hsq_zari_mx1




Triumph v novém naháči střední třídy opráší jméno Trident

Triumph v londýnském muzeu designu představil studii nového nahatého modelu, který by měl konkurovat zejména japonským zástupcům střední třídy. Novodobý Trident bude pohánět samozřejmě osvědčený tříválec a na trhu by se měl objevit už na jaře příštího roku.

Trident je pro britskou značku dost zásadní jméno. V první řadě jde o první Triumph, který kupředu poháněl motor se třemi válci v řadě. Bohužel přišel na trh jen pár dnů před Hondou CB750, která v podstatě stála za krachem velkého množství evropských značek. Ani Triumph nebyl výjimkou, když svým novým tříválcem nedokázal konkurovat. Nakonec značku musel zachránit John Bloor, který v roce 1990 představil světu novou řadu motocyklů, co znamenala znovuzrození Triumphu. A opět u toho byl tříválec Trident, dokonce ve dvou objemových variantách 750 a 900 cm3, ve kterých vydržel v nabídce až do roku 1998.

Další kapitolu svého života rozepisuje Trident právě teď s jasným posláním - poprat se o výsluní v nabité střední třídě, kde budou jeho rivaly hlavně japonské stroje. Triumph se netají tím, že cílí na Kawasaki Z650, Hondu CB650R nebo Yamahu MT-07, podle designu ale také na Yamahu XSR700. Ať tak či onak, Triumph se sobě vlastním sebevědomým prohlašuje, že jejich motorka opět bude takzvaně „class leading“. Co si pod tím představit? Perfektní zpracování, krásné detaily, vybrané jízdní vlastnosti, dostatek výkonu, dobrou výbavu, to vše za konkurenceschopnou cenu.

Nemá tohle náhodou už Triumph v nabídce pod názvem Street Triple S? Ano i ne. Největším problémem je v jeho případě cena, protože zatímco zmiňovaná konkurence se dostává někdy i hluboko pod dvousettisícovou hranici, Street Triple je stále dost nad ní. Abychom byli přesnější, tak nejlevnější MT-07 v současnosti vychází na 169 990,-, nejdražší Honda CB650R je bez stovky za rovných 200 000,-, zatímco Street Triple S stojí 225 000,-. Nový Trident by se tedy podle toho měl vejít pod magickou dvoustovkovou hranici.

Novinka se bude od Streeta samozřejmě lišit také stylem, kterým by měl přilákat nové zákazníky. Podle vedoucího projektu Trident, Steva Sargenta, by mělo jít o moderní klasiku ve stylu velkého Speed Twinu, která je ale posunutá ještě dál do současnosti díky své technice. Takže Street zůstane sportovním naháčem a Trident bude spíš taková stylovka. Předpokládáme, že i s pohodlnějším posazem. Na vzhledu je to jasně rozpoznatelné díky jednoduchému kulatému přednímu světlu doplněnému o stejně jednoduchý budík klasického tvaru a kulatého stylu se drží i nádrž. Moderní technika je vidět na předních obrácených vidlicích, nechybí značkové dvoupístkové brzdy Nissin, přední světlo svítí evidentně díky technologii LED a kulatý budík není analogový, nýbrž digitální. A podle křížového ovladače na řídítkách bude mít rozhodně co nabídnout.

Zcela moderní je samozřejmě také agregát, o kterém ale kromě počtu válců nevíme nic. Opět tak akorát můžeme hádat podle konkurence, která má v nejslabším případě 68 koní, v nejsilnějším 95. Stejnou porcí disponuje také Street Triple S v případě, že si ho jeho majitel nechá otevřít z 35 kW. Na ty půjde seškrtit samozřejmě i Trident. Na bližší čísla si ale musíme ještě několik měsíců počkat, už teď to ale vypadá, že se Triumph rozhodl pořádně zamíchat střední třídou.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 6 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist