globalmoto_unor




Testujeme BMW F 900 R a F 900 XR

Pomalu balíme kufry a chystáme se na první ochutnávku novinek F 900 R a F 900 XR. Podle prvních informací to vypadá na hodně povedené kousky, které by mohly potěšit pružným motorem a fajn jízdními dovednostmi. Také nyní máte možnost psát dotazy, na které se pokusíme najít odpovědi přímo z místa činu od lidí z vývojového oddělení.
 

Tato dvojička určitě dává smysl a myslím si, že BMW má na čem stavět. Dá se říct, že obě vycházejí z modelu F 850 GS, který se nám loňskou sezonu ustájil v redakční garáži. Všichni jsme se shodli, že nás nejvíc potěšil především jeho pružný motor, který je zasazen do povedeného šasí a společně tvoří kompaktní celek. Řadový dvouválec se v novinách pochlapil o nějakých 40 cm3 a nyní se pyšní výkonem 105 koní při 8500 ot./min. a maximálním točivým momentem 92 Nm nastupujícím o dva tisíce otáček níže. Podle informací by měl být silnější především ve středním pásmu a pochopitelně by měl splňovat striktní limity Euro 5. Pokud jeden z těchto modelů zaujme motorkáře s řidičákem kategorie A2, nemusejí smutnit, protože je připravena verze s výkonem 35kW.

Nádrž F 900 XR pobere 15,5 litrů, nádrž naháče F 900 R o 2,5 litrů méně. Rozdíl je také například ve váze, protože plně natankovaný naháč váží 211 kilogramů a cestovněji založené XR váží o osm kilo více. Výška jeho sedla je standardně 825 milimetrů nad zemí, což znamená o deset milimetrů více než u „erka“. Také zdvihy pérování jsou různé, a to 170/172 mm u XR a 132/142 mm u R. Oba bez rozdílu mají už ve standardu TFT displej s konektivitou BMW Motorrad, LED světla a blinkry, 12V zásuvku, dva jízdní režimy Road a Rain, ASC nebo stavitelné páčky spojky a brzdy. Model F 900 XR pak ještě stavitelný štítek.

Jak známo, BMW nabízí širokou škálu příslušenství a nadstandardní výbavy za příplatek, takže je z čeho vybírat. Jmenujme třeba reflektor Pro včetně adaptivních světlometů, jízdní režimy Pro včetně ABS Pro/DTC/MSR/DBC nebo elektronické pérování ESA, bezklíčový systém, tísňové volání, kontrolu tlaku v pneumatikách nebo tísňové volání, ale i snížení podvozku.

Jak novinky budou fungují se dozvíme co nevidět, jen doufáme, že ve Španělsku nebude sněžit tak jako první skupině, která modely F 900 R a F 900 XR prohání v těchto dnech. Vám nabízíme možnost vkládat dotazy, na které budeme hledat odpovědi na jižanských silnicích, ale i u stolu po boku inženýrů BMW.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - Výška testovacího jezdce: 171 cm

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

valneta
Dotaz od valneta položen 24.01.2020 13:02

Ahoj, jaká bude F 900 XR pro cestování ve dvou s třemi kufry? Komfort sedla spolujezdce? Bude součástí orig. příslušenství držák na Top case?

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 08:43

Valneta, díky za dotaz. Tak na toto většinou odpoví až redakční test, ale už ve Španělsku jsem za sebe posadil kolegu. Sedlo a jízdní pozice prý naprosto v pořádku, ale madla mu připadají moc za zády a blízko u sebe, takže má pocit, jako by měl „klepeta“. Také mu vadí, že se chodidlo opírá o koncovku výfuku. Mě se s Romanem na tandemu jelo dobře.


PEPEE01
Dotaz od PEPEE01 položen 24.01.2020 13:15

Zajíma mě především XR. Jaké má naladění a projev motoru. Jestli je taky tak divně gumovej a nezazivnej jako v GS. Jak funguje ten malý větrný štítek při vyšších cestovnich rychlostech u jezdce vysokého 185 cm a více. Jak funguje quickshifter při řazení, kdy není motor ve vysokých otáčkách. A z technických věci - objem nádrže, spotřeba v dynamic režimu, a maximální užitná hmotnost motorky. Díky za odpovědi.

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 08:44

PEPEE01, děkuju za dotazy. Užitečné zatížení modelu XR je 219 kg, nádrž pobere 15,5 l benzínu, se spotřebou jsem se dostal na 5,1 litrů podle palubního počítače. Předchozí den jsem s modelem F 900 R jezdil kolem šesti litrů. Štítek ve vyšší poloze fungoval velice dobře, a to i při rychlostech nad 130 km/h. Nutno podotknout, že bylo dost větrno a něco šlo do ramene. Motor se mi líbil opravdu dost a to průběhem, pružností a také tím, že vůbec necukal, a to ani při nižších rychlostech na vyšší kvalty ve městě a kruháči.

Mraki
Dotaz od Mraki položen 24.01.2020 13:59

Ahoj, pořád má S1000XR udělaný sedlo tak, že ti to obejme totálně zadek (což je super), ale přes hranu sedla se z toho nedá pohodlně vysedat?

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 08:45

Díky Mraki, na model S 1000 XR je zatím informační embargo, takže test a první dojmy pošleme do světa až později. Díky za pochopení.

Metric
Dotaz od Metric položen 24.01.2020 14:02

Budú sa držať tradície z GS alebo pôjde tentokrát predná vidlica nastaviť?

Ak by si vedel zistiť, prosím, ako je na tom XR z hľadiska vysokých ľudí? BMW je v tomto dobré na rozdiel od Japoncov, ktorí si občas nevedia odpustiť ergonomické prehrešky (napr. ATAS alebo S. Ténéré), ale i tak...

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 08:46

Ahoj Metric, vidlice není stavitelná ani u F 900 R, ani u F 900 XR. Je ale potřeba dodat, že nastavení je opravdu povedené a nikdy jsem neměl pocit, že bych ho potřeboval měnit. Ano, u cestovního endura F 850 GS bych stavitelnou vidlici kvůli offroadovějšímu zaměření rozhodně přivítal, u nových devítistovek jsem s pevným továrním nastavením v pohodě. Model F 900 XR určitě sedne i větším motorkářům, což mi potvrdil jeden z vyšších zahraničních kolegů. Díky za dotazy.

soccer
Dotaz od soccer položen 24.01.2020 14:49

Me zaujala pomerne mala nadrz na obou modelech... Da se na tom ujet alespon 300 km od pumpy k pumpe ??? Diky za info...

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 08:47

Soccer, souhlasím, nádrže určitě mohly být objemnější, než jen 15,5 litrů u F 900 XR a 13 litrů u F 900 R. Dík.

David-Plzen
Dotaz od David-Plzen položen 24.01.2020 14:55

Zajímalo by mě srovnání naháče s Aprilia Shiver 900, kterou jste dříve testovali.

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 08:47

David-Plzen, díky za podnět, pokud jen trošku půjde, pokusíme se je během sezony postavit proti sobě.

Gripp
Dotaz od Gripp položen 24.01.2020 15:10

Zdravím,
ví se už,jaká by měla být přibližně cena(obou verzí)?

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 08:48

Gripp, taky zdravím a díky za dotaz. Cena modelu F 900 R je stanovena na 224.800 Kč, cena F 900 XR 282.800 Kč.

Gaseeer
Dotaz od Gaseeer položen 24.01.2020 15:37

Kde se motocykl vyrábí, také v Číně jako 850 GSo?

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 08:48

Gaseeer, podle informací lidí z fabriky se obě devítistovky vyrábějí v Berlíně, tak jako všechny velké mašiny BMW. Naopak menší BMW, jako například model 310 GS, se vyrábí mimo Evropu.

tomikkkkkk
Dotaz od tomikkkkkk položen 24.01.2020 20:53

Ahoj, zajímají mě servisní intervaly nového motoru tj. olej, ventily a seřízení vstřikovačů. Jaký má velký rozvor kol 1518 mm vliv na jízdní vlastnosti motocyklu? Jaký je pocit ze semiaktivního podvozku vzadu a nenastavitelné přední vidlice? BMW Motorrad udává spotřebu paliva 4,2l/100km, jaká je ale reálná spotřeba v provozu? Zajímá mě spíše verze F 900 R. Děkuji za odpovědi a přeji příjemné testování.

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 08:52

Servisní intervaly jsou stejné jako u F 850 GS, tedy:

10000 km servis nebo 1 rok:
- prohlídka
- výměna oleje
- výměna brzdové kapaliny (po prvním roce a pak po každých 2 letech)

Každých 20000 km
- kontrola vůle ventilů
-  výměna svíček

Každých 30000 km
- výměna oleje v teleskopické vidlici

Každých 40000 km
- výměna palivového filtru a hadic
- výměna hadic odvětrání

Jak už jsem psal dříve, u těchto silničních modelů mi přijde set-up nestavitelné vidlice velice dobrý a se zadním elektronickým pérováním Esa působí kompaktním dojmem. Výhoda elektronické Esy=rychlejší a jednodišší přenastavení pro jízdu sólo, ve dvou, s bagáží... Co se ovladatelnosti týče, tak všechno v lati. Spotřeba hodně závisí na stylu jízdy, což se nám ve Španělsku potvrdilo. Na modelu F 900 R jsem jezdil kolem šesti litrů a na modelu F 900 XR kolem pěti. Díky za dotaz.

allek
Dotaz od allek položen 24.01.2020 21:19

Zajímá mně to samé. jako od tomikkkkkk, Ale na BMW F 900 R.

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 08:53

Ahoj allek, odpověď tedy výše...

Miras-CBR-125
Dotaz od Miras-CBR-125 položen 24.01.2020 23:50

Ahoj zajímalo by mne zrychlení 0-100 a z 0-200... Reálný dojezd na bandu, jak fungují priplatkove mapy s rychlorazenim a tlumic Esa. Diky moc Mira

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 08:56

Ahoj Miras-CBR-125, výrobce udává zrychlení 0-100 km/h 3,6 s. Vyzkoušíme při klasickém redakčním testu. Rychlořazení přesně odpovídá sportovně – cestovní kategorii a za mě spokojenost. Řazení nahoru je ale pocitově příjemnější, než dolů. Režim Dynamic Pro nabízí velké spektrum možností nastavení elektronických asistentů. O spotřebě a nádrži výše...ale ano, 3-4 litrů navíc by urcitě nádrž modelu R i XR zaloužila.

iPetrCZE
Dotaz od iPetrCZE položen 25.01.2020 09:02

Jsou motorky cely plastovy nebo je nadrz plechova?
Jesli je tam hodne plastu, tak jak pusobi? Nejsou moc levný?

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 08:57

PetrCZE. Ano, nádrže jsou z plastu. Motorky ovšem působí celkově kvalitním zpracováním a nic mi vyloženě nevadí. Díky.

Rokyt
Dotaz od Rokyt položen 25.01.2020 13:44

Zajímalo by mě, jestli u " cesťáku " bude konečně pořádná nádrž.
15 litrů je jen na cestu okolo většího komínu.

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 08:57

Rokyt, jak už zaznělo, kapacita nádrže by mohla být alespoň o tři, čtyři litry větší, než jen 15, 5 litrů. Dík.

Crank
Dotaz od Crank položen 25.01.2020 21:40

Zajimalo by me, v cem si BMW mysli ze jejich motor lepsi a v cem horsi nez KTM 890. Diky

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 11:33

Každá značka řekne, že ten jejich motor je nejlepší... Pokud bude šance, během sezony zkusíme pocity z obou motorů porovnat.

ventil89
Dotaz od ventil89 položen 26.01.2020 00:50

Je ESA na zadním i předním odpružení?

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 08:58

Ventil89, ESA je jen na zadku, na předku nestavitelná USD vidlice.

Wlnic
Dotaz od Wlnic položen 26.01.2020 08:43

Ahojte, me by zajimalo spousta věcí, jelikož uz jsme se byli se zenou na tuhle masinku podivat v BMW a silne o ni uvazujeme. Testovacky budou az od dubna.
- jak funguje quickshifter
- jestli se pri snizeni motorky zachova kvalitni tlumeni podvozku, nebo je to prilis velka dan za vysku motorky
- pomala jizda treba na kruhaci, jestli neni 2valec ucukanej v malejch otackach
- a hlavne ta vaha, jak pri manipulaci tak pri ochote sklopit se do zatacky a zase zpet
Mela by to byt motorka pro moji zenu (170 cm, 58kg) tak treba i nazor na vhodnost pro zenskou.

Odpověď od Vláďa Novotný z 03.02.2020 08:40

Winic, díky za dotazy. Quickshifter funguje dobře a přesně odpovídá dané kategorii, Přišlo mi, že nahoru řadí o fous lépe, než opačně. Sníženou verzi jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet, ale věřím, že to bude mít BMW vychytané. Motor je fakt povedený a funguje bez cukání i při nízkých rychlostech na vyšší kvalty. Město, kruháče v klidu na dvojku-trojku bez náznaku nervózního projevu. Při jízdě motorky (R i XR) působí hbitým dojmem a jelo se mi na nich velice dobře a nemusel se s ničím prát. Žena by měla být v pohodě a s motorkou si poradit. Myslím, že začátkem sezony budou BMW dny, kdy se naskytne šance F 900 R i XR vyzkoušet.

BorisVTR
Dotaz od BorisVTR položen 26.01.2020 13:12

Zdravim všetkých Motorkárov. Chcel bych sa opitat či F900XR je priamy nástupca F800GT, alebo BMW plánuje v budúcnu postavit nejakú F900 z bezudržbovym remenovym prevodom. Neco také jak bolo F800GT. Ďakujem za odpoveď...

