Nový Triumph Tiger 900 je silnější a přijíždí s elektronickým podvozkem
Text: Honza Zajíček | Foto: Triumph | Video: Triumph | Zveřejněno: 4.12.2019 | Zobrazeno: 24 436x
Text: Honza Zajíček | Foto: Triumph | Video: Triumph | Zveřejněno: 4.12.2019 | Zobrazeno: 24 436x
Zdarec,
Právě jsem se vrátil ze Sardinie ,
Já vlastním tger 900 rally pro a kámoš tiger 800 xc 2019 v té nejvyšií výbavě s 21"předním kolem a na drátech. Byli jsme jen my dva a tak m?žeme trochu porovnávat.
Najeli jsme celkově 3440km, samozřejmě ,převážně kazdy na svém biku, ale párkrát jsme si je prohodili.
Na 900 mám nyní najeto 7000km a na 800 má Martin něco přes 12tis.
První dojem a rozdíl vnímáme hned po nasednutí,
Měřím 184cm a 800 je proste mensi, Martin 175cm a pripadal si na 900 jako na staflich.
Pritom na papire píšou skoro to same.
Motor
...já se musím přiznat že zvýšený výkon na 900 je trochu znát, ale neřekl bych že to je až tak zásadní a markantní rozdíl. Naopak jsem velice zklamaný z vybrací motoru nad 6000rpm což jsme někde u 145km/h.
Při dlouhém prejedu na Německé dálnici máte pocit že sedíte na vibrátoru. V tomto ohledu závidím Martinovy 800, která má naprosto hladký chod motoru a při delsim přejezdu je komfortnější.
U 900 je quckschifter, ktery chodi paradne nahoru i dolu, ten na 800 neni.
Na 900 razeni Z dvojky na jedna to obcas ma tendenci padnout na neutral pri manualnim razeni,
U 800 je to opacne, z jedna na dva je treba poradne doradit, jinak jste v neutralu.
Brzdy
Na 900 jsou ucinejsi, na tom jsme se shodli, jen mi prislo, ze na 800 jsou mene nachylnejsi na bordel.
Ja jsem na 900 casto pískal...
Kola
Na 900 dráty a bezduše, na 800 dráty a duše
Na 900 jsem mel standartní pneu , ktere jsou spíše na silnici, nemůžu říci jediné mínus.
Drží super na vodě , v zatackach.
V terenu to moc neumim, spis jsem zacatecnik...ktery se toho nebojí a .....taky jsem.s sebou plácl v šotolině o zem.... i když bych uplne nerekl,ze to bylo gumou..
Martin na 800 ma obuto enduro gumu continental..30%teren.
Na gumy nenadaval, ale tvrdil ze pri ostrejsi jizde motorka na silnici plave, ze ztraci prilnavost predniho kola.
Spotreba
Tady je to vtipné...píší, ze oba máme nádrz na 20litru , Martinovi na 800 to vždy hlásí o nutnost tankování a dojezd o 30_40km méně, spotrebu mu 800 hlásí 5.3l a Na 900 budíky ukazují 5.1l až 5.15l .......ALE
Ve skutecnosti pokazde Martin dotankovával o 1,5 až 2litry benzínu méně než já na 900.
Vzhledem k tomu, ze jsme jeli pokazde spolu z 98% za sebou , mohu jasne prohlasit, ze 800 je uspornější.
Celý text napsán z mobilu, omluva za pravopis.
Dotazům se nebráním.... cupec.daniel@gmail.com
1 reakce
Zdravím. Nevíte někdo kolik má základní Triumph 900 světlou výšku? Nikde nemohu tento parametr najít.
Vsetky veci co mi vadili vylepsii ale podvozok u rally verzie nechapem preco nenechali WP :( asi to nemoze byt dokonala masina
Pěknej design..
třívál už mě tolik neláká.Zajímala by mě hmotnost..ta suchá neni informace,jenom takovej pšouk..
Pokud by se pořadí zapalování změnilo z 1-2-3 na 1-3-2, jak je v článku, tak by se z hlediska charakteru motoru nezměnilo vůbec nic, protože je to úplně to samý, jen "z druhý strany".
Klíčová změna je v tom, že novej Tigr nemá klikovku zalomenou po 120°, jak je u třívalců zvykem, ale po 90°, což ve spojení se zmíněným pořadí zapalování dává interval 180° - 270° - 270° (běžněj tříválec má interval 240° - 240° - 240°).
1 reakce
Díky za připomenutí ;)
Rovnako, ako v novom V-strome, aj v tomto vidim len faceliftovanu f800gs
Nějak mi tam ty světla nesedí ... trochu mi to obecně připomíná Africu.. což nemusí být špatně ale za mě bohužel
Tech 196 kg je alespon s baterkou? Kolik je mokra?
Rally Pro se mi líbí moc
Jen ten skok od WP k Showa moc nechápu, ale uvidíme:)
Připadá mi to jako motocykl na téma R1200 GS, samozřejmě s motorem a světlem od Triumphu.
to je snad jasný míň vody se v chladiči vystřídá častěji,tak se i rychleji uchladí
1 reakce
no nevim nevim, přeci jen Yamaha umí ve svém tříválci o 20 koní víc i se zachováním silného spodku a to dokonce s lehce menším objemem... A pokud terén, tak bych šel raději do Ténéré 700, která neni prošpikovaná elektronesmyslama.
Čekal bych 110-120hp z 900ky, jako má Tracer 900. Ale jinak vypadá dobře
Moc pěkné, ale bude to chtít min rok počkat až se vychytaji mouchy, pak to bude spolehlivé jako Tiger 800 rok 2012.
Nekoupí někdo mírně ojetou ledvinu? Přihodím ještě potencionálního prvorozeného nebo tu rally verzi nutně potřebuji :D
no len aby to stihalo chladit.. truxton 1200r pri jazde v meste ma znacny problem s chladenim.. aj aj starsie speeda sa vedia "postat"
menší množství chladicí kapaliny zvyšuje účinnost systému? jak?
5 reakcí
Pěkná práce !