ktm_listopad




Další exkluzivní motorka v ČR, prodal se Vyrus za 1,8 milionu korun

Tohle je tak trochu jiný svět, jenž je běžnému motorkáři neznámý. Exkluzivní motocykly, jejichž ceny se počítají v násobcích cen těch, které už tak považujeme za drahé. Docela nás těší, že se začínají objevovat i u nás, minulý pátek našel českého majitele italský klenot Vyrus.

Kapitoly článku

Pokud si horko těžko naškudlíte 100 tisíc na ojetou desetiletou japonskou motorku, budete si klepat na čelo, jak někdo může dát za jednostopý stroj skoro dva miliony a dost možná na něm ani nikdy nevyjet. Protože to bývá častý osud těchto uměleckých děl na dvou kolech, jsou pořizovány i jako investice nebo prostě jen dekorace. Proč ne? To spojení „umělecké dílo“ tady není vlastně vůbec náhodné, ono to tak je. Pojízdná socha. Upřímně, mít ty prachy, stojí mi Vyrus v obýváku taky. Tyhle motorky mě hodně berou. Akorát že bych asi nevydržel se na něj jen dívat, zastávám názor, že věci by měly sloužit svému prvotnímu účelu.

Jak dopadne tento Vyrus, to nevíme. Třeba se někdy sveze, třeba bude svému majiteli dělat radost jen svou pouhou přítomností. Od pátku tak již činí, my jsme si stroj mohli vyfotit při té krátké době, kdy byl připraven na showroomu pražské společnosti MR43. Mimochodem během poměrně krátké doby je to druhý exkluzivní stroj, který zde předávali, v červnu odsud odjížděl Brough Superior SS100.

Vyrus je jeho naprostým technickým opakem, ať jde o jakoukoli verzi. Ta, která se nyní usídlila v Česku, je potom ta nejsilnější. Vyrus má v nabídce českého dovozce tři modely, jejichž pojmenování je poměrně složité a připomíná označení mikrovlnky, na druhou stranu všechny tyto stroje jsou tak krutě industriální, že se to k nim vlastně hodí. A po chvíli do toho docela proniknete: 984 C3 2V má litrový, vzduchem chlazený dvouventilový dvouválec Ducati Desmodue, ostatní jsou čtyřventilové vodníky. Je to vždy o číslo navíc, pod označením 985 C3 4V najdete litrové Desmoquattro z 999 (v ČR se nenabízí), 986 M2 je výjimečně čtyřválcový supersport s motorem Honda CBR600RR a prozatím poslední je verze 987 C3 4V, a to je opět dvouválec Ducati, ovšem Desmoquattro (resp. Testastretta) z 1198.

Pokud chcete návod, jak od sebe jednotlivé modely rychle na dálku rozeznat, tak ten neexistuje. Design všech strojů Vyrus je výjimečný, akorát 986 M2 trochu vybočuje, jinak modely s motory Ducati od sebe prostě rozeznáte až při bližším ohledání. Tady je technika postavena jako základní kámen vzhledu a vše se točí kolem unikátního předního zavěšení. Kyvnou vidlici s řízením rejdovým čepem můžete znát především z motocyklů Bimota, což není náhoda – majitel značky Vyrus, Ascanio Rodorigo, kdysi v Bimotě začínal a mimochodem druhá generace Bimoty Tesi se vyráběla právě v jeho dílnách!

Ať si vyberete jakýkoli Vyrus, je to prostě technický skvost a každé setkání s jakýmkoli modelem je svátkem. U devět-osm-sedmičky máte ještě na výběr, jestli chcete verzi Alutex, anebo Carbon, přičemž rozdíl mezi nimi je patrný už z názvu. Ovšem Alutex není jen o tom, že je tady všude přiznaný hliník, je to jméno materiálu, z něhož jsou střídmé kapoty. Je to vláknitý hliníkový materiál podobné strutkury a vlastností jako karbon. A potom je rozdíl patrný z cenovky, protože Alutex má na sobě napsáno 1 575 900 Kč, zatímco u Carbonu schází pouhých 12 100 Kč do hranice dvou milionů korun. Předávaný motocykl byl ovšem někde mezi, český zákazník zvolil verzi Alutex a k ní bohatou příplatkovou výbavu - lepší tlumiče, výfukový systém Zard a spoustu karbonových doplňků. Cena se tak vyšplhala na 1 760 500 Kč.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 24 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist