Patentový nákres od Suzuki odhaluje hybridní skútr s pohonem obou kol

Suzuki zatím neodhalila nic oficiálně, ovšem uniklý patentový nákres napovídá, že by japonská značka mohla vnést zcela nový život do dlouho zaběhnutého světa skútrů. Segment, který mnoho let sází na stále stejnou konfiguraci jednoválcového motoru a CVT převodovky, by mohla změnit hybridní technologie.

Patentový nákres od Suzuki odhaluje hybridní skútr s pohonem obou kol

Skútr na obrázku se na první pohled nijak nevymyká zažitým konvencím. Je zcela patrné, že s motorem umístěným u zadního kola se stále počítá, ovšem novinkou je elektromotor, uložený přímo v náboji kola předního.

Při jízdě ve městě, kde se skútry pohybují nejčastěji, by se mohla velká část energie z brzdění rekuperovat do baterií, které ani nemusí být nijak převratně velké. Díky této energii by následně elektromotor pomáhal klasickému motoru při rozjezdech a mohl by celkově zvyšovat výkon a zejména točivý moment v nízkých otáčkách. Do města zní toto uspořádání velmi smysluplně.
Co se uložení motoru týče, nelze si nepovšimnout, že místo klasické teleskopické vidlice zvolila Suzuki odpružení pomocí přepákování. Toto uložení je čistě praktickou záležitostí, neboť náboj předního kola s elektromotorem a klasickou kotoučovou brzdou nabíhá hodně do šířky. Kdyby se mělo takto „nabalené“ kolo vejít do konvenčních vidlic, musel by se značně rozšířit předek motorky, což je zejména u skútru nežádoucí.

Výhodou vyobrazeného systému je každopádně fakt, že se s výjimkou přední vidlice uspořádání skútru nijak zásadně nemění. Suzuki by tedy teoreticky mohla aplikovat novou hybridní technologii na celou svou modelovou řadu skútrů i bez větších změn. Zbývá jen vyřešit, kam uložit malou baterii a nějakou tu řídící elektroniku.

Autor článku obdržel prémii 1 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist