globalmoto_duben_nolan




Z druhé ruky - KTM Superduke 990

Kapitoly článku

Superduke 990 2007 - 2013


Co ještě víme ohledně závad, tak jak už bylo řečeno, pár lidem odešla volnoběžka startéru, netěsnost spojky taky občas zlobí. Jinak se jedná o kvalitně postavený bike bez zásadních problémů, ale je potřeba dodržovat pravidelný servis, který je každých 7 500 km. V roce 2008 se přišlo s novým modelem a tam už odpadají všechna zmíněná negativa. Spotřeba paliva klesla o 2 litry dolů, zvětšila se nádrž na 18,5 litrů a uklidnil se chod motoru v nízkých otáčkách. Ortodoxní bikeři kritizují umírněnost nového modelu oproti původnímu. Avšak přesednete-li na nového Superduka 990 z Hondy CB1000 budete se řehtat do helmy a jízda vám přijde pořád dost pekelná. Přední kolo se neustále odlepuje od asfaltu a megarychlá reakce na vrknutí plynem vyvolává pocit, jako kdyby v motoru nebylo žádné tření. Všechno jde tak okamžitě a rychle až to může vyděsit...


Tikous SD 990 2008

Mám nejeto jen něco kolem 3000 km v sedle tohohle draka. Celkově mám na tachu 20500 km a bezproblémová motorka. Měl jsem pouze jeden problém s kabelem od baterky, kdy mi upadlo očko k baterce a moto pak nejela, ale to není nijaká extra závada. Jinak moto je vybaveno KTM alarmem, který o něco víc cucá baterku, ale není to nijak hodně. Dále mám namontované výfuky MIVV - zvuk je brutální a na výkonu to nic nemění. Jako další mám nějaké eloxové doplňky jako je víčko brzdové a spojkové kapaliny, plastové padáky v kolech i na rámu. Jako pneumatiky používám řezané slicky, takže to není uplně podle předpisů, ale držej skvěle a najedou cca 2-3 tis. km. Co se týče brzd tak zatím tam mám stále originální desky Brembo a brzdný účinek je dokonalý. Spotřeba při hodně klidné jízdě se dá dostat někde pod hranici 7 l, jinak při trochu ostřejším tempu jsem stále někde kolem 8,5-9 l. Nějaké velké zápory jsem zatím neobjevil, ale vadí mi, že je všechno plast a nejde použit magnetický tankvak a pokud by to mělo někde spadnout, asi bych toho hodně polámal. Servis provádím v servise Libora Řeháka v Letohradě, zde si nemohu stěžovat absolutně na nic, vždy je vše ve 100% stavu a skvělá cena opravy.
No, zdá se, že dětské nemoci zmizely. Nicméně, praskající budíky a následně zatékání vody stále platí jako u prvního modelu. Stejně tak i pro první modely platí, pokud odhalíte zrezlé vnitřky imbusových hlav šroubů na kyvce a na uchycení motoru k rámu, je dobré se mít na pozoru, zda motor už nebyl venku z rámu. Jinak dále na motoru proběhly změny, kdy se přidala druhá škrtící klapka pro plynulejší reakci na plyn. O něco méně cítíte i vibrace do řídítek a stupaček. Změnil se i úhel hlavy řízení a zvětšil se rozvor z původních 1 438 na 1 450 mm, tím se celkový projev jízdy poněkud zklidnil. Nový Superduke dostal novější, pohlednější budíky a několik úprav designu tuhle bestii o něco více zmodernizovali.

Zebrik SD 990 2008

Motorka je super, perfektní kroutící moment, podvozek, brzdy také. Jen co by potřebovala je tlumič řízení. Servis si dělám sám, protože se zabývám opravami motorek, scooterů a renovací veteránů. Jinak servis v KTM není nijak drahý, jezdím za kamarády do KTM Mladá Boleslav. Spolehlivost je u Duka dobrá, cestování není také špatné, sportovní jízda super. Co se týče spotřeby je pravda, že se na ní nemá koukat, protože když má výkon musí být něčím živená. Zkoušel jsem normální jízdu podle předpisů a dostal jsem se na spotřebu cca 5,5 až 6 l na 100 km, jinak si holka vezme více. Pneumatiky v originále dávají Pirelli s těma já nejsem moc spokojen, rád jezdím spíše Michelin Pilot a Dunlop Qualifier.

Superduke 990 R

Oproti základní verzi najdeme v motoru o 12 koní a 2 Nm více síly. Dále tu je jiná přední vidlice, která má o stupeň ostřejší úhel a dráha zdvihu je o 10 mm delší. Kratší stopa posouvá společně s tvrdšími tlumiči a tlumičem řízení Duka ještě dál do sportovna. Tvrdé sedlo oproti standardu už je jen taková třešínka na dortu. Díky vyšímu sedlu jste více nahrbeni nad přední kolo, takže je jasné co se od vás očekává jakmile přes něj přehodíte nohu. Pokud vás zajímá náš názor, tak když SuperDuka, tak verzi R. Tahle motorka je stvořena pro zábavu a pokud můžete mít to nejlepší, proč se držet při zemi. Pro rok 2013 najdeme v nabídce už jen verzi R, takže i výrobce pochopil, že tohle je ta správná cesta :). Poslední roky sice přistřihli Dukovi křidýlka a z 97Kw klesl výkon na 92Kw, ale při samotné jízdě nepoznáte ani ťuk. Takže to je zatím vše přátelé. Všichni netrpělivě očekáváme představení nového Duka do kterého naperou nový motor 1290 ccm a pokud se bude jednat o stádo okolo 150 koní, bůh nám žehnej!

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist