husqvarna_vitpilen_401_duben




Přivítejte Triumph Rocket 3 TFC!

1. máj je lásky čas a také datum, kdy byl představen nový Rocket 3. Triumph nás ale pořád nechává tak trochu napjaté, protože nepředstavil obyčejnou sériovku, ale pouze limitovanou edici TFC, která bude dostupná v počtu pouhých 750 kusů. I tak už ale víme některá důležitá technická data tohoto stroje s monstrózním tříválcem.

Nemá smysl to odkládat, pojďme na něj pěkně zhurta. Objem: 2458 cm3, krouticí moment: přes 221 Nm, výkon: přes 170 koní. Poslední z důležitých údajů chybí, nicméně továrna ve zprávě uvádí, že Rocket 3 Triumph Factory Custom je o více jak 15 % lehčí než předchozí generace, což by mělo být více než 40 kilogramů. Poslední Rocket III Roadster vážil 367 suchých kilogramů, takže bychom u standardní verze mohli být na nějakých 330 kilogramech. Ta totiž na rozdíl od verze TFC s pravděpodobností atakující jistotu nebude mít karbonové díly karoserie, titanové sací ventily v motoru a možná ani top brzdové třmeny Brembo Stylema.

I tak je to ale úctyhodná dietka, za kterou se schovává nový tříválcový motor a kompletní podvozek. Tohle je totiž opravdu nová motorka a ne jenom vylepšená. Hliníkový rám teď používá motor jako pevnostní prvek a lehčí by mělá být i jednostranná kyvná vidlice s kardanem. Úspoře hmotnosti také určitě prospěla změna specifikace tlumení, kdy dvojici zadních tlumičů vystřídal jeden centrální. V případě této limitované verze jde o tlumič Showa s expanzní nádobkou, vpředu jsou pak 47mm USD vidlice stejného výrobce. Obojí je samozřejmě nastavitelné a zůstává otázka, jak to bude s komponenty v sérii.

Brzdy už jsme zmínili, ale ještě se sluší dodat, že tu je k jejich ovládání pumpa Brembo MCS s širokou škálou nastavení, že se přední třmeny Stylema zakusují do 320mm kotoučů, že je vzadu jen o chlup menší 300mm kotouč s čtyřpístkem M4.32 a že je tu samozřejmě zatáčecí ABS, které doprovází i další asistenti, řízení jednotkou Continental. I když byl na svoje výkony i původní Rocket dobře ovladatelný, tady se nějaká ta poslední záchrana v podobě kontroly trakce a jízdních režimů bude hodit. Módy jsou tu tři předdefinované (Road, Rain, Sport) a jeden, který si můžete naprogramovat podle své libosti. To už je tak nějak v dnešní době u Triumphu zvykem, nová raketa k tomu přidává ještě tempomat, asistenta pro rozjezd v kopci, kontrolu tlaku v pneumatikách, bezklíčové zapalování a quickshifter. Veškerou elektroniku bude jezdec ovládat prostřednictvím TFT displeje 2. generace, který známe z nového Scramblera 1200. Stejně jako v jeho případě, i tady nabídne díky dodatečnému bluetooth modulu možnost připojit vaši GoPro kameru nebo telefon a dokáže zobrazovat navigační pokyny z aplikace vyvinuté ve spolupráci s Googlem. Vzhledem k cenové politice Triumphu si myslíme, že by standardní Rocket 3 neměl být o nic z toho ochuzený a jestli něco bude chybět, budou to drobnosti.

Určitě ale bude chybět dárkové balení podepsané šéfem Triumphu Nickem Bloorem, personalizovaná knížka, kožený batoh a plachta do garáže. To jsou totiž speciální věci, které dostanou majitelé limitované verze TFC. Krom toho na motorce samozřejmě nechybí ani plaketa s pořadovým číslem, 3D loga a speciální lakování. Limitka se také chlubí výfuky Arrow v základní výbavě a sedly z pravé kůže, které k motorce majitel dostane dvě. Řidičovo a spolujezdcovo, místo kterého může dát také jen malý kožený bobek v případě, že vyrazí sólo.

Tím jsme veškeré informace o nové raketě téměř vyčerpali, protože krom ceny, která vychází na 25 000 liber, už nám toho Triumph příliš nenaservíroval. Z technických informací můžeme hádat, že na snazším zatáčení nebude mít zásluhu jenom snížená váha, ale i jiná geometrie a ergonomie. Sedlo je v tomhle případě ve výšce 773 milimetrů, zostřil se úhel hlavy řízení (z 32° na 27,9°) a kratší je s hodnotou 134,9 milimetrů také závlek. Kola zůstávají vpředu sedmnáctipalcové, vzadu je šestnáctipalec a ráfky jsou obuté do identických pneumatik, jako měl předchůdce - 150/80 a 240/50. V Hinckley se na novinku rozhodli namontovat menší nádrž na 19 litrů, která pomůže nižší pohotovostní hmotnosti a také to napovídá o tom, že by nový motor mohl mít menší apetit.

Tak krátké představení bychom měli za sebou, teď už nám sem ale pošleme sériovku, ať můžeme tu masu železa nastartovat a se vztyčeným prostředníčkem všem emisním normám a downsizingu spálit zadní gumu! :)

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 36 Kč od 12 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist