Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Marex> Ale Huska to tak měla snad celou dobu, co dělala motardy a endura pod Cagivou. Resp. všechno, co je založené na ostrém jednoválci a je otevřené na plný výkon, má servisní intervaly po pár mth. V manuálu je přímo psané, že pokud to provozuješ na silnici, máš to mít zavřené na 13,5kW. Dle manuálu by se to mělo otevřít pouze pro závodní použití na dráze a pak máš měnit pístní sadu, ojnici a ložiska na klice každých 15 mth + spousta dalších dílů. To, že to nikdo nedělá a motor vydrží daleko víc, je věc druhá.
J, Duke 690 má opravdu hodně dlouhé servisní intervaly, ale i když má větší výkon než ostrý motard a skoro dvakrát větší objem, tak ten motor stejně tak dobře nejede. Další věc je, že pokud na tom bude někdo tahat tak, jako se tahá na ostrých motardech a bude dodržovat servisní interval 10 000 km, tak ten motor nevydrží ani do druhé výměny oleje. Škoda, že někde není servisní manuál pro toho EJC Duka, který je určený na dráhu. Myslím si, že servisní interval u této motorky nepřekročí 20 mth. Ale i tak před KTM smekám, nechápu, jak mohli udělat tak silný jednovál s tak velkou výdrží.
Petr: Přijde mi to přitažené za vlasy. Postrádá to smysl,aby výrobci homologovali stroj a pár motohodin a následný velký servis. Jestli je to tak, jak říkáš, je to na pytel. Malej Duke má ca 70hp a je to jednobuch 690. Servisní interval to má normální.
Tak jsem si řikal, jak je ten scrambler hnusnej... ale po zakoukání se jsem zjistil, že to je moc hezký! jen dát inou nádrž, tahle to moc kayí, ale to je vlastně maličkost
Marex> Huska měla samozřejmě také homologaci. Ten SWM motard je, až na pár detailů, replika Husqvarny z dob, kdy byla pod Cagivou a pokud ten motor nebude stažený na 13,5kW, ale otevřený na 43kW (to jsou hodnoty pro 510tku, pro 450tku budou o cca. 2kW nižší), tak prostě bude mít intervaly po mth, ať tam dají kliku nebo ventily jaké chtějí. Je to prostě ostrý jednoválec a aby to jelo, chce to servis. Pokud budeš jezdit s omezeným výkonem, tak je tam servis po 5 000 km.
Petr: Jsi si jistý? Nesoudíš podle zevnějšku? Nebo máš info?
Přijde mi to divné, protože motorka vypadá, že bude homologovaná, viz držák SPZ.
Já nejsem odborník na materiály dílů v motoru,ale stačí jiná klika, jiný průměr ventilů, jinak nastavený omezovač otáček a hned je všechno jinak.
U těch silničních motorek je potřeba si uvědomit skutečnost, že jde o naprostou minimalizaci hmotnosti. Všechno jde olepit plastem, nebo plechem a přifouknout tak "do krásy". Ta hmotnost strojů je naprosto famózní (u těch naháčů). Dokonce si troufnu říct, že nemá konkurenci ve svém segmentu. U motárdu je stroj dokonce lehčí, než SXV, která má ovšem servisní interval pár motohodin (15???).
seikos , nějakou historii i klub to má
Ale na velké značky nemají
To je úděl těch malých italských firmiček
Ale líbí se mi, že to dříve bylo tak rozmanité ... swm, fantic, bultaco , ossa atd... a pak ti velcí
Tak nějak mi nesedí směr, kterým chce SWM směřovat. Na jedné straně jsou to krásná endura a naprosto luxusní scrambler, na druhé straně to je GT a rádoby kafíčka, které vypadají jako přeznačený levný čiňan.
Ale tak snad se bude SWM dařit. V minulosti to byla (a dodnes je) dost přehlížená značka.
Třeba její Rotaxový endura z roku kolem 1985 se dají koupit do 1tis €, kdežto jejich analogie od KTM a nedejbože Jawy jdou do statisíců korun. SWM asi nikdy neměla základnu srdečních fanoušků
Endura a SM vidím křížence HQ a KTM.
Scramb a Cafe R. maj hnusný nádrže.
Kopírováním mi to připomíná Shineray VV Mx450, která stojí pár korun, ale lidi se toho bojej ...
Pokud bude cena do 120tis kč, tak proč né ...
Docela velká kolekce modelů
Priští z toho Huska
Jakoby se zaměstnanci Husky vzepřeli a domluvili s Číňanem
A Číňan zachraňuje starou evropskou značku SWM
Tak dle italského supermoto magazinu má být výkon té 450 o něco snížen a servisní interval má být po km.
Marex> Ale Huska to tak měla snad celou dobu, co dělala motardy a endura pod Cagivou. Resp. všechno, co je založené na ostrém jednoválci a je otevřené na plný výkon, má servisní intervaly po pár mth. V manuálu je přímo psané, že pokud to provozuješ na silnici, máš to mít zavřené na 13,5kW. Dle manuálu by se to mělo otevřít pouze pro závodní použití na dráze a pak máš měnit pístní sadu, ojnici a ložiska na klice každých 15 mth + spousta dalších dílů. To, že to nikdo nedělá a motor vydrží daleko víc, je věc druhá.
J, Duke 690 má opravdu hodně dlouhé servisní intervaly, ale i když má větší výkon než ostrý motard a skoro dvakrát větší objem, tak ten motor stejně tak dobře nejede. Další věc je, že pokud na tom bude někdo tahat tak, jako se tahá na ostrých motardech a bude dodržovat servisní interval 10 000 km, tak ten motor nevydrží ani do druhé výměny oleje. Škoda, že někde není servisní manuál pro toho EJC Duka, který je určený na dráhu. Myslím si, že servisní interval u této motorky nepřekročí 20 mth. Ale i tak před KTM smekám, nechápu, jak mohli udělat tak silný jednovál s tak velkou výdrží.
Petr: Přijde mi to přitažené za vlasy. Postrádá to smysl,aby výrobci homologovali stroj a pár motohodin a následný velký servis. Jestli je to tak, jak říkáš, je to na pytel. Malej Duke má ca 70hp a je to jednobuch 690. Servisní interval to má normální.
Povedený kousky
.
Tak jsem si řikal, jak je ten scrambler hnusnej... ale po zakoukání se jsem zjistil, že to je moc hezký! jen dát inou nádrž, tahle to moc kayí, ale to je vlastně maličkost
Akoze co je na tych HVA endurkach a motardoch SWM? Teda okrem napisu SWM. Mimochodom tie scramblery, Gran Milano a Gran Turismo su velmi pekne.
Podle mě(nikomu to nenutím) je ten scrambler hezčí než ten, co kolem něj bylo tolik humbuku ,,však víme"
JJ některé vypadají opravdu dobře
a Jawa i Číza by se měli zamyslet!
Hlavně ten scrambler je moc krásný
//www.swm-motorcycles.it/
Marex> Huska měla samozřejmě také homologaci. Ten SWM motard je, až na pár detailů, replika Husqvarny z dob, kdy byla pod Cagivou a pokud ten motor nebude stažený na 13,5kW, ale otevřený na 43kW (to jsou hodnoty pro 510tku, pro 450tku budou o cca. 2kW nižší), tak prostě bude mít intervaly po mth, ať tam dají kliku nebo ventily jaké chtějí. Je to prostě ostrý jednoválec a aby to jelo, chce to servis. Pokud budeš jezdit s omezeným výkonem, tak je tam servis po 5 000 km.
Petr: Jsi si jistý? Nesoudíš podle zevnějšku? Nebo máš info?
Přijde mi to divné, protože motorka vypadá, že bude homologovaná, viz držák SPZ.
Já nejsem odborník na materiály dílů v motoru,ale stačí jiná klika, jiný průměr ventilů, jinak nastavený omezovač otáček a hned je všechno jinak.
Výborný motivační článek pro JAWU.
Vypadají dobře!
Marex> V tom motardu je ostrý MX motor ze starých Husqvaren, takže servis je taky po MTH (cca. 5 - 7 Mth).
Jinak MX a SM motorky fajn, vypadají skoro úplně stejně jako Husky z 2008 - 2010. U motarda dokonce nechali i stejné označení : ))
no, nevím. když vidím ty bitubo cartridge na tom café, tak tam vidím cenu alespoň 200 tis.
U těch silničních motorek je potřeba si uvědomit skutečnost, že jde o naprostou minimalizaci hmotnosti. Všechno jde olepit plastem, nebo plechem a přifouknout tak "do krásy". Ta hmotnost strojů je naprosto famózní (u těch naháčů). Dokonce si troufnu říct, že nemá konkurenci ve svém segmentu. U motárdu je stroj dokonce lehčí, než SXV, která má ovšem servisní interval pár motohodin (15???).
Ty zákresy do fotek jsou děsné. Presentace a image by přece měla být pro taloše na prvním místě!
Krása
seikos , nějakou historii i klub to má
Ale na velké značky nemají
To je úděl těch malých italských firmiček
Ale líbí se mi, že to dříve bylo tak rozmanité ... swm, fantic, bultaco , ossa atd... a pak ti velcí
//www.swm-moto.net/it/history.html?limitstart=0
píše se o cenách 5-6000 €
je otázka kde se to za tu cenu bude vyrábět
Za mě super, je to krásné...jaká bude cena?
Tak nějak mi nesedí směr, kterým chce SWM směřovat. Na jedné straně jsou to krásná endura a naprosto luxusní scrambler, na druhé straně to je GT a rádoby kafíčka, které vypadají jako přeznačený levný čiňan.
Ale tak snad se bude SWM dařit. V minulosti to byla (a dodnes je) dost přehlížená značka.
Třeba její Rotaxový endura z roku kolem 1985 se dají koupit do 1tis €, kdežto jejich analogie od KTM a nedejbože Jawy jdou do statisíců korun. SWM asi nikdy neměla základnu srdečních fanoušků
Ty caféčka pěkný
Endura a SM vidím křížence HQ a KTM.
Scramb a Cafe R. maj hnusný nádrže.
Kopírováním mi to připomíná Shineray VV Mx450, která stojí pár korun, ale lidi se toho bojej ...
Pokud bude cena do 120tis kč, tak proč né ...
vypada to vsechno suprove, pro me velke prekvapeni
hlavne ten scrambler
Docela velká kolekce modelů
Priští z toho Huska
Jakoby se zaměstnanci Husky vzepřeli a domluvili s Číňanem
A Číňan zachraňuje starou evropskou značku SWM