Želva z Tchaj-wanu. SYM ukázal svou představu o sportovně cestovním maxiskútru nové generace
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Foto: SYM | Zveřejněno: 14.11.2024 | Zobrazeno: 9 166x
U značek z maličkého, ale sveřepého ostrova pod pevninskou Čínou si nikdy nejsme jistí, co z vystavených strojů je sériovka, co jenom koncept a jestli a kdy se vůbec vystavený exponát dostane do prodeje. SYM v Miláně letos zopakoval coby novinky celou svou řadu ADX (125, 300 a čtyřstovku ADXTG), představenou již dříve, a k ní přidal ještě omlazené Symphony, novou čtyřstovku Cruisym a hlavně zajímavý sportovní cesťák s trochu podivným jménem TTLBT.
Kapitoly článku
SYM TTLBT
Dokud nepochopíte logiku označování, budete si sami pro sebe tenhle skútr určitě nazývat LGBT. Pro zjednodušení, protože ten shluk písmen prostě nedává smysl… Jenomže se mýlíte, on smysl dává, akorát musíte mít vhled do myšlení markeťáků Symu. Určitě si vzpomenete, že v uplynulých letech se to u téhle značky podivnými názvy jenom hemží. Už jsme měli FNXBT, KRNBT nebo DRGBT, přičemž jenom u posledního jmenovaného si jsme jisti, že se začal prodávat, protože jsme ho sami otestovali. Každopádně už to možná vidíte – jsou to vždy tři nějaká písmena a za nimi BT. Takže vězte, že to jsou vše modely z řady BT, což je zkratka pro Bestia, a ta tři první písmenka byla zkratkami pro Fénix, Kirin a Drago! Vše tedy tvorové z orientální mytologie. Letos ukázaný TTLBT má být novým začátkem řady BT a prý se mu přezdívá Tartaruga, což je italsky želva. Že vám ta písmena TTL moc nesedí? To proto, že označení modelu bylo udělané pomocí anglického překladu Turtle. Logiku v tom nehledejte… Co o Želvě víme? Moc toho není, tisková zpráva je poměrně skoupá. SYM ji označuje jako sportovní cesťák nové generace v segmentu maxiskútrů, což vidíte na první pohled. Nemůžu si pomoci, já v tom nápadu trochu vidím již dávno neprodávanou Hondu CTX700, ale proč ne? Tohle ale bude opravdu skútr, čili s použitelným podsedlovým prostorem o objemu 37 litrů, k němuž dostanete ještě dalších 14,4 a 13,6 litrů v bočních, snadno odnímatelných kufřících, nechybí ani plotna na topcase. Cestovní výbavu tvrdí ještě vyhřívané rukojeti, elektricky nastavitelné plexi, tempomat, bezklíčkové zapalování a bederní opěrka nastavitelná do třech poloh, přičemž sedlo má výšku pouze 780 mm a jezdec se má pohodlně usadit v prostorném kokpitu ve vzpřímené jízdní pozici.
Že půjde o skutečný sportovně cestovní stroj, to prozrazuje pohled na použitou techniku a něco i písmenka od Tchaj-wanců. Snadno se dá vydedukovat, že technický základ tady dodal největší Maxsym TL 508. Počítat tedy můžete s dvouválcem o objemu 508 cm3, který v případě Maxsymu disponuje výkonem 45 koní a který je uložený v pevném prostorovém trubkovém rámu, nikoli na kyvné vidlici – variátor je též v „břiše“ skútru, kyvka je tedy klasická motorková oboustranná s řetězovým sekundárním převodem. To je vždycky plus pro jízdní vlastnosti. Motor má mít tři režimy, normální s kontrolou trakce, normální bez kontroly trakce a dešťový, přičemž tyto se volí na obrovském 7“ TFT displeji s trojicí způsobů zobrazení a denním/nočním režimem. Jako nápad je to pěkné a třeba taková Honda Forza 750 jasně ukazuje, že velké cestovní maxiskútry mají na trhu své místo, teď jenom aby se TTLBT někdy dostalo do prodeje…
SYM Cruisym 400
Jakápak novinka, vždyť Cruisymy stály v Miláně už loni! No jo, ale to byla 125 a 300, letos SYM přišel s velkou čtyřstovkou, která se od menších verzí docela výrazně liší svým mnohem kontroverznějším designem. Ten je velice provokativní a Tchajwanci tak cílí na zákazníky, pro které je Maxsym GT příliš konzervativní. Technický základ mají oba skútry stejný, půjde tedy o jednoválcovou čtyřstovku, v případě Cruisymu postavenou více na luxusní cestování. Také tady je sedlo ve výšce 780 mm a vybavené nastavitelnou bederní opěrkou, podsedlový prostor ovšem nabídne 42 litrů. Jízdní data jezdec odečítá opět z velkého 7“ TFT displeje, jenž disponuje i šipkovou navigací. Počítat můžete i s bezklíčkovým zapalováním nebo USB-C zásuvkou.
SYM Symphony
Ne, tohle není nový model. Tohle je naopak letitý bestseller od Symu, městský skútr na velkých kolech. O tom, že by bylo něco nového pod plasty, Tchaj-wanci mlčí a soustředí se na umělecký popis nového vzhledu, který prý byl inspirován katalánským modernismem z konce 19. století a hlavním motivem na čumáku je prý růže. No, když to říkají…
Informace o redaktorovi
Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)