ktm_srpen




Triumph Rocket 3 hned ve dvou verzích

Čekání je u konce. Po limitované verzi TFC se konečně můžeme podívat na sériové provedení cruisera s největším velkosériovým motorem. Největší v tomhle případě znamená i nejsilnější, protože 221 Nm nikdo jiný nenabídne. Ohromnou sílu si budete moci vychutnat ve standardním provedení R nebo v cestovnější verzi GT.

Kapitoly článku

Jeden je čistokrevný powercruiser, druhý sází na větší použitelnost a přidává cestovní schopnosti, oba mají ale identický základ, který se od exkluzivní TFC téměř neliší. A to je dobrá zpráva! Samozřejmě tady chybí karbonová a frézovaná cingrlátka, pořád je tu ale prvotřídní zpracování, na které jsme u Britů zvyklí. Stejně tak zůstala zachovaná základní silueta, zejména pokud se bavíme o verzi R, kterou můžete mít v červené barvě Korosi Red nebo v temné Phantom Black. Verze GT se při pohledu z profilu maličko liší díky přednímu štítku a zadní opěrce, krom toho také nabídne zajímavější stříbrno-šedo-červené lakování, ale objednat půjde i v černočerném provedení.

 

TFC, R a GT

Nejdůležitější krom vzhledu je u téhle motorky motor. Verze TFC udává přes 221 Nm a 170 koní, R a GT už jsou s čísly přesnější. Tříválec o objemu 2458 kubíků nabídne přesně 221 Nm s vrcholem ve 4000 otáčkách a plochou křivkou, které doprovodí 167 koní v 6000. Úctyhodné údaje a něco nám říká, že to při udávaném zrychlení z nuly na sto za 2,79 vteřin s životností 240mm zadní pneumatiky Avon Cobra Chrome nebude moc slavné. Ta je mimochodem nazutá na 16palcovém ráfku, zatímco přední pneu 150/80 má průměr 17 palců, stejně jako tomu bylo u předchozí generace. Hodně příjemné číslo je u hmotnosti. Rocket 3 shodil více než 40 kilogramů, což nám dává finálních 291 kilogramů suché hmotnosti u modelu R, GT je pak o 3 kilogramy těžší.

O shazování jsme psali už při představení TFC, takže jen zopakujeme, že novinka má kompletně nový hliníkový rám, který využívá motor jako nosný prvek, lehčí je i zdaní jednostranná kyvka s kardanem a celá soustava tlumení, která nyní využívá jenom jeden centrální tlumič. Ten je i u sérových verzí plně nastavitelný, stejně jako v případě přední vidlice. Na obou najdete také stejnou samolepku výrobce – Showa, zadní má navíc oddělenou nádobku na plyn a dálkové ovládání nastavení předpětí. Kola a brzdy jsou také stejné jako u vrcholného modelu, takže tu jsou desetipaprskové ráfky, v provedení R celé černé, ve verzi GT částečně frézované a na nich tři kotoučové brzdy. Vpředu se do dvou 320mm kotoučů zakusují třmeny Brembo Stylema, vzadu jeden 300mm ohlodává také čtyřpístkový třmen, ale specifikace M4.32. Vtipné, že třmen, který se normálně dává dopředu, má Rocket vzadu :) Ono tu masu rozhulákaného železa ale nebude úplně sranda zastavit.

Každopádně v tom bude nápomocná chytrá elektronika. ABS umí reagovat na náklon stejně jako kontrola trakce, která tu určitě najde své opodstatnění. Dále nový Rocket 3 nabídne 4 jízdní režimy (Road, Rain, Sport a konfigurovatelný Rider), asistenta pro stání v kopci, tempovat, bezklíčové zapalování se zámkem řízení a USB zásuvku. Verze GT navíc ve standardu dostane vyhřívané rukojeti, které si na Rko můžete naporoučet v rámci příplatkové výbavy. Tam patří ještě obousměrné rychlořazení nebo konektivita s mobilním telefonem. Také nové cruisery jsou totiž vybavené displejem 2. generace známým ze Scramblerů, přes který můžete se speciální aplikací ovládat GoPro kamery, hudbu a hovory nebo si na něm můžete nechat zobrazovat navigační pokyny.

A jaké jsou další rozdíly mezi verzemi? Zejména je to ergonomie. Verze R má plošší řídítka, stupačky nastavitelné výškově v rozmezí 0 / -15 milimetrů a sedlo ve výšce 773 mm. GT má sedlo nižší (750mm), stupačky nastavitelné horizontálně do tří poloh (-25mm / 0mm / +25mm), výškově nastavitelnou opěrku pro spolujezdce a řídítka protažená blíž k jezdci. Mimochodem, u obou modelů je kabeláž vedena uvnitř řídítek. Tady je jenom vidět, jak si Triumph zakládá na vzhledu a zpracování. Stojí za to také zmínit šikovně schované stupačky spolujezdce a řadu dalších krásných detailů. Tam patří třeba víčko nádrže, hliníkový pás táhnoucí se přes nádrž nebo možnost zakoupení krytu místo sedla spolujezdce, čímž dosáhnete absolutně čistý vzhled. Mimochodem, Triumph s novými raketami představuje také řadu příslušenství čítající přes 50 položek, z nichž některé si můžete koupit v rámci takzvaného inspiration kitu. Ten obsahuje zadní nosič, boční sportovní kufry s montážní sadou, rychloražení a TFT konektivitu.

Výkon známe, hmotnost známe, výbavu známe, rozdíly mezi modely také, ale jedna neznámá tu pořád visí ve vzduchu. Ano, je to cena. V Triumphu asi ještě jedou kalkulačky na plné obrátky, protože se jí dozvíme až 19. listopadu. Dostupnost očekáváme na začátku příštího roku.

Podívejte se na oficiální video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 39 Kč od 13 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist