Honda CBR 600F
Zdroj: Mirek Severa | Zveřejněno: 4.12.2001 | Zobrazeno: 23 227x
Suveréně nejprodávanější cestovně-sportovní motocykl celosvětového trhu dosáhl za čtrnáct let trvající výroby, fantastických, 320 000 prodaných kusů. O tom, že se jedná o skutečně nejzdařilejší šestistovku všech dob svědčí i ten fakt, že se CBéro stalo jasným etalonem kvality pro „zbytek světa“.
Kapitoly článku




PGM-FI
, která je opět totožná pro oba modely. Korpusy obou motorů jsou rovněž takřka totožné a liší se vlastně jen v zesílení spojky u Sportu. Jedná se tedy o čtyřdobý vodou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem DOHC se čtyřmi ventily na každý válec. Celkový objem 599cm3 určuje vrtání 67mm a zdvih 42,5mm. V sériovém provedení vykazují oba motory výkon 110 koní při 12.500 ot./min. a největší krouticí moment 67Nm je dosažen při 10.500 ot./min. Model Sportu je však již přímo výrobcem předurčen k dalšímu snadnému zvýšení těchto hodnot. Velmi příznivá je u CBéra výška sedla – 810mm. Takto vysoko – nebo, chcete-li nízko, umístěné sedlo výraznou měrou napomáhá ke snížení těžiště celého stroje a potažmo tím napomáhá k jeho skvělé ovladatelnosti. Nižší posed rovněž dodává řidiči větší jistotu a doslova hravou ovladatelnost. Vyslovenou lahůdkou jsou pak výjezdy ze zatáček při brutálním zrychlení. Celkové tuhosti a skvělé ovladatelnosti CBéra rovněž přispívá plně nastavitelná (předpětí i útlum) masivní přední vidlice s průměrem nosných trubek 43mm a zdvihem 120mm. U zadního centrálně odpruženého kyvného ramene systémem Pro-Link je rovněž možné plně nastavit předpětí a útlum plynového tlumiče. Přesto, že jsou oba modely již v sériovém provedení velmi zdařilé je v nabídce celá spousta dalších doplňků – počínaje tlumičem řízení přes laděné výfuky, přestavbové kity atd. Palivová nádrž, která svým tvarem přímo vybízí k „zalehnutí“ dovoluje natankovat 18 + 3,5 litru, což by při deklarované spotřebě mělo stačit na zdolání 300km. Berte však tento údaj s rezervou, neboť skutečnost bude silně ovlivněná pravou rukou a ryzostí sportovního srdce „pilota“. V modelovém roce 2002 byla u provedení Sportu doplněna nabídka (trochu okoukané) červeno/černá kombinace o velice líbivé - stříbrno/černé provedení a bílo/ temněmodré, které svou kombinací silně připomíná VTR 1000SP2. V závěru mi dovolte uvést několik málo historických dat. Za čtrnáct let výroby CBR600 prošel tento model několika omlazovacími kůrami. Asi nejvýraznější proběhla v roce 2001, kdy byla celá koncepce totálně přepracována a to nejen v oblasti rámu. Karburátory nahradila vstřiková jednotka a v tomto roce byl do výroby vedle CBR600F souběžně zařazen model Sport.Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz