Honda SH 150i
Text: Marek Hrodek | Foto: Marek Hrodek | Zveřejněno: 3.7.2006 | Zobrazeno: 37 414x
Letošní první testovaný skútr. Velká 16“ kola, 153 ccm motor se vstřikováním. To slibuje solidní zážitek a zajímavé porovnání s předchozím testem Hondy Dylan 150.
Kapitoly článku

Design
Jde o typ skútru s minimální spojnicí mezi přední a zadní částí. Tedy v prostoru pro nohy je místo obvyklého tunelu plochá podlaha. Sice vykrojení pro boty v přední části nějaké je, ale zapomeňte, že byste si nohy opřeli o přední část. Celkový pohled i přesto působí kompaktním dojmem a při pohledu zepředu a obzvlášť ze zadu je vidět velice štíhlý profil.
Při čelním pohledu zaujme velký vstup pro vzduch, který je směrován přes chladič ven dvěma průduchy. Chromový rámeček přesně tento prostor ohraničuje a z druhé strany na něj (dle mého) trochu divně navazují integrované blikače a parkovačky s čirým překrytím. Možná je to stříbrnou barvou, která zahlazuje tyto designové přechody, v tmavší barvě to třeba bude vypadat trochu jinak.
Přední blatník dost vystupuje z oblých tvarů a tváří se jako velký nos. Světlo je integrované do hlavy řízení a kapoty kryjící řidítka plynule přecházejí až k rukojetím.
Předek z pohledu řidiče poskytuje vše co můžete potřebovat. Přehledný budík rychloměru a po jeho bocích budík teploty motoru a stavu paliva. Nad nimi naleznete opravdu velké kontrolky dálkových světel, směrových světel, kontrolku výměny oleje a to hlavní - červenou kontrolku FI vstřikovací jednotky.
Zrcátka jsou standardní a umožňují částečný výhled vzad. Levá páčka brzdy má nad sebou ještě malou páčku zajišťovací k použití jako parkovací brzdy. Všechny ostatní prvky: startér, páčka blikačů, klakson a přepínač světel s integrovanou světelnou houkačkou jsou bez problémů dosažitelné prsty a přesně na svých místech.
Pod řidítky je velká odklápěcí plocha se zámkem, ale pod ní se skrývá pouze miniaturní prostor pro věci, kam uložíte maximálně peněženku a mobil. Pod ní je úchytka na tašku, ta je ale dost nízko, takže např. zavěšená igelitka leží na podlaze a neumožňuje pořádně srovnat nohy.
Zadní část je sladěna poměrně solidně, sedlo je masivní a spodní plasty tvoří slušivý kabát. Zadní stupačky pro spolujezdce jsou vytvarovány do malých v jemném úhlu nakloněných ploten. Jsou sklopné a dobře integrované.
Moc se mi líbí, jak je provedené tvarování a uspořádání zadních světel a integrovaných blikačů. Nad nimi je vynesen do prostoru nosič s pravděpodobnou přípravou na přídavný kufr, který je zde více než nutný. Dost mě ale udivil nápis s možným povoleným zatížením pouhé 3 kg.
To co jsem zjistil po otevření sedla mě připravilo o poslední zbytky nadějí, že bych helmu ukryl pod sedlo. I zde se skrývá velmi miniaturní prostor. Je to daň za úzkou stavbu a velká kola. Ovšem nevejde se sem ani otevřená přilba, možná nějaká helma na kolo, ale nic víc. Prostor je poměrně dost mělký.
Jízda
Otočení klíčkem (rozsvítí se nakrátko kontrolka FI a ozve se zavrčení čerpadla benzinu), stisk alespoň jedné páčky brzd a stlačení startéru. Motor přidušeně naskočí na první škytnutí. Něco neustále slabounce píská. Ano je to stříkačka, respektive čerpadlo tlačící benzín k tryskám. Stačí jen trochu otočit plynem a motor ožívá trochu hlasitěji a „pískot“ není slyšet.

Další velmi dobře odladěnou skupinou je podvozek. Velká kola ve spolupráci s tlumiči (zadní lehce nastavitelné) odfiltrují většinu nerovností českých silnic. Pneumatiky i podvozek dovolují poměrně slušné náklony, ale na broušení kolen to není. Je to dáno i tím, že sedíte dost vysoko a v případných hlubokých náklonech si nemůžete koleno opřít o nádrž. Zadní tlumiče jsou pro „doladění“ velice dobře přístupné a nad zadním kolem je praktický blatníček proti nečistotám létajícím k motoru, to také přidává na komfortu.
Trochu vlažnější jsou brzdy. I když jde o verzi duálního brzdového systému, pravá páčka je samostatně slušně účinná maximálně do 80 km/h, pak je potřeba přidat i zadek. Na zadní levou páčku brzdy samostatně reaguje skútr až při opravdu silném stisku. Možná vzadu mohl být kotouč a předek o něco málo větší na průměru. V celkovém pohledu to ale podle mne jde alespoň o slušný průměr.

Celkové zhodnocení
Jde o dost zajímavý model s velkým potencionálem pro širokou veřejnost. Kdo potřebuje na dojíždění do práce, za nákupy nebo i pro další přibližování, nemusí váhat. Sice je třeba skútr určitě doplnit kufrem a čelním štítkem, ale zvýšíte svůj komfort na možné maximum. Kdo si užil malá kola a nesedla mu, ať zkusí tohle, je to opravdu velký rozdíl. Zajímavým počinem je tento model i v obsahu 125 ccm pro nižší verze ŘP.
Informace o redaktorovi
Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz
Náš tip