yamaha_demo_tour




Testujeme nové Yamahy MT-125 a YZF-R125

Testovací sezóna je již v plném proudu, ale přesto k nám do redakce pořád chodí pozvánky na zahraniční testování nových modelů. Dělají to tak výrobci u novinek, od nichž si slibují komerčně velké věci. My teď letíme do Barcelony, kde budeme zkoušet nové silniční stopětadvacítky od Yamahy, a vy se můžete ptát, co vás o nich zajímá!

Temná strana Japonska, nebo DNA Valentina Rossiho? Yamaha tohle nabízí i v osminkách, a to už pěknou dobu. Nahatá MT-125 je tady již od roku 2014, supersport YZF-R125 dokonce ještě o šest let déle. Oba modely mají za sebou několik generací, ať už šlo o změny techniky, nebo ještě častěji vzhledu, o který jde u stopětadvacítek pro mladé především. Nic nedokáže zestárnout tolik jako motorka pro šestnáctileté. Proto se Yamaha svoje stopětadvacítky snaží udržovat pěkně v kurzu a pro letošní rok jsou nové oba modely.

I když, jak se to vezme. Po stránce vnějšího vzhledu je MT-125 pořád stejná již od roku 2020. Tehdy spolu s třístovkou přinesla jako první jednooký design, který následně přešel i na větší sedmistovku a devítistovku. Mně osobně to v těch malých objemech nepřišlo tak kontroverzní a speciálně stopětadvacítka proti předchozímu hranatému provedení pořádně prokoukla. Pro letošní rok jsou novinky jenom dvě, ale pro uživatele docela důležité. Zejména když se bavíme o náctiletém uživateli. Obě souvisejí s elektronikou, zaprvé emtéčko dostalo kontrolu trakce a zadruhé má úplně nový 5“ TFT displej s konektivitou. V dnešní době pro danou zákaznickou skupinu nutnost.

Ten samý displej a kontrolu trakce dostává i nová YZF-R125, ovšem ta má v displeji navíc možnost dvou druhů zobrazení, vedle standardního silničního ještě okruhový. A je tady dokonce i připravená kabeláž pro rychlořazení! Erko bylo vždycky sportovní až na půdu a nebálo se ani okruhové blbnutí, což se nám bude snažit dokázat i teď u Barcelony, kde je pro nás přichystaná i uzavřená dráha. Čím ale novinka láká především, je úplně jiný design, který vychází z loňské novinky YZF-R7, a fakt to erku na obrázcích pekelně sluší. A věříme, že tomu bude tak i naživo. Jak oba modely jezdí, to budeme zkoušet teď ve čtvrtek a v pátek, takže jestli vás zajímají nějaké podrobnosti, které běžně v našich testech nenacházíte, rychle se ptejte dole pod článkem a Honzis se na vaše otázky pokusí vyzvědět odpovědi.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 174 cm

On-line rozhovor: Honzis

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Fajovymotorky
Dotaz od Fajovymotorky položen 10.05.2023 14:36

Jaké se budou prodávat barevné kombinace?
A přibližná cena motocyklu?

Odpověď od Honzis z 16.05.2023 08:30

MT-125 bude v matné černé, v modré a v šedé s červenou a tyrkysovou, cena 139 990 Kč. R125 se prodává v matné černé a v modro-černé za 144 990 Kč.

krutor11
Dotaz od krutor11 položen 11.05.2023 13:29

Ahoj, zajímalo by mě, zda se během jízdy bude u těchto motocyklů v pásmu kolem 4,5 - 5 tis. otáček ozývat nepříjemné "drnčení", jako u modelu XSR 125. O tomto zvuku dealer Yamaha tvrdí, že je tzv. "konstrukční" a zcela v pořádku. Díky.

Odpověď od Honzis z 16.05.2023 08:31

Ahoj, já jsem žádné výjimečné drnčení nepozoroval.

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist