Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Presne tento typ som mal a viaze sa k nej pribeh. Dostal som ju v roku asi 2001. Patrila znamemu a bola v zufalom stave, stala asi 25rokov. Opreta o mur medzi hospodarskymi budovami. S kamosom sme ju vytiahli zo zeme kde bola zaborena po vyfuky, kolesa sa netocili, motor tiez. Vsetko kovove malo masivnu hrdzu, podsedlovy plech bol ako emental, kastliky tiez, tam, kde bola baterka ostala podnou obrovska diera. Motor sa netocil. Nejaky chrom neexistoval. Co sa mi lubilo, bola kompletna, nic nechybalo.
Takze rozborka, piest isiel kladivom, nenapadlo ma nic ine, ziadna nafta, ani nic. Kartre od seba. Kluka a valec isli majstrovi na go, prevodovka bola ok.
Vsetky skrutky co som z nej daval dole okrem tych zamastenych okolo motora isli bud sekacom, alebo odrezat. Spz si vzal ujko na ktoreho boli napisane a samozrejme neplatne.
Bol som student v 4 rocniku strednej skoly, takze sa robila oprava tak, aby sa dalo jazdit po dedine a nestalo to majland. O tom, ze je to stroj s nejakou zberatelskou hodnotou som ani netusil, vlastne to bola doba, kedy boli dediny plne starych strojov.
Po poskladani motora a rozchodeni brzd, lozisiek a pod sa mohlo jazdit. Pneu na prekvapenie a po davke asi 2 dcl mlieka do kazdej duse drzali tlak. Trochu to skakalo, plaste boli stare a prelezane, no nedali sa vymenit, rafiky boli prilis tenke a po zapaceni monterpakou sa zacali bortit. Tak striebrenka a stacilo to. Elektrinu zapajal kamos, siel motor, svetla a tie smerovky nebolo treba, aj tak nebol VP.
Predal som ju dalsi rok, prisiel nastup na ZVS a bolo treba penazi, nie motorky. Svoju sluzbu po dedine a po polnackach urobila.
Predana inemu kamaratovi, ktory ma k motorkam dotiahol od bicykla a na zaciatku pri opravach jawy 20 vela pomahal. Jazdil na nej dlho. Zial, kde skoncila netusim.
Když jsem se dostal do kontaktu se skutečným
znalcem, nutí mně to dotázat se, pane Čejchane,
kdy začla výroba *Panelky* 250/559 . TEHDY
jsem to určitě věděl, ale od té doby je to přece jen
nějakej čas ((-: a paměť se rozhodně nelepší .
Předpokládám, že ve stejném roce byla i na čs.trhu .
Měl jsem ji (na t.zv. doplňkovou půjčku)od r.1964
a byla to už "verze" s jedním (jediným ! )-: ) ložiskem
vlevo na klikovce u primáru ...
Moc se mi ten článek líbí, ačkoliv jsem si taky vybavil že už jsem ho před lety četl, což ale považuju za výhodu, jednak už tehdy se mi líbil a pak vím že ještě neútočí Alzheimer
Skvělá věc, je že si jawky a dobu pan Čejchan ani neidealizuje ani nezatracuje , jako spousta místních čtenářu (a nejen těch) někdo je zbožňuje jiný nenávidí a oba se navzájem budou bit za tu svou pravdu.
Mi to vlastně připomnělo že jsem chtěl obejít město a sehnat Motoexpress
Protože jsem doma zavřený s covidem a už se trochu nudím, ještě jednou si dovolím okomentovat tento článek. Já jsem si včera večer říkal, že já snad ten článek nějak znám. Šel jsem tedy do almary a našel jsem. Tento článek vyšel v Motoexpressu č.10 na jaře 2007, ale pod názvem Poslední Panelka. Když vidím reakce v komentářích, tak si pan Čejchan tím včerejším názvem článku trochu naběhl.
Ale když už jsem měl časopis v ruce, vzal jsem si ho do naší malé útulné čítárny (hrozný zlozvyk, ale mám ho rád), že si ho po čase zase jednou prolistuji. Kdo nezná, ve středu časopisu je vždy připnuta fotogalerie s několika motocykly a jejich krátkým popisem. V tomto čísle mimo jiné například Jawa typ 11 nebo 360. Když jsem si ty obrázky prohlížel, napadlo mě, jak je místo, kde válec plynule přechází do krytu karburace a u 360-ky do podsedlových plechů ladné a elegantní. Ne třeba už v roce 1969, ale v roce1950 to muselo být něco.Technicky to nebyla asi špička, ale designem to bylo povedené. Jako protipol k tomuto vidím dnešní Yamahy,např.MT 07 nebo MT 09. Stroje technicky vynikající, ale komu se libí? Z toho motoru na všechny strany ční nějaké hadice a jiné věci.Je to jako když v pohádce brouk Pytlík stavěl Babilonskou věž nebo pejsek a kočička pekly dort. Tam taky dali to, co měli nejraději, ale jíst se to nedalo. No jo, ve všem musí být harmonie. U motorek i ve všem ostatním v životě. Pak by to mělo v fungovat .
Pěkné čtení, napsáno bez předsudků ke značce, prostě ať se nám to líbí nebo ne, ta doba byla taková i s tou omáčkou okolo. Víc takových článků pane Čejchane
Pěknej článek, mám také 592/250 , v rodině je od nova od 69 roku, v roce 2010 jsme dělal renovaci, jezdím s ní pro radost, 2-3tis km ročně s naším juniorem.
Zajímavý článek a příjemné čtení . Moc hezká Jawka . Autor výstižně popisuje dobu. Nebylo to jako dnes. Vím jak otec v 85 roce sháněl Simsona
I já jsem před pár lety zatoužil po návratu do bezstarostných pubertálnich let a pořídil si k japonské moto starou kývačku na které jsem zacinal a zrenovoval ji. Jízda na ní je zábava ikdyž nejede tři sta z místa.
Pěkný článek a za mě ještě dnes hezká motorka. Nemyslím si, že by bylo něco špatného na tom, že se tu někdo vrací k dobám "hořkého mládí " apod. viz Illustris. Oni by si i ti dříve narození mohli uvědomit , co tu všechno bylo a vyrábělo a , co tu máme dnes.....
peknej clanek, sem tam mirne neprehledny (mozna pro me), ale jinak supr pocteni. mam panelku (ne orig stav) v rekonstrukci a kdyz sem na ni pred 15 lety sednul po gsxr 750 86 tak sem na tom skoro nedovedl jet. ale porad to byl supr zazitek a svezeni (i po ty 750).
jen s tou poloautomatickou spojkou - ono se to neujalo hlavne proto (muj nazor), ze to vyzaduje delsi chod radici paky, osobne mi to vubec nechybi, na japoncich se da radit bez spojky s tim spravnym grifem v pohode.
Proti gustu žádnej dišputát, ale za mě oplákávání mrtvol a hořkého mládí. Raději mám články o novinkách, když už historie, tak konkrétnější, kdo to zkonstruoval, proč to to tak udělal, kdo /jméno/ zakázal zavedení nových typů atd. Tohle mi připomíná mého starého vesnického strejdu, který ještě v 90 letech vzpomínal dokola jak mu "prvního vola sebrali Němci a druhého komunisti."
Vxmoto: naprosto souhlasím!!!
Chtěl bych panu Čejchanovi poděkovat za čtivý článek, jak je u něj ve zvyku a popřát pevné zdraví...a hlavně nervy. Pane Čejchan, nenechejte se znechutit některými "znalci".
článek dobrej a jak je psáno poslední socialistická tudíž vývoj od Péráka téměř nula. Jawa vždycky vzbudí emoce takže pak to kritizují i ti co neumí ani správně napsat Pionýr .Nějak se zapomíná jaká to byla doba pořád lepší nějaká motorka než žádná motorka.
A znovu a znovu ten rudý mor. V roce 1969 taky vyjela Honda CB 750. Metodou najdi pět rozdílů už byla JAWA pod drnem. Technicky, design, zkrátka vše. Ale oplakávačů mrtvol má dnes hodně. Abych nebyl jen negativní, Pynoýr a pak 250 jsem jezdil. Ve finále byla lepší Babeta.
Názory na tuhle motorku budou zpětně vždy subjektivní, a určitě ju nemají současní majitelé kvůli výkonovým nebo jízdním parametrům na které někteří diskutující upozorňují. Tehdy to po přesednutí z fichtla byla " mašina" a dalo se jet dál než 10km od domova , dnes vzpomínky na určité období. Taky sem na ní najezdil hodně kilometrů, nebyly bez problémů, ale téměř všechny se daly vyřešit šroubovakem a kombinačkama .
Děkuji za pěkný článek. Moc jsem se pobavil nad vzpomínkami pana Čejchana a osočovat ho, že něco vyčetl v politických brožurkách nebo že jeho vzpomínky jsou polopravdy a dojmologie. To snad ne. Na to jsou zde na forech nebo v komentářích jiní borci.Jen doufám, že pan Čejchan bude něco na Motorkářích publikovat častěji, když poslední dobou z něho Motoexpress leze jak z chlupaté deky. .
Vždy, jak je tu zmínka o Jawě, mě překvapí, jak je to téma u českých motorkářů živé a rozjitřené. Není divu. Přeci je to minulost většiny z nás, některých i současnost. A budocnost? Právě pan Čejchan se nad budoucností české Jawy zamýšlí v Motoexpressu č. 30 v článku o indické Jawě. ( doporučuji zakoupit a přečíst ) Je jasné, že on, ale i většina z nás, má Jawu ráda a celoživotní tužba, že jednou bude líp a budeme mít na co být hrdi, není lichá. Kolikrát už jsem se v životě ale mýlil, kolikrát na něco čekal marně. Ale bez snů snad nejde žít. Byli tu i lidé, kteří se i pokusili (např.pan Blata, Felgr) To by mě zajímalo. Jaké oni mají poučení ze svého snažení? Šli by do toho znovu? Dělali by to jinak? Co jinak?
kámoš černou panelku po dědovi, já červenou kejvačku po tátovi, 18 a život před sebou. Netuším jestli motor vibroval nebo ne. Ale jela krásně. Jen měla řidítka s hrazdou a zlaté lemy. Doutníky měla s ploutví a kulatou nádrž. Kdo nezažil nepochopí. Ta tátova stála asi 20 let u strejdy v kůlně. kromě lehce chytnutých lamel jí nic nebylo. Kdo nezažil vyřezávání korků do lamel a lapování pastou na zuby( nic jiného nebylo) nepochopí. Letní brigády aby bylo na součástky a na benzín. Shánění součástek po burzách, A ta radost když motor naskočil a ono to jelo. Psal se rok 1985. Proto Jawa budí emoce.
Ta motorka má srdce a duši. je to hezký článek, ale s některými účelově laděnými pasážemi nemůžu souhlasit, tak zlé to s kvalitou ani sehnatelností nebylo. Akorát jsem jako učeň bral 90 Kčs měsíčně, to byl hlavní důvod proč jsem si jí pořídil až o mnoho let později. A nelituji toho.
Kdysi jsem ji chtěl, i když raději 350, ale nikdy neměl. Moc hezká, zvlášt' s těmi mělkými blatníky. Ani dnes bych se s ní nebál do normálního provozu.
Ale no tak. Posuzovat "kvality" stroje pro široké masy jehož koncept sahá do čtyřicátých let? Předhánět se výčtu negativ? Na tenhle stroj se dá koukat jen jedním způsobem: Se sentimentem...
Pozdější 250 Bizon už není Jawa 250? A ČZ se nepočítá vůbec?
Když si tenhle komický článek někdo vystaví do sekce Moje motorky, budiž. Ale dávat ty polopravdy křížené dojmologií jako článek na hlavní stranu, to se mi zdá přitažené za vlasy.
Presne tento typ som mal a viaze sa k nej pribeh. Dostal som ju v roku asi 2001. Patrila znamemu a bola v zufalom stave, stala asi 25rokov. Opreta o mur medzi hospodarskymi budovami. S kamosom sme ju vytiahli zo zeme kde bola zaborena po vyfuky, kolesa sa netocili, motor tiez. Vsetko kovove malo masivnu hrdzu, podsedlovy plech bol ako emental, kastliky tiez, tam, kde bola baterka ostala podnou obrovska diera. Motor sa netocil. Nejaky chrom neexistoval. Co sa mi lubilo, bola kompletna, nic nechybalo.
Takze rozborka, piest isiel kladivom, nenapadlo ma nic ine, ziadna nafta, ani nic. Kartre od seba. Kluka a valec isli majstrovi na go, prevodovka bola ok.
Vsetky skrutky co som z nej daval dole okrem tych zamastenych okolo motora isli bud sekacom, alebo odrezat. Spz si vzal ujko na ktoreho boli napisane a samozrejme neplatne.
Bol som student v 4 rocniku strednej skoly, takze sa robila oprava tak, aby sa dalo jazdit po dedine a nestalo to majland. O tom, ze je to stroj s nejakou zberatelskou hodnotou som ani netusil, vlastne to bola doba, kedy boli dediny plne starych strojov.
Po poskladani motora a rozchodeni brzd, lozisiek a pod sa mohlo jazdit. Pneu na prekvapenie a po davke asi 2 dcl mlieka do kazdej duse drzali tlak. Trochu to skakalo, plaste boli stare a prelezane, no nedali sa vymenit, rafiky boli prilis tenke a po zapaceni monterpakou sa zacali bortit. Tak striebrenka a stacilo to. Elektrinu zapajal kamos, siel motor, svetla a tie smerovky nebolo treba, aj tak nebol VP.
Predal som ju dalsi rok, prisiel nastup na ZVS a bolo treba penazi, nie motorky. Svoju sluzbu po dedine a po polnackach urobila.
Predana inemu kamaratovi, ktory ma k motorkam dotiahol od bicykla a na zaciatku pri opravach jawy 20 vela pomahal. Jazdil na nej dlho. Zial, kde skoncila netusim.
Když jsem se dostal do kontaktu se skutečným
.
znalcem, nutí mně to dotázat se, pane Čejchane,
kdy začla výroba *Panelky* 250/559 . TEHDY
jsem to určitě věděl, ale od té doby je to přece jen
nějakej čas ((-: a paměť se rozhodně nelepší
Předpokládám, že ve stejném roce byla i na čs.trhu .
Měl jsem ji (na t.zv. doplňkovou půjčku)od r.1964
a byla to už "verze" s jedním (jediným ! )-: ) ložiskem
vlevo na klikovce u primáru ...
2 reakce
Moc se mi ten článek líbí, ačkoliv jsem si taky vybavil že už jsem ho před lety četl, což ale považuju za výhodu, jednak už tehdy se mi líbil a pak vím že ještě neútočí Alzheimer
Skvělá věc, je že si jawky a dobu pan Čejchan ani neidealizuje ani nezatracuje , jako spousta místních čtenářu (a nejen těch) někdo je zbožňuje jiný nenávidí a oba se navzájem budou bit za tu svou pravdu.
Mi to vlastně připomnělo že jsem chtěl obejít město a sehnat Motoexpress
Protože jsem doma zavřený s covidem a už se trochu nudím, ještě jednou si dovolím okomentovat tento článek. Já jsem si včera večer říkal, že já snad ten článek nějak znám. Šel jsem tedy do almary a našel jsem. Tento článek vyšel v Motoexpressu č.10 na jaře 2007, ale pod názvem Poslední Panelka. Když vidím reakce v komentářích, tak si pan Čejchan tím včerejším názvem článku trochu naběhl.
Ale když už jsem měl časopis v ruce, vzal jsem si ho do naší malé útulné čítárny (hrozný zlozvyk, ale mám ho rád), že si ho po čase zase jednou prolistuji. Kdo nezná, ve středu časopisu je vždy připnuta fotogalerie s několika motocykly a jejich krátkým popisem. V tomto čísle mimo jiné například Jawa typ 11 nebo 360. Když jsem si ty obrázky prohlížel, napadlo mě, jak je místo, kde válec plynule přechází do krytu karburace a u 360-ky do podsedlových plechů ladné a elegantní. Ne třeba už v roce 1969, ale v roce1950 to muselo být něco.Technicky to nebyla asi špička, ale designem to bylo povedené. Jako protipol k tomuto vidím dnešní Yamahy,např.MT 07 nebo MT 09. Stroje technicky vynikající, ale komu se libí? Z toho motoru na všechny strany ční nějaké hadice a jiné věci.Je to jako když v pohádce brouk Pytlík stavěl Babilonskou věž nebo pejsek a kočička pekly dort. Tam taky dali to, co měli nejraději, ale jíst se to nedalo. No jo, ve všem musí být harmonie. U motorek i ve všem ostatním v životě. Pak by to mělo v fungovat .
2 reakce
Pěkné čtení, napsáno bez předsudků ke značce, prostě ať se nám to líbí nebo ne, ta doba byla taková i s tou omáčkou okolo. Víc takových článků pane Čejchane
Pěknej článek, mám také 592/250 , v rodině je od nova od 69 roku, v roce 2010 jsme dělal renovaci, jezdím s ní pro radost, 2-3tis km ročně s naším juniorem.
1 reakce
Zajímavý článek a příjemné čtení
. Moc hezká Jawka
. Autor výstižně popisuje dobu. Nebylo to jako dnes. Vím jak otec v 85 roce sháněl Simsona
I já jsem před pár lety zatoužil po návratu do bezstarostných pubertálnich let a pořídil si k japonské moto starou kývačku na které jsem zacinal a zrenovoval ji. Jízda na ní je zábava ikdyž nejede tři sta z místa.
Pěkný článek a za mě ještě dnes hezká motorka. Nemyslím si, že by bylo něco špatného na tom, že se tu někdo vrací k dobám "hořkého mládí " apod. viz Illustris. Oni by si i ti dříve narození mohli uvědomit , co tu všechno bylo a vyrábělo a , co tu máme dnes.....
peknej clanek, sem tam mirne neprehledny (mozna pro me), ale jinak supr pocteni. mam panelku (ne orig stav) v rekonstrukci a kdyz sem na ni pred 15 lety sednul po gsxr 750 86 tak sem na tom skoro nedovedl jet. ale porad to byl supr zazitek a svezeni (i po ty 750).
jen s tou poloautomatickou spojkou - ono se to neujalo hlavne proto (muj nazor), ze to vyzaduje delsi chod radici paky, osobne mi to vubec nechybi, na japoncich se da radit bez spojky s tim spravnym grifem v pohode.
1 reakce
Proti gustu žádnej dišputát, ale za mě oplákávání mrtvol a hořkého mládí. Raději mám články o novinkách, když už historie, tak konkrétnější, kdo to zkonstruoval, proč to to tak udělal, kdo /jméno/ zakázal zavedení nových typů atd. Tohle mi připomíná mého starého vesnického strejdu, který ještě v 90 letech vzpomínal dokola jak mu "prvního vola sebrali Němci a druhého komunisti."
1 reakce
PÁNOVÉ, POSLEDNÍ SOCIALISTICKÁ JAWA 250 nebyla Panelka, ale model 623 Bizon - 2 válec.
4 reakce
Vxmoto: naprosto souhlasím!!!
Chtěl bych panu Čejchanovi poděkovat za čtivý článek, jak je u něj ve zvyku a popřát pevné zdraví...a hlavně nervy. Pane Čejchan, nenechejte se znechutit některými "znalci".
Jawa byla velice progresivní - už v roce 1969 uvedla na trh retro model.
Tím předběhla dobu o celé půl století.
Bravo!
Pěkné počteníčko
Slovo Jawa v napisu jakéhokoliv článku zajistí úžasné množství debilních příspěvků...
1 reakce
článek dobrej
a jak je psáno poslední socialistická tudíž vývoj od Péráka téměř nula. Jawa vždycky vzbudí emoce takže pak to kritizují i ti co neumí ani správně napsat Pionýr
.Nějak se zapomíná jaká to byla doba pořád lepší nějaká motorka než žádná motorka.
1 reakce
A znovu a znovu ten rudý mor. V roce 1969 taky vyjela Honda CB 750. Metodou najdi pět rozdílů už byla JAWA pod drnem. Technicky, design, zkrátka vše. Ale oplakávačů mrtvol má dnes hodně. Abych nebyl jen negativní, Pynoýr a pak 250 jsem jezdil. Ve finále byla lepší Babeta.
1 reakce
Názory na tuhle motorku budou zpětně vždy subjektivní, a určitě ju nemají současní majitelé kvůli výkonovým nebo jízdním parametrům na které někteří diskutující upozorňují. Tehdy to po přesednutí z fichtla byla " mašina" a dalo se jet dál než 10km od domova , dnes vzpomínky na určité období. Taky sem na ní najezdil hodně kilometrů, nebyly bez problémů, ale téměř všechny se daly vyřešit šroubovakem a kombinačkama .
1 reakce
Děkuji za pěkný článek. Moc jsem se pobavil nad vzpomínkami pana Čejchana a osočovat ho, že něco vyčetl v politických brožurkách nebo že jeho vzpomínky jsou polopravdy a dojmologie. To snad ne. Na to jsou zde na forech nebo v komentářích jiní borci.Jen doufám, že pan Čejchan bude něco na Motorkářích publikovat častěji, když poslední dobou z něho Motoexpress leze jak z chlupaté deky.
.
Vždy, jak je tu zmínka o Jawě, mě překvapí, jak je to téma u českých motorkářů živé a rozjitřené. Není divu. Přeci je to minulost většiny z nás, některých i současnost. A budocnost? Právě pan Čejchan se nad budoucností české Jawy zamýšlí v Motoexpressu č. 30 v článku o indické Jawě. ( doporučuji zakoupit a přečíst ) Je jasné, že on, ale i většina z nás, má Jawu ráda a celoživotní tužba, že jednou bude líp a budeme mít na co být hrdi, není lichá. Kolikrát už jsem se v životě ale mýlil, kolikrát na něco čekal marně. Ale bez snů snad nejde žít. Byli tu i lidé, kteří se i pokusili (např.pan Blata, Felgr) To by mě zajímalo. Jaké oni mají poučení ze svého snažení? Šli by do toho znovu? Dělali by to jinak? Co jinak?
Paráda, moc pěkný článek.
kámoš černou panelku po dědovi, já červenou kejvačku po tátovi, 18 a život před sebou. Netuším jestli motor vibroval nebo ne. Ale jela krásně. Jen měla řidítka s hrazdou a zlaté lemy.
Doutníky měla s ploutví a kulatou nádrž. Kdo nezažil nepochopí. Ta tátova stála asi 20 let u strejdy v kůlně. kromě lehce chytnutých lamel jí nic nebylo. Kdo nezažil vyřezávání korků do lamel a lapování pastou na zuby( nic jiného nebylo) nepochopí. Letní brigády aby bylo na součástky a na benzín. Shánění součástek po burzách, A ta radost když motor naskočil a ono to jelo. Psal se rok 1985. Proto Jawa budí emoce.
Pěkný článek, pan Čejchan umí psát.
2 reakce
Fešanda kejva. Pekně napsaný povídání. Užil jsem si.m díky
Kdyby si odpustil ty rádoby vtipné "politické kecy", které se naučil z brožurek, tak by to byl zajímavý článek.
7 reakcí
Kdysi jsem ji chtěl, i když raději 350, ale nikdy neměl. Moc hezká, zvlášt' s těmi mělkými blatníky. Ani dnes bych se s ní nebál do normálního provozu.
Krásná motorka
Ale no tak. Posuzovat "kvality" stroje pro široké masy jehož koncept sahá do čtyřicátých let? Předhánět se výčtu negativ? Na tenhle stroj se dá koukat jen jedním způsobem: Se sentimentem...
Pozdější 250 Bizon už není Jawa 250? A ČZ se nepočítá vůbec?
Když si tenhle komický článek někdo vystaví do sekce Moje motorky, budiž. Ale dávat ty polopravdy křížené dojmologií jako článek na hlavní stranu, to se mi zdá přitažené za vlasy.
3 reakce
měl jsem jich několik a rozhodně se mi po nich nestýská