yamaha_srpen




Testujeme Bety RR modelového roku 2020

Mám rád tenhle čas, kdy jedna značka za druhou tasí své žhavé offroadové novinky. Právě nyní to dělá Beta a naše redakce bude mít šanci její fungl nové endura ochutnat už za pár chvil. Proto je zde tradiční představení s možností vašich dotazů.

Beta své enduro novinky modelového roku 2020 dlouho držela pod pokličkou a jen zlehka naznačila, že se máme na co těšit. Nyní jsou dvacítky venku a už podle prvních fotek je jasné, že kompletní modelová řada je z úplně nová. Musím říct, že to nové generaci moc sluší a jsem na její dovednosti hodně zvědavej. Ostré endura jsou stále dvoutaktní a čtyřtaktní záležitostí a na výběr je z osmi modelů. Dvoutakty máme RR 2T 125, 200, 250 a 300, čtyřtakty potom RR 4T 350, 390, RR 430 a 480.

Podle prvních informací je kompletně nové šasí, plasty a to vše se podílí na novém, žhavém vzhledu. Úplně nový je také rám, inovavacemi prošlo pérování, podsedlovka, kyvka, ale i chladící systém, transparentní nádrž (9,1l pro 4T a 9,5 pro 2T), sedlo nebo přístrojovka a airbox. Změny se dotkly také motorů a když to vezmu kolem a kolem, vypadá to s modelovým rokem 2020 moc dobře.

Po první ochutnávce budeme chystat článek, kde hodíme do placu své dojmy. Vám ale tradičně nabízíme prostor pro dotazy, na které se budeme snažit najít odpověď přímo u vývojářů v Itálii. Betky si oťukneme už za chvíli v il Cioccu, tedy v místě, kde se jezdí extrémní enduro Hell´s Gate.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - Výška testovacího jezdce: 171 cm

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

PavelSRD
Dotaz od PavelSRD položen 17.07.2019 13:02

Ahoj Vláďo,

zjisti prosím na jaké změny se můžeme těšit i u modelu X Trainer 2020.
Tetno model vychází z řady RR tak snad na něj v itálii nezapomněli.

Díky SRDAS

Odpověď od Vláďa Novotný z 22.07.2019 11:36

Ahoj SRDAS, díky za dotaz. Továrna nyní prezentovala ostrá soutěžní endura řady RR a na ně se zaměřila. X Trainer je pro ně velice důležitým modelem, který se prodává „jako rohlíky“, ovšem žádné zásadní změny na něm nejsou a pokračuje tak, jak tomu bylo. Pochopitelně mu věnují velikou pozornost a do budoucna se určitě inovace objeví.

zmulin
Dotaz od zmulin položen 17.07.2019 13:05

Drží ještě Beta možnost objednat se stupačkama pro spolujezdce?Já vim,že pro bahnomily blbost,ale možnost nasadit značku,2. stupačky a jednou za rok legálně vyvýzt drahou až k vodě se taky počítá a v žádnym testu jsem si zmínky o tom nevšim.

Odpověď od Vláďa Novotný z 22.07.2019 11:37

Díky za dotaz Zmuline! Bohužel, tahle možnost neexistuje a není to z důvodu, že by Beta nechtěla, ale že to prostě nedovoluje legislativa, konkrétně Euro4, které jasně definuje, jak může motorka homologovaná pro dva vypadat a co musí splňovat (ABS apd.). Proto této možnosti, která by se líbila nejen Tobě, museli dát „s bohem“. Mám pocit, že poslední Beta RR s možností spolujezdce byla modelového roku 2011, nebo se mýlím?

hrochi
Dotaz od hrochi položen 17.07.2019 19:08

Splní Beta Alp 4.0 euronesmysly? Dostane lepší podvozek? Bude nějaké jiné tupé 4T enduro? Třeba XTrainer 4.0 nebo 6.9? K RR nemám nic, vypadají v podstatě stejně jako konkurence. Jen co z RR bude homo s SPZ?

Odpověď od Vláďa Novotný z 22.07.2019 11:37

Díky za dotaz hrochi, s Betou Alp 4.0 to do budoucna nevypadá úplně dobře a podle informací Beta hledá nějakou alternativu za vzducháč, který Alp 4.0 používá, a který splní přísné euro normy. Je to pro továrnu velice důležitý model a ráda by ho dále inovovala a nabízela. X Trainer prý i nadále zůstane dvoutaktní záležitostí. RR modely lze pochopitelně přihlásit a mají homologaci.

Slow
Dotaz od Slow položen 17.07.2019 21:07

Ahoj,
plánuje Beta nějaké ostré a i civilnější SM?
Co u 2T vstřikování po vzoru KTM výhledově, bude/nebude?

Díky

Odpověď od Vláďa Novotný z 22.07.2019 11:39

Ahoj Slow, supermoto zatím prý v plánu není, ale člověk nikdy neví, mě by se také 480 "na hladkejch" moc líbila…Vstřikování u dvoutaktů Beta neplánuje, dokud vyloženě nebude přinucena legislativou. Je přesvědčena, že karburátor je lepší, jednodušší a o dost levnější. Samozřejmě vstřikování vyvíjí a věnuje mu pozornost, nicméně zatím ho ale do série nenasadí. Kromě toho prý nikdo neví, co přinese rok 2024 a jestli opravdu bude vstřikování nutné, protože to je prý ve hvězdách. Možná endura a trialy budou moci dále fungovat s karburátorem. Jen pro připomenutí, Beta má u dvoutaktů oddělené mazání, tedy automatické vstřikování oleje, který si bere z vlastní nádržky pod sedlem a také díky

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist