Yamaha XJ6 ABS
Text: Filip Tichý | Foto: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 29.4.2009 | Zobrazeno: 79 342x
Normálně do zatáček u Dubé kvůli drobet profláknuté pověsti moc nejezdím, ale po vyzvednutí nové XJ6 mě čekalo focení akce v Sosnové, kam je nejhezčí cesta právě přes Dubou. Semafory u zavřeného pruhu silnice za Mělníkem mi vyklidily cestu do zatáček od aut a já si začal neskutečně užívat. Tahle nová Yamaha sice není žádný brousič slajdrů, ale má neskutečnou sílu odspodu a vše na ní funguje jak má, takže po každé projížďce se můžete spolehnout na dokonale vyvětranou hlavu od jakýchkoli starostí. Pár set kilometrů v sedle tohoto malého naháče, který letos se svým polokapotovaným sourozencem Diversion zamířil do prodejen, mě více než přesvědčilo o jeho slušné šanci navázat na úspěch předchozích šestistovek XJ.
Kapitoly článku
Yamaha XJ600N

Design
Po estetické stránce se XJ6 ani v nejmenším nepodobá své starší sestřičce XJ600N, někdy také kvůli dvěma chromovaným výfukům a kulatému světlu přezdívané „malé xjr“. Nový model se důrazně hlásí k modernímu designu dnešní doby, aniž by se ovšem uchyloval k nějakým extravagantním výstřelkům. Nejvýraznějším prvkem je špičatý světlomet s tvarem navazujícím na řadu FZ, v horní části doplněný vkusnou malou lampičkou obrysového světla. Nad světlem plynule navazuje plastový kryt kapičky přístrojů.Z boku si oko motorkáře hned všimne chybějícího výfuku s tlumivkou umístěnou dole pod motorem a téměř neviditelným vyústěním za pravou stupačkou. Pohled potěší nádherná zlatavá povrchová úprava motoru a pěkně zpracované boční plasty s hrubým černým povrchem v místech, kde se o bok motocyklu opírá noha. Zadek motorky zase zdobí pěkné madlo spolujezdce, které nenápadně lemuje zadní část sedla. Perfektní dojem narušuje jen nevzhledná zadní kyvka - hranatý kovový jekl - která pravděpodobně bude stejně jako u řady FZ6 v pozdějších letech výroby nahrazena uhlazenějším odlitkem. Celkově podle mne patří XJ6 k motorkám, které na sebe sice na výstavě či parkovišti nestrhnou tolik pozornosti, ale po pár hodinách v sedle si je zamilujete a prostě víte, že tohle je ta pravá a jediná kráska právě pro vás.
Posaz, ergonomie

Část sedla určená pro spolujezdce přitom funguje tak trochu jako opěrka a řidič se o ni může při razantním odjezdu od semaforů zapřít. Na druhou stranu, posaz by mohl klidně být trochu agresivnější, stupačky jsou pocitově dost vepředu - ve městě a pohodovém ježdění to je super, ale při svižnější jízdě v zatáčkách bych je uvítal o něco víc vzadu. To je asi daň za společnou konstrukci s cestovněji zaměřeným modelem Diversion - i když zase díky tomu nejsou nohy v kolenou příliš zalomené a koleno, které mě pobolívalo na redakční ER6N, se na XJ ani jednou neozvalo. Možná by lepšímu posazu také pomohlo posunout řídítka do jiné polohy - představec totiž umožňuje posunutí řídítek přibližně o 2 cm dopředu či dozadu.


Informace o redaktorovi
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)