globalmoto_unor2




Do třetice všeho Street Triplového. Model R nabídne vyladěný quickshifter a slušnou výbavu

Kruh se konečně uzavřel. Po nejnabušenější verzi RS přišlo začátečnické Sko a teď Triumph konečně rodinku Street Triplů doplnil o inovovaný model R. Jeho tříválec 765 nabídne 118 koní, 77 newtonmetrů a motorka dostane rozumnou výbavu.

Kapitoly článku

V roce 2017 přišla v řadě malých Triplů revoluce, když s tehdy novou generací přišly hned tři verze S, R a RS. Téhle hierarchie se drží Triumph dál, když vrchol nabídky tvoří model RS s nejvýkonnějším motorem, plně stavitelným podvozkem se zadním centrálem Öhlins, špičkovými monobloky Brembo a barevným TFT displejem s konektivitou. Jeho protiváhou je model S určený pro majitele řidičského oprávnění A2 s objemem sníženým na 660 kubíků, z toho vyplývají i následné výkonové parametry a podvozková výbava. Díru mezi těmito modely tradičně vyplní Rko, které je tak něco mezi. Stejně jako jeho bratříčci i on přebírá společný nový agresivnější design, o kterém jsme toho už napsali tolik, že nemá smysl se v něm dál plácat. Jediné, co stojí za zmínku, jsou specifické barevné kombinace s rudým podsedlovým rámem.

Také technický základ je identický se sourozenci, zejména s modelem RS. Řadový tříválec má i tady objem 765 cm3, jenže je naladěný na trochu nižší výkon. V maximu je to ale o pouhých 5 koní méně, všech 118 kobyl se pak objeví ve 12 000 otáčkách, což je naopak o chlup výš než u RS. Krouticí moment 77 newtonmetrů zůstává na stejné hodnotě jako u předchůdce a dokonce nastupuje ve stejných otáčkách (9400 ot/min). To je v podstatě dobrá zpráva, protože nový agregát je naladěný na plnění přísnější normy Euro 5. Stejně jako u sourozenců i tady tomu pomohl třeba nový výfukový systém slibující jadrnější zvukový projev. Ostatně na projevu motoru se pracovalo celkově, protože je u něj o 7 % snížená hmotnost rotujících součástek.

Zásadní rozdíly mezi R a RS jsou samozřejmě na straně podvozku a výbavy, troufneme si ale tvrdit, že vyloženě silničním jezdcům bude bohatě stačit to, co je na posledním z rodu Triplů. Ostatně přední vidlici Showa BPF mají oba nejvyšší modely stejnou, a tak je hlavním rozdílem použití centrálního tlumiče téže značky namísto zlatavého Öhlinse, nicméně pořád nabídne plnou škálu laditelnosti. Pochybnosti nemáme ani o účinnosti předních třmenů Brembo M4.32, to samé můžeme říct o pneumatikách Pirelli Diablo Rosso III.

Nejvíc nás ale nadchlo, že ani model R není ošizený o oboustranné rychlořazení Shift Assist, které bylo jedním z highlightů testu nového modelu RS. Naopak nám vůbec nevadí, že se nedostalo na barevnou TFT obrazovku. Kombinace analogového otáčkoměru a jednoduchého digitálního budíku sice není tak funky a cool, zato je ale parádně čitelná. Elektronická výbava nabídne tři jízdní módy (Road, Rain, Sport), ABS, kontrolu trakce. I díky jednodušším budíkům si může Street Triple R dovolit rozumnou cenovku 269 000,-. Dokonce i v případě, že si zákazník vybere sníženou verzi. 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist