ktm_unor




Suzuki představila základní V-Strom 800 na silniční cestování

Je tomu sotva pár měsíců, co do kategorie cestovních endur střední kubatury vtrhla Suzuki s V-Stromem 800DE. Cesťák s plnotučnou terénní výbavou potěšil nejednoho cenduristu a milovníkům klasického DR 800 Big možná vehnal i nostalgickou slzu do oka. Nyní se představuje druhý, základnější V-Strom 800. Nemá přídomek DE a jeho ambice jsou mnohem více zacíleny na silniční jezdění.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Základem obou osmistovek je totožný ocelový rám s příhradovým podsedlákem, dvacetilitrová nádrž a taky motor. Řadový DOHC dvouválec o objemu 776 cm3 s čepy přesazenými o 270 stupňů (tedy s dnes populárním „véčkovým“ zapalováním), který disponuje výkonem 84 koní v 8500 otáčkách a točivým momentem 78 Nm v 6800 otáčkách. Stejně tak nová varianta nepřišla o žádné prvky elektroniky, takže je tu vše od TFT budíku, přes jízdní režimy, LED osvětlení a oboustranné rychlořazení až po kontrolu trakce. Potud jsou obě motorky totožné.

Jenže pak je tu spousta věcí, které dělá novinka oproti terénně zaměřenému 800DE jinak. Je tu kyvná vidlice s pozměněnou geometrií, lehce jiná geometrie řízení a hlavně jiná sada tlumičů. Ta je i nadále od dodavatele Showa, ale vpředu s obrácenou vidlicí, která má nastavitelné jen předpětí, a vzadu s jednodušším tlumičem, který dovoluje nastavení jen předpětí a odskoku. Tlumiče mají navíc výrazně kratší zdvihy, konkrétně 150 milimetrů na obou stranách, kdežto 800DE si dopřává terénních 220 milimetrů vepředu i vzadu.

Vše je u ne-DE podřízeno jízdě na silnici. Díky kratším zdvihům je motorka výrazně nižší – světlost má jen 185 milimetrů oproti 220 u 800DE, a níž je logicky také sedlo – 825 milimetrů oproti 855. S tím pochopitelně souvisí i použití menšího předního kola, konkrétně devatenáctky, která je spolu se zadní sedmnáctkou litá a bezdušová. 800DE využívá vpředu jednadvacítku, vzadu sedmnáctku a vyplétané ráfky s duší. Čtyřpístkové Nissiny, brzdící vpředu dva kotouče o průměru 310 milimetrů, jsou nově radiální pro lepší zákus na silnici. Díky nižším tlumičům a několika chybějícím prvkům (není tu standardně kryt motoru nebo kryty rukojetí) ušetřila novinka také pár kilogramů. Pohotovostní hmotnost činí 223 kilogramů, tedy o 7 kilogramů méně než u terénnějšího sourozence.

Suzuki od nového podvozku slibuje komfortnější a jistější jízdu po silnici, a samozřejmě i lepší ovladatelnost spolu s citem v řízení. Odpovídá tomu i nastavení jezdecké pozice. Užší pogumované stupačky jsou umístěny o 7 milimetrů výš a o 14 milimetrů dále vzadu, užší řídítka jsou o 23 milimetrů vpředu a o 13 milimetrů níž. To znamená větší akcent na silniční ježdění a menší akcent na stání ve stupačkách. Na dlouhé cesty je tu také vyšší nastavitelné plexi. Menší „zoban“ na předku je pak spíš designovou záležitostí, to aby příliš netrčel nad menším předním kolem.

K mání budou tři barevná provedení, oproti 800DE poněkud usedlejší. Jde o lesklou modrou, matnou zeleno-šedou a komorní černou. V nabídce se objeví taky hromada příslušenství, k mání budou padáky, kryt motoru, kryty rukou, centrální stojan a samozřejmě sada tří kufrů. Silničně orientovaný V-Strom 800 už se objevil i na stránkách českého zastoupení, zatím ale bez ceny. Ta bude předpokládaně o něco nižší než u V-Stromu 800DE, který aktuálně stojí 254 900 korun.

Podívejte se na redakční test modelu 800DE:

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist