XMAX od Yamahy můžete mít v nové prémiové výbavě Tech MAX+
Text: Honza Zajíček | Foto: Yamaha | Zveřejněno: 18.1.2025 | Zobrazeno: 6 206x
Žádné výrazné aktualizace s přechodem na Euro5+ u sportovně laděných městských skútrů nejsou potřeba. Minimálně podle Yamahy. Proto zůstávají jak stopětadvacítka tak třístovka stejné, Japonci jen přihazují ještě lépe vybavenou verzi.
Kapitoly článku
Jsou to dva roky, co Yamaha představila novou vizuální identitu Maxíků ve dvou objemových kategoriích a k tomu přidala nějaké ty „modernosti“ do výbavy. Když půjdeme o další 2 roky zpět, dostaneme se k základu současné techniky. Přesněji řečeno k poslední verzi toho základu, protože třeba u třístovky by nás to dovedlo do roku 2016 a u „dvácy“ ještě mnohem dál. Jenže je to zrovna ona, kdo v roce 2020 s příchodem Euro 5 prodělala výraznější update pohonného ústrojí. To se do jejích útrob nastěhovala jednotka Blue Core s variabilním časováním ventilů a výkonem 9 kW (12,2 koní) a 11,2 newtonmetrů, což jsou hodnoty, s jakými XMAX 125 bude fungovat i v dalších letech. Trochu škoda, sportovní prémiový skútr velkého výrobce by si přece jenom zasloužil plných 11 kW, tím spíš, když do zmíněného roku 2020 jí k tomu scházelo jenom půl kilowatty. Moc co vytknout naopak není tříkilu, které už dlouhé roky pohání dopředu 20,6 kW (28 koní), 29 Nm a pohánět ho budou i dál. Jak je vidět, na tomhle základu není co měnit a nic na tom nemění ani Euro5+, což ostatně platí i pro zbytek strojů. Dobře, abychom byli stoprocentně přesní, XMAX 300 dostal nový tlumič výfuku s dvojicí katalyzátorů.
Identický zůstává také vzhled a rozdělení dle výbav. Základní XMAX se vyznačuje hlavně obyčejným inverzním LCD displejem, nicméně i ten je s konektivitou. Už v základu dostanete třeba také bezklíčové zapalování, USB-C zásuvku v přihrádce před koleny nebo ručně nastavitelné plexi. Do této doby potom byla možnost připlatit si za lepší verzi Tech MAX, což znamená hlavně 4,2“ TFT displej, kam jde zrcadlit volně stažitelná navigace Garmin, hliníkové nášlapy, specifická designová zrcátka, závažíčka na řídítkách, sedlo z umělé kůže a čalouněnou přihrádku před koleny. Vyfešákovaný model se navíc vyznačuje specifickými barvami, štítky Tech MAX a také elektricky nastavitelným plexi štítem v rozmezí 95 mm.
Komu by to pořád bylo málo a preferoval by celoroční používání skútru, pro něj je tady nová výbava Tech MAX+. K výše zmíněným výbavovým prvkům přidává ještě vyhřívané sedlo a vyhřívané rukojeti. Výbavové rozlišení a nové prvky jsou společné pro obě kubatury, jak XMAX 125 tak XMAX 300 by měly být k dispozici v prvním čtvrtletí, vyšší výbavy nejpozději v průběhu jara.