Ve Španělsku otestujeme novou Ducati Multistrada V2 S
Text: Jan Rameš | Foto: Ducati | Zveřejněno: 28.1.2025 | Zobrazeno: 4 324x
Jednou z nejdůležitějších novinek značky Ducati pro letošní rok je bezesporu nová generace prémiové adventury střední třídy, nesoucí již čtvrtým rokem označení Multistrada V2. Tentokráte nejde o žádný drobný facelift, nýbrž o úplně nový model, kde nezůstal kámen na kameni. Ani v motoru, ani na podvozku. My bychom se mu měli ve čtvrtek podívat na zoubek ve Valencii.
Je to svým způsobem paradox. Když „malá“ Multistrada měnila po šesti letech své jméno z Multistrady 950 na Multistradu V2 v modelovém ročníku 2022, byl to přesně jenom takový maličký facelift, který přinesl drobné odlehčení a lehkou úpravu ergonomie prostřednictvím jiného sedla. Moc povyku pro nic, chtělo by se říci. Proti tomu Multistrada V2 2025, to je, jak kdyby vývojové oddělení dostalo úkol: „Postavte novou Multistradu, ale nesmíte použít jediný důležitý komponent z té stávající!“ Když na novou vé-dvojku kouknete, hned vidíte, že je jiná. Jestli jsem s něčím na té předchozí měl trochu problém, byla to jistá otylost. Vždycky jsem to omlouval tím, že od cestovní motorky chci, aby byla velká, nicméně byla to taková almara, co si budeme… Nová generace má stejné základní rysy, ovšem na první pohled je evidentní, že tady šel někdo pořádně do sebe, přestal se cpát dorty a koupil si permici do fitka, kterou dokonce i využil do poslední minuty! Pořád je to na první pohled jasná Multistrada, ale teď jí to prostě víc sekne.
Zeštíhlení ovšem není jenom optické, pod upravenými plasty najdete úplně jinou techniku, přesně jak znělo zadání. Podvozek je řešený stejně jako na větší V4, čili motor slouží jako centrum všeho a má na sobě přišroubovaný vpředu hliníkový monokok držící přední vidlici, vzadu trubkový podsedlák a dole uchycenou úplně jinou dvojramennou kyvnou vidlici. Kola zůstávají o průměru 19 palců vpředu a 17 palců vzadu, stejně jako brzdová soustava s předními monobloky Brembo M4.32. Všechny tyhle změny se projevily na hmotnosti, a tady se teda Italové vycajchnovali, protože říkají, že Multistrada V2 zhubla ve své základní verzi 18 kilo a bez benzínu v 19litrové nádrži ukáže na váze 199 kilogramů! Verze V2 S, kterou budeme testovat ve Valencii a která se liší semiaktivním podvozkem a standardně dodávaným multimediálním systémem v 5“ TFT displeji, je těžší o tři kila, bez paliva tedy 202 kg. Ovšem když k tomu připočítáte 13 kilo benzínu, jste na 215 kg v plné polní, a jelikož končící vé-dvojka vážila 236 kg, vychází to na podstatně větší úbytek hmotnosti než těch 18 kilogramů. Na druhou stranu, dokud si tohle neověříme na naší redakční váze, tak bychom to nechali trochu s otazníkem, protože první vé-dvojka měla být lehčí o 5 kg proti devětpade, a přesto jste pořád v dokladech viděli údaj 236 kg, takže kdoví, jak to ve skutečnosti bude u téhle nové generace. Uvidíme. Každopádně na tu avizovanou lehkost jsme hodně zvědaví.
A ještě více jsme zvědaví na nový motor. Pryč s poezií, už žádná Testastretta, tenhle nový vidlicový dvouválec nazývá italská značka prostě a jednoduše Ducati V2. Žádné desmodromické ovládání ventilů, žádné rozvodové řemeny, teď jsou tady klasické pružiny a řetízky, což není tak sexy, ale po stránce údržby a nákladů s ní spojených by to měla být jasná výhra. O 2 mm menší vrtání a o 6 mm kratší zdvih znamenají snížení zdvihového objemu z 937 na 890 cm3, ovšem síly bude mít nová vé-dvojka pořád dost. Výkon se dokonce zvedl o dva kilowatty na 85 kW/115 koní, točivý moment lehounce poklesl o necelé dva newtonmetry na 92,1 Nm. Vzhledem k tomu, že motor má pohánět o dost lehčí stroj, mohlo by to být moc pěkné svezení. Na druhou stranu, ta maxima jsou dosahována při podstatně vyšších otáčkách, tak uvidíme. Od cesťáku člověk chce, aby otočil plynem a měl to tam hned, žádné vytáčení. Zkrátka nová Ducati Multistrada V2 je motocyklem mnoha otázek, a pokud by vás napadala nějaká, kterou při našich zahraničních testech běžně nezodpovídáme, neváhejte a napište nám ji!
Informace o redaktorovi
Jan Rameš (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 174 cm
Otázky a odpovědi
Zeptej se tam po novým Hypermotardu, díky ;)
Zdravím.
Mohu se zeptat na možnost drátěných kol na tento krásný a nikoliv levný stroj. Tahle levná loukoťová se mi vůbec nelíbí.
Děkuji za odpověď Petr Bubeníček
Ahoj, zajímal by mě rozdíl v jízdě oproti staré V2S.
) diky Radek
Mimochodem mám V2S 2023 - hmotnost dle návodu s 90% benzinu je 225kg. (S paprskovými koly by měla 230 kg) Vidím tedy rozdíl 10 kg. Zajímalo by mě, kolik ty motorky ve skutečnosti váží. Každopádně dojedu tu svou hned v březnu zvážit
Ahoj. Pár otázek bych měl.
-jestli má správný poměr mezi stabilitou a ovladatelností. Pocitová tuhost šasi v rychlých zatáčkách.
-kolik točí motor při 130. Jídní pohodlí - ergonomie, hlučnost, čitelnost zrcátek, ochrana proti větru.
-jestli nevadí, že zadní tlumič nemá progresi (bez přepákování)
-přesnost řazení a hledání neutrálu
-mechanická hlučnost
-dávkování plynu, ochota motoru zrychlovat z nízkých otáček
-ovladatelnost ve městě, citlivost spojky
-celkový pocit - sedím na poctivé/ malé/ přerostlé motorce :)
Dik
Zdravím vás.
Chcem sa opýtať, či motorka moc nehreje do sedla vodiča, motor je do "L" a zadný valec je podľa fotiek pomerne blízko vodičovho sedadla.
Zaujímala by ma aerodynamika plexi, niektorí užívatelia to na starej dosť kritizovali, že to vytváralo trocha divné turbulencie.
Ale podľa fotiek vyzerá špičkovo, bude aj verzia s vypletanými kolesami?
ahoj,
zajímalo by mě zpřevodování - pocitově, jak je dlouhá/krátká jednička..na popojíždění v koloně a jak se u toho motor chová a jak je na tom 6ka s otáčkama..jestli je to jako u minulé, nebo někam posunuté.
Jak to dává podvozek (viz už dotaz níže) na mizerných cestách.
díky
Ahoj,elasticita motoru a prostor pro spolujezdce...
na cestování ve dvou asi ta nejdůležitější, informace.
Díky
tomas
Ahoj, zajímalo by mě, zda plánují / neplánují nahradit přední 19-ku za 17-ku. Myslím, že 90% lidí používá Multinu převážně na silnici, zak proč tam mít 'kompromisní' 19-ku. Co třeba MTS V2 Pikes Peak? Díky moc, Peťa.
Jaká je skutečná výška sedla a jaké jsou možnosti snížení? Je příjemná poloha bota - stupačka - řadící páka, případně má řadička možnost změny seřízení?
Ahoj, to uz je zrejme Euro 5+ model. Ako sa zmenil zvuk, nie je to "vysavač" ? A čo chýbajúce desmo, je tam stále cítiť Ducati charakter ? Dík.
Ahoj.
Pokud bude prostor, tak reálná spotřeba. Alespoň poměrově. Chápu, že asi nebude dostatečný nájezd.
Díky
Mám Multistradu 950 rok 2018. S něčím jsem spokojený, něco mě trápí - takže se zeptám na dojmy
Podvozek:
Jak sedí na kvalitním asfaltu - pocit z ovladatelnosti a hmotnosti, srovnání s silničními motorkami typu Tracer 900
Jaký je komfort a jistota na rozbitých cestách?
Jaká je ochrana před větrem a komfort při dálničním tempu (130 Km/h a více)
Jak se sedí spolujezdci a jak se jede řidiči se spolujezdcem
Jak se řídí ve stupačkách?
Měli jste možnost vyzkoušet lehký terén (polní nebo lesní cestu)?
Nástup a dávkování brzd
Umí nacvaknutí kufrů bez speciálních držáků
Motor, spojka, převodovka
Spojka je na staré Multistradě tragédie, za studena strašně citlivá, nehodí se pro jízdu ve městě a courání mezi auty - zlepšilo se to?
Spodek motoru - je použitelný pro courání po městě? Stará Multice v nízkých otáčkách moc nejede, potřebuje točit
Převodovka a falešné neutrály - není nad to při předjíždění a vytočeném motoru zařadit falešný neutrál
Zvuk se sériovým výfukem - stará Multice OK