ktm_unor




Eicma: Vespa Primavera

Největší novinkou italského koncernu Piaggio je bezesporu zbrusu nová Vespa Primavera.

Kapitoly článku

Primavera dala základ pozdějším modelům PX, mezi fandy značky je jedním z nejcennějších strojů a právě ona bývá často označována jako první skutečně moderní skútr. Nyní je Primavera zpátky.
Novinka nahrazuje dosavadní řadu LX a technologicky vychází z loni uvedeného exkluzivního modelu 946. Ostatně zejména z profilu je patrná i jistá designová návaznost na 946, což se projevuje zejména na linii přední kapoty, podlahy a podsedlové části. Lehkou změnu doznala také 11“ litá kola. Podsedlový prostor se zvýšil o víc než dva litry na slušných 16,6 litrů. Došlo k přepracování rámu, který by měl být nově tužší, přičemž i motor je lépe uchycen tak, aby produkoval ještě méně vibrací.
Úprava rámu a také vylepšené zavěšení předního kola mají za následek lehké zvětšení rozvoru. Naopak výraznou změnou je použití LED osvětlení. Z řady LX převezme Primavera barevná provedení Blu Midnight (tmavě modrá), Montebianco (bílá), Nero Vulcano (černá) a Rosso Dragon (červená). Samožrejmostí je opět široká škála doplňků a příslušenství. Ale to nejlepší nakonec: Primavera se bude kromě dvou- a čtyřtaktních padesátek vyrábět taky s tříventilovými motory 125 a 150 ccm, které zaručují solidní výkon při zachování nízké váhy a k tomu skutečně nízkou spotřebu okolo dvou litrů. Menší 125ku jsme mohli otestovat loni a můžeme jen potvrdit její skvělé vlastnosti. Takže vespaři - a nejen vy, máte se vážně na co těšit!

Video


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.


Další foto z výstavy

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist