Ve Španělsku otestujeme novou Ducati Multistrada V2 S
Text: Jan Rameš | Foto: Ducati | Zveřejněno: 28.1.2025 | Zobrazeno: 6 741x
Jednou z nejdůležitějších novinek značky Ducati pro letošní rok je bezesporu nová generace prémiové adventury střední třídy, nesoucí již čtvrtým rokem označení Multistrada V2. Tentokráte nejde o žádný drobný facelift, nýbrž o úplně nový model, kde nezůstal kámen na kameni. Ani v motoru, ani na podvozku. My bychom se mu měli ve čtvrtek podívat na zoubek ve Valencii.
Je to svým způsobem paradox. Když „malá“ Multistrada měnila po šesti letech své jméno z Multistrady 950 na Multistradu V2 v modelovém ročníku 2022, byl to přesně jenom takový maličký facelift, který přinesl drobné odlehčení a lehkou úpravu ergonomie prostřednictvím jiného sedla. Moc povyku pro nic, chtělo by se říci. Proti tomu Multistrada V2 2025, to je, jak kdyby vývojové oddělení dostalo úkol: „Postavte novou Multistradu, ale nesmíte použít jediný důležitý komponent z té stávající!“ Když na novou vé-dvojku kouknete, hned vidíte, že je jiná. Jestli jsem s něčím na té předchozí měl trochu problém, byla to jistá otylost. Vždycky jsem to omlouval tím, že od cestovní motorky chci, aby byla velká, nicméně byla to taková almara, co si budeme… Nová generace má stejné základní rysy, ovšem na první pohled je evidentní, že tady šel někdo pořádně do sebe, přestal se cpát dorty a koupil si permici do fitka, kterou dokonce i využil do poslední minuty! Pořád je to na první pohled jasná Multistrada, ale teď jí to prostě víc sekne.
Zeštíhlení ovšem není jenom optické, pod upravenými plasty najdete úplně jinou techniku, přesně jak znělo zadání. Podvozek je řešený stejně jako na větší V4, čili motor slouží jako centrum všeho a má na sobě přišroubovaný vpředu hliníkový monokok držící přední vidlici, vzadu trubkový podsedlák a dole uchycenou úplně jinou dvojramennou kyvnou vidlici. Kola zůstávají o průměru 19 palců vpředu a 17 palců vzadu, stejně jako brzdová soustava s předními monobloky Brembo M4.32. Všechny tyhle změny se projevily na hmotnosti, a tady se teda Italové vycajchnovali, protože říkají, že Multistrada V2 zhubla ve své základní verzi 18 kilo a bez benzínu v 19litrové nádrži ukáže na váze 199 kilogramů! Verze V2 S, kterou budeme testovat ve Valencii a která se liší semiaktivním podvozkem a standardně dodávaným multimediálním systémem v 5“ TFT displeji, je těžší o tři kila, bez paliva tedy 202 kg. Ovšem když k tomu připočítáte 13 kilo benzínu, jste na 215 kg v plné polní, a jelikož končící vé-dvojka vážila 236 kg, vychází to na podstatně větší úbytek hmotnosti než těch 18 kilogramů. Na druhou stranu, dokud si tohle neověříme na naší redakční váze, tak bychom to nechali trochu s otazníkem, protože první vé-dvojka měla být lehčí o 5 kg proti devětpade, a přesto jste pořád v dokladech viděli údaj 236 kg, takže kdoví, jak to ve skutečnosti bude u téhle nové generace. Uvidíme. Každopádně na tu avizovanou lehkost jsme hodně zvědaví.
A ještě více jsme zvědaví na nový motor. Pryč s poezií, už žádná Testastretta, tenhle nový vidlicový dvouválec nazývá italská značka prostě a jednoduše Ducati V2. Žádné desmodromické ovládání ventilů, žádné rozvodové řemeny, teď jsou tady klasické pružiny a řetízky, což není tak sexy, ale po stránce údržby a nákladů s ní spojených by to měla být jasná výhra. O 2 mm menší vrtání a o 6 mm kratší zdvih znamenají snížení zdvihového objemu z 937 na 890 cm3, ovšem síly bude mít nová vé-dvojka pořád dost. Výkon se dokonce zvedl o dva kilowatty na 85 kW/115 koní, točivý moment lehounce poklesl o necelé dva newtonmetry na 92,1 Nm. Vzhledem k tomu, že motor má pohánět o dost lehčí stroj, mohlo by to být moc pěkné svezení. Na druhou stranu, ta maxima jsou dosahována při podstatně vyšších otáčkách, tak uvidíme. Od cesťáku člověk chce, aby otočil plynem a měl to tam hned, žádné vytáčení. Zkrátka nová Ducati Multistrada V2 je motocyklem mnoha otázek, a pokud by vás napadala nějaká, kterou při našich zahraničních testech běžně nezodpovídáme, neváhejte a napište nám ji!
Informace o redaktorovi
Jan Rameš (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 174 cm
Otázky a odpovědi
Zeptej se tam po novým Hypermotardu, díky ;)
Ahoj Lukáši, znáš to, mlčení... :-) Ale mají nový motor, kterým nahradili Testastrettu v Multici a Superquadro v malé Panigale a Streetfighteru, takže bych řekl, že dny HM ve stávající podobě jsou sečteny ;-)
Zdravím.
Mohu se zeptat na možnost drátěných kol na tento krásný a nikoliv levný stroj. Tahle levná loukoťová se mi vůbec nelíbí.
Děkuji za odpověď Petr Bubeníček
Ahoj Petře, vyplétané ráfky jsou v nabídce příslušenství, Ducati má slušně zpracovaný konfigurátor, kde si je můžeš prohlédnout. Jenom si dovolím malou osvětu - loukoťová kola byla taková, která měla ráfek tvořený z jednotlivých částí, tzv. loukotí, poskládaných do kruhu, a aby se to nerozpadalo, bylo to zvenčí ještě "obaleno" kovovou obručí. Kdysi mě za to tepal (oprávněně) jeden čtenář, ať nepoužívám výrazy, kterým nerozumím, tak si to dobře pamatuju :-)
Ahoj, zajímal by mě rozdíl v jízdě oproti staré V2S.
) diky Radek
Mimochodem mám V2S 2023 - hmotnost dle návodu s 90% benzinu je 225kg. (S paprskovými koly by měla 230 kg) Vidím tedy rozdíl 10 kg. Zajímalo by mě, kolik ty motorky ve skutečnosti váží. Každopádně dojedu tu svou hned v březnu zvážit
Ahoj Radku, já si pravidelně kontroluji hmotnosti podle TP, kde jsou homologační, a loni jsme měli V2 S v testu a máme v technických datech uvedeno 236 kg pohotovostních. Bohužel jsem si tu fotku už smazal (nebo jsem to možná zadával rovnou s techničákem v ruce, teď už si nevzpomenu), abych si to přesně ověřil, jestli jsem se nesekl. Ale jsem na ta čísla docela pes, takže mi to přijde divný. Pokud by ses mohl podívat do TP a napsat mi do mejlu (nebo sem dole do komentářů), co tam píšou, bylo by to fajn. Návod k obsluze bych jako směrodatný úplně nebral, na druhou stranu že by Ducati kecala o 10 kilo, to se mi taky nezdá. No moc jsem ten přesný rozdíl nechtěl rozmazávat a kolik přesně nová testovaná V2 S váží, to jsem samozřejmě v tom Španělsku neměl jak zjistit. Ale fakt je lehká, cítíš to už od nasednutí, že tohle je něco úplně jiného. A platí to i pro jízdu. Fakt jiná motorka se stejným názvem, pořád tam tu Multistradu sice cítíš, ale řekl bys, že je mezi nimi klidně víc než jedna generace rozdíl.
Ahoj. Pár otázek bych měl.
-jestli má správný poměr mezi stabilitou a ovladatelností. Pocitová tuhost šasi v rychlých zatáčkách.
-kolik točí motor při 130. Jídní pohodlí - ergonomie, hlučnost, čitelnost zrcátek, ochrana proti větru.
-jestli nevadí, že zadní tlumič nemá progresi (bez přepákování)
-přesnost řazení a hledání neutrálu
-mechanická hlučnost
-dávkování plynu, ochota motoru zrychlovat z nízkých otáček
-ovladatelnost ve městě, citlivost spojky
-celkový pocit - sedím na poctivé/ malé/ přerostlé motorce :)
Dik
Ahoj Cranku, čeče otázek máš spoustu, ale když ti je všechny odpovím, nebudu potom mít co napsat do testu :-) Vlastně v těch dotazech nevidím nic, co bych do testu dát nechtěl. Tak vydrž, Prťka... Možná jenom čitelnost zrcátek - přijde mi, že tam jsou stejná jako dříve, a viděl jsem v nich dobře. A když o tom tak zpětně přemýšlím, tak i docela zřetelně, i když my jsme toho moc v režimu "mám čas se dívat za sebe" nenajeli...
Zdravím vás.
Chcem sa opýtať, či motorka moc nehreje do sedla vodiča, motor je do "L" a zadný valec je podľa fotiek pomerne blízko vodičovho sedadla.
Zaujímala by ma aerodynamika plexi, niektorí užívatelia to na starej dosť kritizovali, že to vytváralo trocha divné turbulencie.
Ale podľa fotiek vyzerá špičkovo, bude aj verzia s vypletanými kolesami?
Dobrý den, Nalge, jezdili jsme v teplotách lehce nad 10 stupňů a byl jsem poměrně nabalený, takže jestli to hřálo, byl jsem jenom rád :-D Ale nevím, necítil jsem nic. To by muselo být 25+. U Ducati ale hodně pracovali na aerodynamice a právě směrování větru ve spodní částí pryč směrem šikmo nahoru možná trochu tepla od válce odvede. Na místě při poposkakování v koloně samozřejmě nikoli. Co se plexi týče, záleží na velikosti jezdce a helmě, já konkrétně u staré Multistrady byl s plexi naprosto v pohodě, nicméně tohle nové mi přijde ještě lepší. Ale jak říkám - tohle je nevděčné popisovat, protože budete mít o 5 cm jinak než já, nebo budete jinak sedět, k tomu jinou helmu a může to být úplně jinak.
ahoj,
zajímalo by mě zpřevodování - pocitově, jak je dlouhá/krátká jednička..na popojíždění v koloně a jak se u toho motor chová a jak je na tom 6ka s otáčkama..jestli je to jako u minulé, nebo někam posunuté.
Jak to dává podvozek (viz už dotaz níže) na mizerných cestách.
díky
Ahoj, celkový převod mi proti předchozí Testastrettě přišel kratší, nicméně co jsem teď koukal na video z posledního testu, tak jsem s údivem zjistil, že je prakticky stejný. Každopádně popojíždění v koloně dává nový model podstatně lépe než ten předchozí, a to po všech stránkách. Jestli mě v něčem minulá Multistrada fakt nebavila, byla to jízda po městě. Na téhle je to úplně na pohodu, motor klidný (zejména na režim Touring) a hlavně konečně funguje zadní brzda, když si potřebuješ regulovat rychlost při jízdě krokem. Šestka je na čtyři tisíce nějakých cca 96 km/h, použitelná klidně cca od 70 km/h po rovině s jemnou rukou.
Ahoj,elasticita motoru a prostor pro spolujezdce...
na cestování ve dvou asi ta nejdůležitější, informace.
Díky
tomas
Ahoj Tome, elasticitu proberu v testu, ale byl jsem hodně spokojený, místo pro spolujezdce vypadá solidně, nicméně ve dvou jsme nejezdili. Stejně to je řiť od řiti, jak to komu sedne, a jelikož už nové modely jsou u dealerů, je možné je vyzkoušet na vlastní kůži.
Ahoj, zajímalo by mě, zda plánují / neplánují nahradit přední 19-ku za 17-ku. Myslím, že 90% lidí používá Multinu převážně na silnici, zak proč tam mít 'kompromisní' 19-ku. Co třeba MTS V2 Pikes Peak? Díky moc, Peťa.
Ahoj, nemyslím si. Už původní Multistrada 950 vznikala jako univerzál, zatímco základní 1200, z níž vycházela, měla vepředu 17" a vzadu bambuli 190, plus vedle ní Ducati nabízela variantu Rally s větším předkem. Nikdy neříkej nikdy, ale nevěřím, že by se v dohledné době něco jako MTS V2 Pikes Peak objevilo, už proto, že na blbnutí má Ducati Hypermotarda. V minulosti existovala z něj odvozená Hyperstrada, což byla právě cestovněji zaměřená, avšak zábavná motorka, nicméně tu nahradila právě malá Multistrada, kterou si trh přál mnohem více. Na silniční blbnutí Hypermotard, univerzální cesťák Multistrada, offroadový cesťák DesertX. Nemyslím si, že by tam byl racionální prostor pro V2 PP.
Jaká je skutečná výška sedla a jaké jsou možnosti snížení? Je příjemná poloha bota - stupačka - řadící páka, případně má řadička možnost změny seřízení?
Ahoj Ferdo, teď nevím, jak to myslíš s tou skutečnou anebo neskutečnou výškou sedla. Multistrada V2 má nově nastavitelné sedlo do výšek 830 a 850 mm, verze V2 S se semiaktivním podvozkem má ještě tu vychytávku, že po zmáčknutí čudlíku zcela povolí předpětí zadní pružiny a motorka si o kousek dřepne. V katalogu příslušenství najdeš o 20 mm vyšší sedlo, o 20 mm nižší sedlo a kit na snížení zadního odpružení o 20 mm, takže se v kombinaci všeho můžeš dostat až na 790 mm. Já jsem teda zatvrzelý odpůrce snižování, nejel jsem na žádné snížené motorce, kde by mi to dávalo smysl, vždycky bylo cítit, že to je prostě špatně. Ale zákazník je rád, že při zastavení, což tvoří 0,01 % času, který na motorce stráví, dosáhne mega bezpečně na zem... Sám jsem prcek, měřím 174 cm a vážím jak žák základní školy, ale tuhle novou Multistradu by mě teda ani nenapadlo snižovat. Moc bych se nekoukal na ta čísla, protože ta nic neřeknou o tvaru sedla apod. To si musí každý vyzkoušet. Řadičku jsem našel tam, kde jsem ji hledal, takže pro mě bez problémů. Seřídit poloha jde snad skoro u každé řadicí páky a Ducati není výjimkou, nastavitelná je ale pouze výškově, trn si dopředu/dozadu neposuneš.
Ahoj, to uz je zrejme Euro 5+ model. Ako sa zmenil zvuk, nie je to "vysavač" ? A čo chýbajúce desmo, je tam stále cítiť Ducati charakter ? Dík.
Ahoj, jasně, musí to být EU5+. Já mám s každou další novou euro-normou už od dvojky pocit, že ty motorky snad dělají čím dál větší kravál :-) Takže ne, vysavač to fakt není. Ale ani otrava na delší cesty. Za mě v pohodě zvuk, možná trochu hrubší, než co znám z Testastretty, prostě slyšíš, že to je trochu něco jiného. Ale ne, šepot jak u malé Hondy to není :-) Ducati charakter tam je pořád, změnu způsobu zavírání ventilů fakt nepoznáš :-)
Ahoj.
Pokud bude prostor, tak reálná spotřeba. Alespoň poměrově. Chápu, že asi nebude dostatečný nájezd.
Díky
Ahoj Zbyňku, najeli jsme nějakých 220 km, ale netankovali jsme. Palubní počítač mi na konci dne hlásil rovných pět litrů. V jednu chvíli ráno po cca 40 km cesty z města po dálnici rychlostí kolem stovky a ještě celkem pohodového tempa tam bylo asi 4,4.
Mám Multistradu 950 rok 2018. S něčím jsem spokojený, něco mě trápí - takže se zeptám na dojmy
Podvozek:
Jak sedí na kvalitním asfaltu - pocit z ovladatelnosti a hmotnosti, srovnání s silničními motorkami typu Tracer 900
Jaký je komfort a jistota na rozbitých cestách?
Jaká je ochrana před větrem a komfort při dálničním tempu (130 Km/h a více)
Jak se sedí spolujezdci a jak se jede řidiči se spolujezdcem
Jak se řídí ve stupačkách?
Měli jste možnost vyzkoušet lehký terén (polní nebo lesní cestu)?
Nástup a dávkování brzd
Umí nacvaknutí kufrů bez speciálních držáků
Motor, spojka, převodovka
Spojka je na staré Multistradě tragédie, za studena strašně citlivá, nehodí se pro jízdu ve městě a courání mezi auty - zlepšilo se to?
Spodek motoru - je použitelný pro courání po městě? Stará Multice v nízkých otáčkách moc nejede, potřebuje točit
Převodovka a falešné neutrály - není nad to při předjíždění a vytočeném motoru zařadit falešný neutrál
Zvuk se sériovým výfukem - stará Multice OK
Ahoj K2, stejně jako u uživatele Crank - nechtějte po mně, abych tady vypsal celý test :-) Jízdu se spolujezdcem na těchto zahraničních akcích není možné vyzkoušet, každý dostane motorku a jede se ve vláčku celý den. Testovací trasa byla výhradně asfalt. Město - jiná motorka :-) Převodovka to samé. A zbytek už v testu :-)