Test Hondy XL750 Transalp: Nesnažím se být malou Africou
Text: Vláďa Novotný | Foto: Marek Hošta | Video: Vláďa Novotný | Střih: Jan Hrubeš | Zveřejněno: 12.5.2023 | Zobrazeno: 31 695x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Marek Hošta | Video: Vláďa Novotný | Střih: Jan Hrubeš | Zveřejněno: 12.5.2023 | Zobrazeno: 31 695x
Sloužit bude dobře a malé provozní náklady.
Terén bych neřešil, každý mele pořád o terénu a pak 80% uživatelů jede 2 x do roka přes polňačku jinak nesjedou z asfaltu.
U Hondy fakt vědí a vždy věděli co dělají, ale čecháčkům kteří si nechali krachnout Jawu ze které zbylo jen jméno a nostalgie v hlavě se nezavděčíš nikdy.
Možno dobrá moto možno spoľahlivá ale jedno ma zarazilo po obzreti si na živo načo pre krista pána konštruktéri spravili na spodu motora tú "bradavicu" to má byť akože olejová vaňa ? Určite by to išlo spraviť plochšie a tým by sa zvýšila svetlá výška a motor by bol menej zraniteľný a rovno by som vyššie posunul výfukové potrubie. Takto po nainštalovaní chrániča bude medzi motorom a plechom zbytočne prázdny priestor a motorka po naložení bude drieť bruchom na každej malej nerovnosti
Věřím že to bude dobrý stroj a najde mnoho kupců… ale tedy za mě dost nuda… za mě prostě má mít motorka nějaké kouzlo ale tady ho nevidím
1 reakce
Tolik práce s testem a ten přehrávač je katastrofa. Seká se to, seká....
Má to nějakej důvod, proč to nedáte na YT?
6 reakcí
Z boku mi vzhledově připomíná X-Capa od MM a hlavně v té podobné barvě...
Jak tak pročítám diskuzi, tak to vypadá, že je v české kotlince halda neukojených offrouďáků (čest výjimkám). Já si myslím, že Alp se bude prodávat více než dobře. A že Honda udělala tu motorku spíš jako lehčí více cestovní! endurko je podle mě dobrej tah. Kdo chce něco víc offíkovýho půjde do Tenerky nebo připlatí za KTMko. Honda se vydala cestou, která uspokojí ty obyčejné lidi, kteří jezdí spíš na pohodu (a těch je podle mě fakt většina), než tu hrstku drsoňů co ocení dobře fungující motorku ve středním a těžším offroudu. Ruku na srdce a romantické představy stranou pánové, kdo opravdu využívá tu Tenerku a podobné stroje fakt 50/50 silnice/off? Podle mě to nebude ani 75/25. Prostě sem tam si zajedou polní/lesní cestu nebo chvilku někde v lomu a podobně, ono toho u nás taky moc legálně dostupného nebude. Spíš by mě zajímalo, jak zvládnou ty tlumiče větší náklad na rozbité silnici - chlapík 100kg a kufry, neřkuli i nějaký něžný batůžek k tomu. Ale pro jednoho standardního nevyžraného evropana to bude napohodu univerzální mašina. Prostě kdo je velkej půjde automaticky do něčeho většího - AT, GS, ADV apod.
4 reakce
Už jsem se na toto video těšil. Děkuji.
Co takhle srovnání KTM 790 Adventure S a Honda Transalp 750???
JK
Bude to pohodlná motorka na cestování ..... po silnici.
2 reakce
Taky si myslím že motorka je hrozná , uplně k ničemu jako NC na kterém skoro nikdo nejezdí a vůbec se neprodává , strašný propadák . Zase někdo vyrobil nemotorku pro nemotorkáře která se bude neprodávat
Díky za test a Hondě za Testovací dny .
