ktm_prosinec




Přivítejte Triumph Rocket 3 TFC!

1. máj je lásky čas a také datum, kdy byl představen nový Rocket 3. Triumph nás ale pořád nechává tak trochu napjaté, protože nepředstavil obyčejnou sériovku, ale pouze limitovanou edici TFC, která bude dostupná v počtu pouhých 750 kusů. I tak už ale víme některá důležitá technická data tohoto stroje s monstrózním tříválcem.

Nemá smysl to odkládat, pojďme na něj pěkně zhurta. Objem: 2458 cm3, krouticí moment: přes 221 Nm, výkon: přes 170 koní. Poslední z důležitých údajů chybí, nicméně továrna ve zprávě uvádí, že Rocket 3 Triumph Factory Custom je o více jak 15 % lehčí než předchozí generace, což by mělo být více než 40 kilogramů. Poslední Rocket III Roadster vážil 367 suchých kilogramů, takže bychom u standardní verze mohli být na nějakých 330 kilogramech. Ta totiž na rozdíl od verze TFC s pravděpodobností atakující jistotu nebude mít karbonové díly karoserie, titanové sací ventily v motoru a možná ani top brzdové třmeny Brembo Stylema.

I tak je to ale úctyhodná dietka, za kterou se schovává nový tříválcový motor a kompletní podvozek. Tohle je totiž opravdu nová motorka a ne jenom vylepšená. Hliníkový rám teď používá motor jako pevnostní prvek a lehčí by mělá být i jednostranná kyvná vidlice s kardanem. Úspoře hmotnosti také určitě prospěla změna specifikace tlumení, kdy dvojici zadních tlumičů vystřídal jeden centrální. V případě této limitované verze jde o tlumič Showa s expanzní nádobkou, vpředu jsou pak 47mm USD vidlice stejného výrobce. Obojí je samozřejmě nastavitelné a zůstává otázka, jak to bude s komponenty v sérii.

Brzdy už jsme zmínili, ale ještě se sluší dodat, že tu je k jejich ovládání pumpa Brembo MCS s širokou škálou nastavení, že se přední třmeny Stylema zakusují do 320mm kotoučů, že je vzadu jen o chlup menší 300mm kotouč s čtyřpístkem M4.32 a že je tu samozřejmě zatáčecí ABS, které doprovází i další asistenti, řízení jednotkou Continental. I když byl na svoje výkony i původní Rocket dobře ovladatelný, tady se nějaká ta poslední záchrana v podobě kontroly trakce a jízdních režimů bude hodit. Módy jsou tu tři předdefinované (Road, Rain, Sport) a jeden, který si můžete naprogramovat podle své libosti. To už je tak nějak v dnešní době u Triumphu zvykem, nová raketa k tomu přidává ještě tempomat, asistenta pro rozjezd v kopci, kontrolu tlaku v pneumatikách, bezklíčové zapalování a quickshifter. Veškerou elektroniku bude jezdec ovládat prostřednictvím TFT displeje 2. generace, který známe z nového Scramblera 1200. Stejně jako v jeho případě, i tady nabídne díky dodatečnému bluetooth modulu možnost připojit vaši GoPro kameru nebo telefon a dokáže zobrazovat navigační pokyny z aplikace vyvinuté ve spolupráci s Googlem. Vzhledem k cenové politice Triumphu si myslíme, že by standardní Rocket 3 neměl být o nic z toho ochuzený a jestli něco bude chybět, budou to drobnosti.

Určitě ale bude chybět dárkové balení podepsané šéfem Triumphu Nickem Bloorem, personalizovaná knížka, kožený batoh a plachta do garáže. To jsou totiž speciální věci, které dostanou majitelé limitované verze TFC. Krom toho na motorce samozřejmě nechybí ani plaketa s pořadovým číslem, 3D loga a speciální lakování. Limitka se také chlubí výfuky Arrow v základní výbavě a sedly z pravé kůže, které k motorce majitel dostane dvě. Řidičovo a spolujezdcovo, místo kterého může dát také jen malý kožený bobek v případě, že vyrazí sólo.

Tím jsme veškeré informace o nové raketě téměř vyčerpali, protože krom ceny, která vychází na 25 000 liber, už nám toho Triumph příliš nenaservíroval. Z technických informací můžeme hádat, že na snazším zatáčení nebude mít zásluhu jenom snížená váha, ale i jiná geometrie a ergonomie. Sedlo je v tomhle případě ve výšce 773 milimetrů, zostřil se úhel hlavy řízení (z 32° na 27,9°) a kratší je s hodnotou 134,9 milimetrů také závlek. Kola zůstávají vpředu sedmnáctipalcové, vzadu je šestnáctipalec a ráfky jsou obuté do identických pneumatik, jako měl předchůdce - 150/80 a 240/50. V Hinckley se na novinku rozhodli namontovat menší nádrž na 19 litrů, která pomůže nižší pohotovostní hmotnosti a také to napovídá o tom, že by nový motor mohl mít menší apetit.

Tak krátké představení bychom měli za sebou, teď už nám sem ale pošleme sériovku, ať můžeme tu masu železa nastartovat a se vztyčeným prostředníčkem všem emisním normám a downsizingu spálit zadní gumu! :)

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
Autor článku obdržel prémii 36 Kč od 12 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist