Jak se staví historické prototypy čtyřtaktních ČZ
Text: Jan Krajíček | Foto: Jan Krajíček | Zdroj: Petr Soukup | Foto: Petr Soukup | Zveřejněno: 19.8.2015 | Zobrazeno: 29 258x
Text: Jan Krajíček | Foto: Jan Krajíček | Zdroj: Petr Soukup | Foto: Petr Soukup | Zveřejněno: 19.8.2015 | Zobrazeno: 29 258x
Zdravím. Po třech letech toto téma asi neobživím, ale chci se zeptat, je někde k dispozici to pravé víko karteru s ČZ?
A i kdyby na to ten balík byl, jak to legálně probíhá? I když jsem se ptal, nikdo mi nebyl schopnej odpovědět. dokonce paní na úřadu (na registru na dopraváku) A kolik to může tam stát?
jednou jsem viděl nějakej ceník dekry pro nějaký změny a... neskutečný. něco jako "zjištění vnějších rozměrů vozidla" za 4 litry, nebo kolik. Tak by mě zajímalo, koli takovejdlech úkonů a kam a kolikrát má ten někdo ten metr strčit aby se to načítalo a na kolik? To mě fakt zajímá
A to ta dekra je jediná firma/organizace která to může? Má prostě monopol a nazdar?
Je to moc pěkná motorka a fajn nápad udělat raritní a přitom originální kousek jedné značky. Docela zarazí, že některým nejde pod nos stavba továrního originálu, ale obdivujou technické prasárny vydávané, jako módní přestavba z původně krásných motorek.
polopost: k těm značkám. Legálně to jde jen za šílenej balík, navíc asi těžko tato motorka plní EURO 3. Pravděpodobně to staví na staré rámy a TP jako jetou motorku, ne novou, protože takovou motorku ani s čistopisem dnes nepřihlásíš. Ono, všechno je v pohodě, dokud se nestane nehoda, a nebude se pídit pojišťovna jaká motorka je na jakých papírech. To by mohl být potom ale velký malér.
Mě se to líbí, je super vědět, že existuje člověk s takovým nápadem a potom je ještě lepší vidět, jak jej realizuje. Máš moje sympatie chlape, jen tak dál!
Moc nechápu, co vám ostatním vadí? Že by na tom jako mohl nedejbože zbohatnout? :D :D A i kdyby, přeji mu to!
A kdyby to tak nevyznělo - tak jsem také rád, že někdo něco takového dává vůbec dohromady!
Stejně jako MatesMoto s Jawou.
A unikát je na světě.
Těchto motorů 200ccm by se asi dalo sehnat více (myslím, že R. Papežík mi říkal něco o tom, že na místo dílů motoru dodávala ČZ-Cagiva motory celé - jako náhradní díl.A někde snad zůstala prý celá série po zastavení výroby...?!
Ale těch 400ccm bude moc málo - každopádně si myslím, že výrobní zařízení, nebo alespoň část, někde po Strakonicku běhá ...?!
Znovu děkuji za komentáře. Co se týká staveb motocyklů ČZ 180 typ 487.6, tak jsem si jist, že jich už moc nebude. Počítám že pokud ano, tak to bude do dvou kusů. Účelem staveb není mé osobní zbohatnutí o kterém se ani mluvit nedá, ale možnost získání nějakých prostředků pro další stavbu. Další stavbou v řadě je silniční ČZ 400 OHC. Zde se mi podařilo během několika dlouhých let sehnat a zprovoznit motor ČZ 400 typ 863 a dále motor ČZ 250 typ 862. Věřte, že pořízení takových motorových unikátů se pohybuje v cenách ojetých Octavii II a samotná výroba motocyklu je ve 100tis řádech. Ale vnímám to jako výzvu nejen pro sebe, ale i v duchu ing. Pudila, který si přál, aby jeho motocykly brázdily české silnice a nestály jen jako prototypy v muzeích. A možnost vidět, slyšet a dotknout se oživlého unikátu je i při vysoké investici pro mne více zajímavé, než si koupit třeba novou Hondu za ty samé peníze
Smekám před takovou prací. Myslím, že by tenhle typ při seriový výrobě měl úspěch. Devadesátý roky, každej chtěl čtyřtakt a najednou by se vyrábělo něco co mělo potenciál... žádná dokonalá mašina, ale byla by to alternativa poptávce tý doby... Jak by to dopadlo se nedozvíme, tak je fajn, že to někdo chytil do vlastních ruk a zkusil to apsoň oživit a ví se jak by to jelo atd.
Ale co mě fakt zajímá jsou ty SPZ. I když z posledního příspěvku od PESO tuším, že moc mlucit se o tom nechce... Tohle mě vždycky zajímalo a zajímá! Jak dostanu něco tak individuálního na značky?
Vždycky mi někdo řekne "na značky dostaneš všechno, když víš kam jít a co platit" a pak jsou všichni tajemný jak hrad v Karpatech. Takže jak? Přes DEKRu? Nebo...?
komercni podtext neni vubec nijak na skodu, kdyz jde o dalsi kusy a aby PESO mohl pokracovat ve sve praci, CZ 500 V4 je samozrejme neco zcela jineho, na coz byl urcite jinak pocetny tym vc rozpoctu, krom toho ze to nemuze na silnici
Manuální zpracování a technická stránka zní dobře.
Částečná dílčí úprava poslední víceobsahové verze motoru - na první FJ/hlavně do vzhledu při stavbě podobno-repliky asi únosná.
Celkový dojem mi trochu kazí viditelný komerční podtext.
V poslední době je podobná vlna vidět také ke strojům Jawa-Rotax, pravda sice hůře technicky provedených, ale povahy shodné.
To zase níže zmiňované repliky ČZ 350 V4 nebo unikátní a ve Strakonicích nikdy nepostavená, ani nedorýsovaná, ale přitom dokreslená/dopočítaná/postavená a vymazlená v amatérských podmínkách ČZ 500 V4 = to jsou stroje i technika úplně jiné dimenze. Ani nemluvě o technické náročnosti něco takového dokázat! A také přístup výrobců, kteří (co žijí) a jejich úřast na závodech - tady se mi ten podtext líbí mnohem více.
Super čtení hlavně kvůli tomu obsahu. Kdyť je to paráda, když to někdo umí - motorku takhle rozdělat, dořešit, vylepšit a sepsat zajímavosti. Držím palce a barva je to super, k tomu stroji se to hodí.
Zodpovím dotaz k SPZ. Všechny mé ČZ 180 typ 487.6 mají doklady a bílou SPZ.
Mě se to líbí a jako fanda značky tleskám. I když to není přímo z fabriky, myslím si, že označení ČZ si to naprosto zaslouží.
peso:
iba kto to raz skúsil pochopí
toto si zaslúži ocenenie a nie kritiku
Kulich CZ a ostatní pozitív:
Pěkná práce a skvělý výsledek.. Je to napodobenina - né originál, ale když tomu tenkrát nepřálo, tak proč ne teď... A co se týče ing Pudila? Měl by radost a možná, že i má... .
Fandím tomu.
Skvělá práce a článek taky..Nechápu ty negativní komentáře..kolik to stálo je každého soukromá věc a že vše není jako v originále,ale vylepšené,by mi nevadilo,naopak.
Mě se to líbí. Všechno. I stroj, i práce na něm. To já neumím.
Nádherná práce. Jsem rád že o značku ČZ je furt zájem.Chtěl bych se optat zda motocykl se čtyřtaktním motorem je možnost přihlásit bílé SPZ.
Slza ukápla spíš nad tím, jak té krásné klasice GSX1400 "ublížil"
ten výfuk 4-1 s jeho dálkovým potrubím ...
Slza ukapla. Skoda ze jsem prilis chudy a tak Sportka zustane doma sama ...
Zde mám podpisy z roku 1999 od Bártíka, Pudila, Staši, Kocourka a Lence. Kdo ví, co by se zrodilo, kdyby pan Pudil měl možnost tvořit mnohem déle.
S panem Pudilem jsem měl tu čest se v roce 1999 sejít nejen na 80. výročí ČZ Strakonice, ale i u něj doma. Velmi příjemný muž, který mě (stavaři) ochotně ukazoval jeho práci. Vzpomínám si, že měl doma rýsovací prkno a na něm motor ČZ 420 typ 860. Nechal jsem si od něj podepsat fotografii v publikaci od Gomoly, kde je celý realizační tým s ČZ 420 na závodech klasiků v Asenu v roce 1998.
Na přiložené fotce je Ing. Pudil s ČZ 350 typ 510 OHC a vedle vlevo má první stavba "Bastarda" jak jej nazývali sami ve vývoji ČZ Strakonice.
Pane Soukupe (a spol.
) ,



pan ing Pudil se v "bajkerském nebi" určitě usmívá ...
No, to je paráda. Což takhle je uvidět v sobotu všechny vedle sebe.
Děkuji za komentáře.
Napadá mě jen jedno slovo, vlastně dvě - hluboce smekám.
Líbí se mi to, motorka je hezčí než tovární Jawafujtaksl. Poctivé řemeslo. A že je to stavba staršího typu motorky ? Co má bejt, kdyby nestála ranec, klidně si jí koupím.
Pěkná práce
moc šikovný kluk. Takových lidí je u nás jako šafránu. Už jsem to psal že by měl dostat medajli
.
Važme si asponˇ toho co je. Všechno ostatní české už je rozkradeno. Že je Jawa nebo ČZ předražená? Nebude to tím že Japonců jsou v inzerátech mraky ale našich motorek už fabriky moc nedělají?
A zde fialová lila z výstavy. 90. léta byla v duchu hledání trendů. A pastelové barvy letěly.