yamaha_demo_tour




Brough Superior k vidění v Praze

Tohle je rychlá zpráva hlavně pro motorkáře z matičky stověžaté a okolí. Pouze do pátku bude možnost si na showroomu společnosti MR43 v Motocentru Vrbovka prohlédnout unikátní britský motocykl Brough Superior SS100 ve verzi Titanium! V Česku doposud žádný kousek k vidění nebyl a pro milovníky řemesla je to pastva pro oči.

Kapitoly článku

Původním strojům Brough Superior, vyráběným ve Velké Británii v meziválečných letech, se přezdívalo „Rolls-Royce mezi motocykly“. Nejdražší, nejrychlejší, prostě samá nej. Dnes patří značka Brough Superior britskému podnikateli Marku Uphamovi a motocykly se vyrábějí ve francouzském Toulouse u značky Boxer Design Thierryho Henriette, motory vyvinula a vyrábí taktéž francouzská společnost Akira Engineering, kde se skládají agregáty Kawasaki pro WSBK. A i nadále bychom Brough Superiory mohli nazývat Rolls-Royce mezi motocykly, protože už i tyto automobily se změnily – nejsou nejrychlejší ani nejdražší na světě, ale mají obrovské charisma a punc jedinečnosti. Stejně jako BS.

Dnes Brough Superior vyrábí tři modely, ale všechny vlastně vycházejí ze stejného základu, kterým je model SS100. Steampunkově působící naháč způsobil rozruch již v listopadu 2013 na veletrhu EICMA, vyrábět se začal o tři roky později a pořád působí jako stroj z jiného světa. Nebo z jiné doby.

Dominantním prvkem je – vlastně všechno. Motor, dvouválcový litr vlastní výroby s výkonem 100 koní v homologované verzi, vytrčené výfuky, protažená přepásaná nádrž s navazujícím sedlem a za ním protáhlou prdelkou, přední paralelogramová vidlice, velká 18“ kola, vpředu se čtyřkotoučovými brzdami Beringer… Co z toho chcete vybrat jako to nejzásadnější?

Všechno je řezané na CNC, ručně skládané a lakované, exkluzivita z Brough Superioru stříká na všechny strany. Zejména v téhle titanové verzi. Že je drahý? To je, při ceně 1 649 900 Kč jich v Česku určitě moc nepotkáte. Ale i tady jsou lidé, kteří si jej mohou dovolit a tenhle motocykl, vystavený ve Vrbovce, už má svého majitele, který si jej co nevidět odveze. Bohužel se obáváme, že stroj stihne stejný osud jako spoustu jeho sourozenců – život na podstavci, aniž by kdy ochutnal asfalt. Tedy, ne že by v Česku bylo tolik o co stát…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 39 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jarda přispěl 3 Kč
zmulin přispěl 6 Kč
BadRX přispěl 6 Kč
Chinchila přispěl 6 Kč
Marenekk přispěl 6 Kč
juryna007 přispěl 6 Kč
masi přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist