globalmoto_duben_nolan




1. setkání motocyklů BSA

Třicítka nádherných anglických strojů BSA se na prvního máje sjela na starobylém náměstí v Českém Brodě. 1. setkání těchto pozoruhodných strojů se uskutečnilo jako součást XVII. Okruhu Českobrodského.

Kapitoly článku

Myšlenka uspořádat sraz motocyklů BSA zrála v hlavách příznivců této populární značky několik let. Spekulovalo se kde a kdy setkání uspořádat. Ve hře bylo několik různých variant, až zvítězila ta českobrodská. A byla to skvělá volba. Nevznikl tak ani další datum v již dost zahuštěném kalendáři veteránských akcí.
Tradiční Českobrodský okruh získal s anglickými motorkami výrazné oživení a 1. setkání motocyklů BSA našlo na českobrodském Husově náměstí skvělé zázemí se zkušeným pořadatelským týmem. Jednoduše řečeno výborná symbióza.
Neobvyklou raritou a zároveň kulisou, kterou pořadatelé připravili, byl dřevěný prkenný plot ozdobený plechovými cedulemi a plakáty. Samozřejmě s logem BSA. Toto dílko vzbuzovalo u návštěvníků akce velký ohlas. Mnozí diváci dlouze studovali vystavené propagační materiály. Jeden z hlavních pořadatelů Milan Tymeš se motocykly BSA zabývá již třicet let. Na setkání přivezl několik strojů.
Jeho prvním motocyklem BSA byla vrchová jednoválcová pětistovka W 32/7, zakoupená v roce 1983 od původního majitele, který si v roce 1932 pořídil motocykl jako nový. Milan Tymeš s tímto motocyklem v prvních letech najížděl 3 – 5 tisíc km ročně například na srazy veteránů v Domažlicích.
Na náměstí představil i nejnovější stroj celého srazu dvěstěpadesátku Gold Star B 25 SS z roku 1971. Stroj má najeto 7000 mil. Ozdobou setkání byla tradičně věčně usměvavá a dobře naladěná Libuše Šulcová na dvouválci BSA 770 z roku 1928 sidecarem české výroby BAF. Paní Šulcová je snachou prvorepublikového dovozce motocyklů BSA Augustina Šulce. Na své Bésišce dokáže objet i 10 - 15 veteránských akcí za sezónu.
Jak jinak než po ose přijel z Českých Budějovic cestovatel Petr Hošťálek na BSA 250 OHV typ C11 z roku 1950. Hlavní pořadatelé setkání Milan Tymeš a Milan Vocílka byli spokojeni s počtem účastníků. Splnil se jejich sen a do řady bylo vystavěno na tři desítky nádherných „Besáren“. V pohodě bylo i počasí. Již dnes se živě diskutuje o organizaci dalšího ročníku, který bude pravděpodobně opět uspořádán v Českém Brodě.
A předsevzetí do II. ročníku setkání motocyklů BSA? O něco delší a ještě rafinovanější anglický plot! A samozřejmě ještě pár motocyklů nad magickou třicítku. V Českém Brodě to nebylo jen o motocyklech zmiňované kultovní značky.
K vidění bylo i mnoho dalších zajímavých motocyklů a automobilů různých renomovaných i méně známých značek. Například čtyřválcový Indián. Velmi zajímavé a málo vídané byly dokonce dva francouzské motocykly AUTOMOTO. Jeden v nálezovém a druhý ve zrenovovaném stavu. Tradičně odbitím pravého poledne odstartovala historická vozidla na osmdesáti kilometrovou jízdu pravidelnosti v okolí Českého Brodu.

Ta vedla tentokráte přes Poříčany, malebné Kersko, Sadskou a Kounice. Mnozí soutěžící na trati kufrovali, ale nakonec všichni zdárně dojeli do cíle. V 17 hodin byla jízda pravidelnosti ukončena a po té byly vyhlášeny výsledky. Účastníkům byly předány pamětní listy. Soutěžícím, kteří se v jízdě pravidelnosti umístili, byly předány poháry a další hodnotné ceny. Nádherné stroje v krásném městě stály za zastavení.

Informace o redaktorovi

Bohumír Špaček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):
Motokatalog.cz



TOPlist