globalmoto_duben_nolan




Čechie na Havlíčkobrodsku

Motocykly Čechie – Böhmerland se sjely v rekreačním středisku Geofond u Chotěboře. Odtud se patnáctka neobvyklých motorek v sobotu 23. června rozjela po okresních výmolovitých silničkách Vysočiny. Jak při jízdě, tak při zastávkách stroje vzbuzovaly doslova pozdvižení u mnoha přihlížejících.

Kapitoly článku

Celé setkání motocyklů Čechie – Böhmerland uspořádal Klub historických vozidel Havlíčkův Brod. Mezi patnácti stroji byly i dva se sajdkárou v různém provedení. Zastoupeny byly i dvoutaktní stroje, luxusní i lidové typy. 
Neobvyklé motorky se vyráběly na území Sudet od roku 1925 v Krásné Lípě do roku 1939 svérázným konstruktérem a mechanikem  Albinem Liebischem (1888 – 1965). Ten své motocykly nejdříve vyráběl na zakázku. Později o ně natolik vzrostl zájem, že se rozjela sériová výroba. Od ostatní produkce své doby se stoje ze Sudet lišily  především svojí délkou a litými hliníkovými koly, které Liebisch použil jako jeden z prvních na světě. Netradiční jsou i dvojbarevné kombinace Čechií
Vyrobeno bylo zhruba 1200 strojů, dochovalo se jich asi 75. Na našem území se jich nachází padesátka, z toho jich je téměř čtyřicet provozuschopných. Ze své základny Geofond burácejí stroje v sobotu ráno sklesaly prudkými serpentinami do malebného údolí řeky Doubravky. Odtud přijely na náměstí do Chotěboře, kde se konal koncert svižné mládežnické dechovky. Z Chotěboře dlouhé Čechie pospolu vyrazily ku Havlíčkovu Brodu
Následovala zastávka v místním pivovaře. Někteří účastníci setkání navštívili prostory, kde se vaří pivo Rebel. Z pivovarského nádvoří motocykly přejely Horní ulicí na havlíčkobrodské náměstí. Proběhla zde výstava s velkým zájmem přihlížejících diváků. Na Havlíčkově náměstí se konaly tradiční pivní slavnosti již zmíněného pivovaru. 
Z města na Sázavě se dlouhé motorky vydaly do Přibyslavi, kde se konala tradiční pouť. Motocyklisté v tomto městečku navštívili také hasičské muzeum, které se nachází v rozlehlém zámku. Následovalo poslední oficiální zatavení u Žižkovy mohyly. K ní dojely motorky nejdelší alejí na Vysočině. Ta se rozkládá mezi Přibyslaví a Macourovem. To se již nezadržitelně přiblížil sobotní večer. Samotná Žižkova mohyla byla vystavěna na čtvercové základně 5 x 5 metrů roku 1874 na popud vlastivědných spolků a Obce sokolské k 450. výročí úmrtí husitského vojevůdce Jana Žižky, který v těchto místech skonal . 
U mohyly proběhlo i společné fotografování. Na fotografii je zachycen nejstarší  a nejmladší člen Böhmerland clubu. Osmdesátiletý pan Karel Horký  a sedmiletý Vojta Pešek. Přes Žižkovo Pole a Českou Bělou následoval návrat na mateřskou základnu Geofondu nad řekou Doubravkou. A závěrem? Kam motocykly Čechie – Böhmerland přijely, vzbuzovaly zaslouženou a nebývalou pozornost. Motocykly s mnoha nej byly v těchto zeměpisných šířkách v takovém počtu k vidění poprvé. A možná naposledy. Ke zdaru celé akce velkou měrou přispělo i nádherné, slunečné počasí s hřejivými černovými paprsky.

Informace o redaktorovi

Bohumír Špaček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):
Motokatalog.cz



TOPlist