Nová Yamaha X-MAX 300: víc než půl T-MAXe
Text: Petr Poduška | Foto: Yamaha | Zveřejněno: 18.10.2016 | Zobrazeno: 41 394x
Velké sportovní skútry v čele s legendárním TMAXem patřily u Yamahy vždycky mezi bestsellery. Však také každý druhý prodaný skútr této značky nese v názvu slovíčko MAX. Na výběr je několik kubatur od stopětadvacítky až po zmíněnou pětistovku. Uprostřed této modelové řady se teď na místě známé dvěstěpadesátky objevuje nový a silnější skútr. Dámy a pánové, X-MAX 300 přichází!
Kapitoly článku
X-MAX 250 odchází do důchodu po jedenácti letech věrné služby a za tu dobu si našel více než
130 000 zákazníků. Teď na jeho místo přichází čerstvá krev - nová třístovka je už od pohledu dynamičtější a sportovnější, a to jsme se ještě nepodívali na její parametry. Designová inspirace ve velkém TMAXu se nezapře; X-MAX 300 je po jeho vzoru osazen dvěma podmračenými předními LED světlomety, které doplňuje centrální světlo. Z bočního pohledu je pak vidět typický tvar bumerangu, zajišťující vizuální spojení předního a zadního kola, a povědomá je i agresivnější kapotáž podsedlové části. Podobné rysy nese i přístrojový panel s analogovým otáčkoměrem a tachometrem.
Yamaha však nezapomněla ani na praktickou stránku, a zvětšila úložný prostor pod sedlem, kam se teď vejdou dvě integrální přilby nebo plnohodnotný laptop. Každodenní používání skútru zpříjemní také systém bezklíčkového zapalování, a ve výbavě nesmí chybět ani 12V zásuvka, umístěná v levé přední odkládací schránce.
To zásadní se pak skrývá pod kapotami. Základem je motor nové generace o objemu 300 ccm, který nabídne výkon 25 koní (pro srovnání, velký T-MAX jich má 46 a X-Max 400 potom 31), a díky technologi Blue Core také nižší spotřebu. Plnění normy Euro 4 je už samozřejmostí, stejně jako ABS v základní výbavě. Systém kontroly trakce už však běžnou součástí výbavy v této kubatuře není.
Podvozek stojí na kombinaci předního patnáctipalcového kola a zadní čtrnáctky, odpružené vepředu klasickou vidlicí s dvojitým uchycením, a vzadu dvěma tlumiči. Na každém kole je po jedné kotoučovce, a podle našich zkušeností jsou vedle jízdních vlastností silnou stránkou skútrů Yamaha právě brzdy.
Nový XMAX 300 přijde na trh v březnu 2017 a bude k mání ve třech barvách. Cena zatím nebyla oznámena.