3 reakce
A jaký je tedy vlastně smysl existence tohoto stroje? KTM svými schopnostmi a určením samozřejmě konkurovat nebude, Stromkovi motorem taky ne,Tenerce už vůbec ne, silničním cesťákům dojezdem a pohodlím taky ne. Dokonce ani CRF 1000 terénními schopnostmi navzdory nižší váze taky ne. Není to cestovní enduro ani cesťák, s terénem má společného snad jen rozměry kol,jinak silniční motor, chybná ergonomie, podvozek má zdvihy silničky, spousta elektroniky a stupidně řešené vypnutí ABS. K čemu je tedy vhodný, jediný důvod proč ho koupit? Za mě propadák na úrovni NC 750.
4 reakce
Hezký test
Za mě chválení až zbytečně moc, ten motor je v tom fakt nahovno - totálně mrtvý spodek. Posez jak na čopru, hrozně nízký sedlo - nic pro dlouhány.
Za ty prachy radši Matyldu v plné palbě.
2 reakce
10 a půl tácu za kus Al plechu je od Hondy už nad čáru. To budou mít šikovný ručičky práce až až.
2 reakce
Jestli se nepletu, v roce 2019 a 2020 byla doporučená prodejní cena KTM 790 Adventure "neeR" nějakých 319 000 Kč a dnes je podle stránek KTM Vlašim její doporučená prodejní cena 275 000 Kč.
Díky, Hondo, za Transalpa.
5 reakcí
Předchozí 790 se vyráběla v Rakousku, letošní 790 v Číně. To je celej rozdíl v ceně. Mimochodem oficiálně je ta motorka za 281 900 Kč. Větší 890 Adventure stojí 369 900 Kč a většími písty to opravdu není
Nevypadá špatně ale zamě spíš VSTROM 800
Díky za video/test.
Motorka se zdá fajn, asi na takové cestování po Evropě, žádný extrém.
Svezl jsem se na Hornetu i transalpu. Ten motor je podle mě velmi podařenej. U horneta překvapivě v sérii ještě velice pěkný zvuk .Když to vztáhnu co za to v dnešní době chtějí, tak oboje velice dobrý motorky. u transalpu Mi ten standartní štítek hrnul všechen vzduch do helmy -Strašný hukot(má taky 173cm). tak jsem si ho nechal odmontovat, valil jsem to pak jako na naháči. Snad ten vyšší štítek bude fungovat dobře.TA se Velmi dobře ovládá, Skvělá ergonomie, velmi pěkný displej, režimy se přepínají jedním tlačítkem. Podvozek jsem zkoušel na rozmlácený trojce a šlo to , Na pěkným asfaltu se dá jet jak na Hornetu. Dobrej Univerzál.Honda bude tyhle dvě motorky prodávat dobře. Já už jsem ale namlsanej A tak hledám pro třetí motorku ještě něco víc Ještě chci zkusit letošní 790 / 890 adv a strom 800.
Myslím, že tohle se Hondě povedlo a bude se dobře prodávat. Osobně by mi vice dávala smysl verze s koly 19 a 17 palců, většina majitelů stráví přes 90% času na silnici a sedlo by to více i ke sportovnímu charakteru toho motoru, který jsem měl tu čest vyzkoušet na Hornetu a za který Hondě tleskam. Hodně se těším na přímé srovnání s V-Stromem 800.
4 reakce
A CF moto aj s ich Matyldou môžu ísť do kelu.
4 reakce
Nejvice mne tam zaujalo to, ze tlumice nestihaji u nekoho tak lehkeho. Jak to asi bude vypadat u nekoho mnohem tezsiho nebo nalozeno ve dvou s kufry a v tempu na nasich "kvalitnich" cestach kde to casto vypada jak na poli.
Aneb okamzita nutna investice podobne jako u Rally 300.
Celek (nizko vyfuk, zadne kryty, motor nevhodny do terenu, tlumice obycejne atd.) dela dojem toho, ze udelame neco at je nastupce a nabidka pro zajemce, ale nesmi to ohrozit TA. Takhle to vychazi, ze X-Adv je rozhodne lepsi koupe
A nebo prihodit jen par tisic a vzit V-Strom 800DE, ktery je uplne kompletne jinde.
3 reakce