První jízda na KTM 1290 Super Adventure R 2017: Rallye v krvi
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný | Foto: KTM, Sebas Romero, Marco Campelli | Zveřejněno: 13.3.2017 | Zobrazeno: 41 831x
Kapitoly článku
Krátké video z testování
Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
On-line rozhovor: Vláďa Novotný
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz
Otázky a odpovědi
Ahoj Vláďo,
zajímalo by mě jestli se s tím dá jezdit v Maroku nebo jinde v Africe po dunách a ve feš-feši a nebo se takovým offroudům radši vyhnout. Nebo je lepší se podívat po upravený 690, protože to není takový mastodont. Výhodou je u takovýho stroje skvělé poježdění na silnici a dálkové cestování. Ale jinak mám pocit, že offroad typu trochu šotoliny umí uplně každá motorka a každá to dnes propaguje.
Taky by mě zajímalo jak se dá s takovou motorkou porvat s nekvalitním a olovnatým benzinem. Touratech třeba přišel se svody od RP pro Hondu Africu bez kat. Má na to recept KTM?
Důležité je pro mě, abych se rozhodl buď pro 1x90R nebo pro lehčí 690, Husqarna 701 nebo AJP PR7.
Díky, Ruda
Ahoj Rudo,
díky za otázku! Po dni stráveném v peruánské poušti nedaleko Ica můžu s klidem říct že ano. Jezdili jsme hodně hluboký a měkký písek a duny byly sakra vysoké. Mašina to dávala naprosto v klidu a až na jedno zahrabání jak se říká "až po kule" bez problému. Ano, je pravda, že motorka je těžká a když ji taháš z písku, dá to fest zabrat. V tomto ohledu je pochopitelně
701 nebo jiné menší jednoválcové enduro o kus lepší. Šotoliny a podobný terén jsou pro "erkové" 1290 naprostou brnkačkou.
Na horší palivo jsem se ptal kluků z "motorové sekce" a říkali, že zkoušeli i horší a méněoktanový benzín i pod číslo 90 a vše fungovalo.
Jiné úpravy ale z pochopitelných důvodů fabrika nedoporučuje a ani nedává recept, jak vyřešit a motorku překopat. K tomu to Euro4...
Jestli 1x90R nebo lehčí 690 nebo Husqvarnu 701 nebo AJP PR7? Sám píšeš "Výhodou je u takového stroje skvělé poježdění na silnici a dálkové cestování" ...a tak to prostě je. Je to velký objem, dvouválec a tato koncepce nabízí oproti zmíněným jednoválcům úplně něco jiného a ani se jim nesnaží konkurovat. Kromě toho je o dost těžší. To potom opravdu záleží, kde budeš nejvíce jezdit a co od motorky očekáváš. Člověk si sám musí odpovědět jestli bude jezdit dlouhé cesty a sem tam koukne do terénu a nebo pojede spíš "rallye", kdy z 80% bude v náročnějším terénu a tím pádem bude volat po menší a lehčí motorce, se kterou si případně poradí i bez pomoci další osoby. Každopádně Super Adventure dokáže v terénu nečekaně hodně a vše je hlavně o rukách jezdce.
Díky a ať se dobře rozhodneš!