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 11:25

Nedá se říct, že by model F 900 XR byl nástupcem F 800 GT a podle slov lidí z továrny BMW zatím takový model nemají v plánu. Na silniční cestování by měl být určen model F 900 XR a nebo více offroadový model F 850 GS. Tam by se logicky dalo očekávat, že "malé" GS dostane také větší motor 900, nikdo však oficiálně nepotvrdil, ale ani nevyvrátil.

nous
Dotaz od nous položen 27.01.2020 13:08

Ahoj, jestli muzu pozadat , tak prosim o:
- jaka je jizda ve dvou ? ( a ten druhy at ma alespon 60kg a vyse )
- co rika spolujezdec na sedadlo, stupacky a vibrace.
- Jak se ti s motorkou manipuluje pri tve vysce ( ja mam 173 )
- jaka je dynamika se spolujezdcem

Neni treba mi odpovidat, pokud to bude zmineno ve videou nebo v clanku.
Diky

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 11:31

Ahoj nous, pocity z jízdy ve dvou a hlavně spolujezdce jsou uvedeny v prvním dotazu od valnety. Manipulace i se sériovým sedlem je úplně v pohodě a na místě došlápnu. Dynamika ve dvou samozřejmě není taková jako v jednom, to dá rozum, ale i se spolujezdcem to není vůbec špatné. Také pochopitelně záleží, jak těžkého spolujezdce povezeš.

novaciny
Dotaz od novaciny položen 27.01.2020 20:33

Ahoj, jako majitel f800r bych se chtěl konstruktérů z BMW zeptat na pár věcí:

- Proč zrušili umístění nádrže pod sedačkou?
Pryč je výhoda nízkého těžiště a komfortu tankování při jízdě s tankvakem.

- Proč se rozhodnuli vést výfuk spodem a né tak jako u F800R ?

Díky moc :)

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.01.2020 09:37

Ahoj, jde o kompletně jinou motorku, než předchozí model. Dá se F 900 R a F 900XR vychází z předloni představeného modelu F 850 GS a má tedy téměř na chlup stejný motor. Proto jiná stavba a dále uvádím, co jsem napsal tenkrát.

...co se nádrže týče, důvodem posunu z podsedlové části je celkově jiná koncepce motoru a tím pádem pozice vzduchového filtru, ale i potřeba zatížit přední kolo a odlehčit zadnímu tlumiči. V neposlední řadě sehrálo velikou roli celkové rozložení hmotnosti a centralizace hmotnosti.

bacil547
Dotaz od bacil547 položen 28.01.2020 07:49

Ahoj,přímým konkurentem bude Yamaha Tracer 900 (ergonomie, výkon, zaměření),zajímalo by mě srovnání těchto 2 motocyklů. Dále, jestli nižší sportovní plexištítek u červeného příplatkového modelu dostatečně chrání nebo je lepší vyšší plexištítek u bílé a zlaté barvy? Májí nové modely el.přípojku v oblasti řídítek nebo jakým způsobem je možné dobíjet mobil nebo navigaci při jízdě. (originál příplatková navigace BMW je za cca 20tis. Kč). Díky za odpověď.

Odpověď od Vláďa Novotný z 03.02.2020 08:46

Věřím, že se během sezony s Tracerem utká a dozvíme se více. Jezdil jsem jenom se standardním štítkem, takže těžko posoudit, ale vyšší nejspíš bude fungovat lépe. Každopádně je fajn, že se dá jednoduše nastavit do dvou poloh i za jízdy a hlavně v té vyšší funguje při dálničních přejezdech velice slušně. Elektrická zásuvka je umístěna dost netradičně a z mého pohledu neprakticky na boku motorky (nad levou stupačkou), takže se musí natáhnout kabel buď k přístrojovce a nebo pod sedlo. Děkuju za dorazy bacile547.

ramirez43
Dotaz od ramirez43 položen 28.01.2020 08:05

Ahoj borci, dotazů je tady celkem dost, budu rád, když ty mašiny pořádně otestujte a otázka zní : natočite video recenzi? , kde budou všechny zodpovězeny... Každého zajímá vše.... Jízdní vlastnosti čínského dvouválce, vibrace, ochrana proti větru, technická výbava strojů, real spotřeba paliva, plná zátěž motorky i s batůžkem, pak srovnání s konkurencí a snad už jen na kolik vyjde další příplatková výbava. Přeji Vám nej podmínky pro testování a těším se na Vaše recenze a odpovědi... Díky

Odpověď od Vláďa Novotný z 03.02.2020 08:47

Ahoj ramirez43. Jasně, video jsem točil a něco tradičně připravíme. Bohužel mě zařízla technika a o některé záběry jsem přišel. Nicméně jsem se to snažil dohnat jinak a věřím, že úspěšně. Dík za pochopení.

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist