faber_aprilia




Inovovaná Vespa GTV, barevná Primavera a silnější Piaggio 1

Tisková konference skupiny Piaggio přinesla sympatické oživení světa skútrů. V nabídce tradiční značky Vespa samozřejmě nelze čekat žádné přelomové nové modely, tady se ctí tradice. Navenek se proto změnily jen barvy, ale nová GTV k tomu dostala silnější motor a pár pěkných designových úprav.

Kapitoly článku

Vespa Primavera Color Vibe

Italové svoji Vespu milují a výrobce jim udělal radost speciální řadou, která je „poctou barevnému a bezstarostnému vesmíru značky Vespa“. Vespa Primavera Color Vibe se vyznačuje speciálním dvoubarevným lakováním: karoserie v oranžové barvě Arancio Colour Vibe a bílé Bianco Colour Vibe, je kombinovaná se spodním dílem v tyrkysové barvě Ottanio. Ta prochází přes celou karoserii skrze grafiku na bocích. Typická „kravata“ na štítu a ráfky kol, vyrobené exkluzivně pro tuto verzi, jsou také tyrkysové.

Výbavu doplňují černé sportovní detaily: rámečky předních a zadních světel, ozdobné lišty po obvodu štítu, ozdoba na předním blatníku, kryt tlumiče a pružina předního kola, madlo pro spolujezdce a kryt tlumiče výfuku. Sedlo je černé s antracitovým prošíváním. Vespa Primavera Color Vibe je v nabídce ve verzích 50 a 125 cm3, přičemž objem motoru je na bocích vyznačen oranžovou barvou.

Vespa GTV 300 se sportovní tváří

Řada GTV s charakteristickým světlometem „faro basso“ umístěným na předním blatníku a odkrytými trubkovými řídítky odkazují na styl nejznámějších modelů Vespa minulosti. Na EICMA 2022 se představuje Vespa GTV v zajímavém designu, který si zachovává základní rysy původu legendy, ale kombinuje je s moderním technologickou výbavou a zcela novými sportovními prvky.
Nová Vespa GTV je poháněna jednoválcem 300 hpe se čtyřmi ventily, kapalinovým chlazením a elektronickým vstřikováním paliva.

S výkonem 17,5 kW (23,8 k) jde o nejsilnější motor, jaký Vespu kdy poháněl, a zahrnuje elektronickou kontrolu trakce ASR. Nová Vespa GTV zároveň přebírá další designové detaily, představené již dříve u řady GTS. Přední světlo je nyní kompletně LEDkové, nový přístrojový panel s bezklíčovým zapalováním si zachovává elegantní kruhový tvar, ale je plně digitální a lze jej propojit s mobilem pomocí konektivity Vespa MIA. Ten je k dispozici jako volitelné příslušenství.

Novinkou je malý agresivní štítek s očividnou inspirací ve světě závodů. Je lakovaný oranžovou barvou, která se zároveň objevuje v grafice a kontrastních detailech Vespy GTV. Nepřehlédnutelnou „kravatu“ uprostřed přední kapotáže zdobí sportovní detaily a oranžové lemování. Nový je také pětipaprskový design ráfků kol, lakovaných matnou černou barvou s oranžovou grafikou. Sedlo je nově jednomístné v závodním stylu (jde ale jen o vizuální tvar, homologované je jako dvoumístné). Zadní část je připravena na montáž pevného krytu barevně sladěného s kapotáží.

Piaggio 1 s větším výkonem

Městský elektrický skútr značky Piaggio se na výstavě EICMA představil v nové, výkonnější verzi pro rok 2023. Díky změnám provedeným na pohonné jednotce má nyní elektromotor v zadním kole vyšší výkon. Ten se promítne do rychlejší a snadnější jízdy v městském provozu, typické častým zastavováním a rozjezdy. Verze kategorie Moped (Piaggio 1 a Piaggio 1+) s rychlostí omezenou na 45 km/h se nyní mohou spolehnout na téměř dvojnásobný špičkový výkon (2,3 a 2,4 kW), zatímco rychlejší verze (Piaggio 1 Active) dosahuje špičkového výkonu 3 kW. Výsledkem je výrazně rychlejší akcelerace, která si polepšila o 14 % u modelů Piaggio 1 a 1+ a téměř o 12 % u Piaggio 1 Active.

Ve všech verzích je baterie umístěna pod sedlem, lze ji snadno vyjmout během několika sekund a je přenosná, takže ji lze pohodlně nabíjet doma nebo v kanceláři. Piaggio 1 má maximální rychlost 45 km/h a dojezd až 55 km v režimu ECO. Verze Piaggio 1+ má rychlost 45 km/h a dojezd až 100 km v režimu ECO a nejvýkonnější verze Piaggio 1 Active nabídce rychlost 60 km/h a dojezd až 85 km v režimu ECO.

Kompletní balíček technologií zahrnuje digitální barevný přístrojový panel, LED osvětlení a bezklíčový systém. Piaggio 1 je podle slov výrobce jediným elektrickým skútrem ve své kategorii s velkým úložným prostorem pod sedlem, do kterého se vejde plnohodnotná otevřená přilba. Piaggio 1 bude v nabídce ve dvou barevných řadách: Forever Grey, Forever White a Forever Black jsou tři temnější jednobarevná provedení, zatímco Sunshine Mix, Arctic Mix a nově Flame Mix jsou tři dvoutónová provedení.

Vespa 946 10° Anniversario

Luxusní celohliníková Vespa 946 vznikla v roce 2013 a je to mistrovské dílo italského řemesla, které se ihned stalo sběratelským artiklem. Vyrábí se na specializované výrobní lince, připomínající spíše ateliér haute couture než továrnu. Po deseti letech teď Vespa 946 debutuje ve speciální edici 10° Anniversario s exkluzivním barevným provedením v zeleném odstínu.

Všechny detaily modelu Vespa 946 10° Anniversario jsou vyrobeny s rafinovanou leštěnou povrchovou úpravou v teplých odstínech. Paprskové lité ráfky mají odkazovat na historickou bubnovou brzdu, kterou byly vybaveny první Vespy. Okraj ráfku je naproti tomu zelený, aby ladil s karoserií. Dvojitě čalouněné sedlo je černé s prošíváním a stejně jako rukojeti je ručně šité.

 

Na stánku nesmí chybět ani Justin

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



faber_motoguzzi
Objednat reklamu
TOPlist