Retro srovnávák ČZ 180: dvoutakt vs. čtyřtakt
Text: Jan Krajíček | Foto: Jan Krajíček | Zdroj: Petr Soukup - czmotocykly.cz | Zveřejněno: 25.3.2015 | Zobrazeno: 41 530x
Text: Jan Krajíček | Foto: Jan Krajíček | Zdroj: Petr Soukup - czmotocykly.cz | Zveřejněno: 25.3.2015 | Zobrazeno: 41 530x
sdsd
Zvlášť u malých zdvihových objemů "je to o otáčkách"
a ten handicap dvoutaktu tří tisíc otáček oproti čtyřtaktu
prostě "ničím nenahradíš" ...
Dík za pěkný článek. Osobně si myslím že čtyřtakt i dvoutakt jak koliv už zastaralý by se prodával i dnes pokud by cena byla přijatelná.
.
Srovnávat sice motor koncepčně z let šedesátých a devadesátých je trošku pod pás ale rozhodně hodně zajímavé a myslím si že kdyby se na dvoutaktu uplatnil podčtverec nebylo by to tak jednoznačné.
Každopádně se čtyřtaktem by zetka byla hodně příjemná motorka.
A že se srazů účastní málo nových čezet 180? No kluci co jezdí na pérácích jsou asi větší machři. Klidně se ale ve Strakonicích s čz 180 ukážu
Krásný článek... jen škoda jak ten náš motocyklový průmysl dopadl... ČZ se prodala talianum a Jawa produkuje stroje které nikdo nechce... snad jediná vyjimka je Divišov a Blata
Konecne neco jinyho nez cafac od firmy xy nebo PR clanek oslavujici cokoli!
Nádhera
Vypadajú fakt pekne, mal som skúsenosť asi so všetkými modelmi od ČZ a potom aj JAWA/ČZ. Avšak tie so spoločného prepojenia s Cagivou už nie, tá 180 2t bude zhruba to isté ako 175 panelka, ktorá podľa mňa bola najlepší stroj od ČZ, keď nerátam ostré krosky. 4t ponúka celkom dobrý výkon 11kW takže pre milovníkov starej školy motorka, na ktorej sa dá jazdiť dennodenne
Sice jsem 180-ku nikdy neměl, ale měl jsem dvě 175-ky 477 a ty jsou stoosumdesátce velice podobné! Musím říci, že vše v článku je naprostá pravda. Moje 477 je neuvěřitelně hravá motorka a přídomek "Sport" ji právem náleží! No a že trochu vibruje? Je to dáno zastaralou konstrukcí a nedá se to srovnávat s moderními stroji. Ten článek je moc pěknej
S majitelem toho čtyřtaktu se moc rád sejdu a doufám i pokecám!
Mel jsem toho dvoutakta a to brneni citim jeste ted.Hrozny zgarb
takových parádních srovnání bych ocenil více :D jinak dobrá prace :D
Pěkné čtení,děkuji za takové srovnání
mne i můj stroj článek potěšil
Pěkný článek - díky! Vzpomněl jsem si na moje začátky se 175kou - ta mrcha mě naučila běhat!
Na dvoutakt vzpomínám s nostalgií, když jsem na něm vyučoval v autoškole (byl to hroznej kostitřas, ale spolehlivej).
hezký článek.Jdu hledat video se čtyřtaktem. Ta modrá je pěkná i když design připomíná jawku.
Co mají společné je, že jsou škaredé. A Jawa v tom pokračuje dodnes.
Je to zajímavý nápad srovnávat nesrovnatelné .
Nic jiného, coby Dvoutakťák, k tomu nemohu říci, PROTOŽE :
s motorem shodného zdvih. objemu, nemá značně nadčtvercový (!)
dvoutakt šanci konkurovat značně podčtvercovému čtyřtaktu, který
točí o 3tis.(!) ot/min více ...
Těch 5.500 ot/min dvoutaktu nemůže nepřipomět
""potenci"" čs. dvoutaktů 125, 175 a 250ccm
z poloviny 60.let , které točily taky 5.000 ot/minutu ...
Díky za zajímavý článek
. Osobně bych hádal že dvoutakt nemůže prohrát a teď musím přehodnotit svůj názor. Ovšem je to lepší než žít v bludu.
Díky za tento článek
skvělý nápad a téma...
Ten 4T bude mit asi silu jak i koncovka výfuku praská viz foto