z prvních celokapotovaných motocyklů,model Black Knight/Black Prince nebyl dobře přijat kvůli svému designu a navíc přicházel na anglický trh legendární automobil Mini za podobnou cenu.
Pan Stuart Jenkinson ujel na tomhle Vincentu od roku 1956 do roku 2010 přes 720 tisíc mil

krásný článek a překrásné stroje
norton featherbed rám + Vincent HRD motor =
Tak alespoň u Nortona s příspěvku od Hekiho vedeli, proč je zapotřebí bubnová brzda skoro az k rafku, i když napasovana specialistou v maloserii má jakákoliv bubnová brzda nesrovnatelně vyšší účinnost než v socialistické velkoserii.
Nezapomenu jak jsem onehda šel po jednom Chorvackém městě a potkal asi šedesátiletého angličana v motogatích a tričku HRD Vincent. Říkal jsem si - aha asi nějaký fanda co si dal na tričko svůj vysněný stroj... No a kus dál bylo u zdi opřené tohle:
a v tu chvíli mi došlo, že na svém vysněném stroji přijel z Anglie
Důkaz, že základem moto-cyklu je především pořádný moto-r.
Jeste zminka za krom vitezstvi v seniorech vyhraly i juniory v roce 27. Jeste se slusi dodat ze Philip Irving pusobil u Velocette uz pred jeho prvnim angazma u HRD. Tam vznikl taktez skvely motocykl uplne jine konstrukce ale kuli valce se do vyroby nedostal.
S Velocettou souvisi i dalsi poznamky, zkouseli podobny typ zadniho perovani na TT v roce 28, ale nebyli s nim spokojeni a od roku 36 jezdily s kejvackou s olejovymi tlumici Dowty Oleomatic. Podobne jako Vincenty pouzivaly hodne dlouho "zastarale" vidlice, vahadlovy Webbky se kterymi vyhrali oba tituly MS v juniorech (49 a 50). Prvni teleskopy byli spis modni zalezitosti a potrebovali uplne jinou geometrii, takze webky i kdyz pusobily zastarale, fungovali jim mnohem lip.
Říkalo se mu "výrobce vdov.."
Nádhera
Děkuji za skvělý článek o skvělých motocyklech
Krásne stroje
Paradni clanek.

Stoleti poctiveho zeleza a odlitku...
Prichodem milenia se to zvrhlo smerem elektronickym...
Ale holt vyvoj a ekoteroristy nezastavis...
Pekný článek, jen detail k překladu, Plumber's nightmare bych nepřekládal jako noční můru z potrubí ale spíše jako "instalatérova noční můra"
Od dětství si pamatuju slova T.Pištěka snad ve Světě motorů, jak letěl na tandemu za Frantou Šťastným Letenským tunelem na "obrovitém Vincentu HRD 1000" složeným na stupačku
Díky za super článek. Vincent jsem několikrát obdivoval na obrázcích na internetu a nikdy neviděl na živo. Tenhle článek mě k nim aspoň na chvíli přiblížil!