Anketa Křišťálová Lupa 2019: Podpořte nás a hlasujte pro web Motorkáři.cz v kategorii Zájmové weby.

ktm_rijen




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
abbany (76) napsal 11.09.2019 v 16:57

toho kokota co tohle vymýšlí bych...

prochi20 (26) napsal 11.09.2019 v 16:48

Pokračování bude!
Euro 6, známé též jako Euro E. Ve všech těch sloupcích budou totiž nuly

Eastrider (1) napsal 11.09.2019 v 16:26+1

Príde mi to ako Star Wars E(uro)pizóda 5 - Ríša vracia úder!!!
Čoskoro vo vašich k(raj)inách !!!

Bude aj pokračovanie?

Oberon (4) napsal 11.09.2019 v 15:52+2

Musím se tomu smát. Je dobré si přečíst kolik splodin denně vyprodukuje sopečný ohnivý kruh v Tichém oceáně (podmořské sopky). Pak vám přijde to co vyprodukuje lidská činnost i s tankery a letadly jako malinký pšouk.
Je to jen žrádlo pro ovce a neuvěřitelný business. A ovce žerou a žerou.

Vlnič (135) napsal 11.09.2019 v 15:04

jojo zelená Evropa chce spasit planetu ...
Dobroser kam se podíváš.
Já neříkám srát na ekologii, ale Euro 5 na nějaká 125 ccm 4takt je taky slušnej úlet.

fifa66 (3) napsal 11.09.2019 v 13:49+1

... rád bych se k tomuhle vyjádřil, ale raději nemám slov !!!

Šotek (91) napsal 11.09.2019 v 13:37

tady se řeší co vyčoudí motorka za pár tisíc km ročně s minimotůrkem a když jsem jel v létě trajektem na korsiku, nestačil jsem se divit, jakou kouřovou clonu za sebou loď nechává a to nikdo neřeší
Nicméně máme stále možnost jezdit na starých strojích a tyto eko bzučítka ignorovat

lenkochal (15) napsal 11.09.2019 v 13:21

Vo vacsine sveta je motorka lacny povoz pre ludi co nemaju na auto. Len v EU a USA si ludia kupuju motorky ako vikendovy doplnok ku svojim trom autam a chcu si navyse vozit zadky na 200konovych masinach... takym ludom nevadi dat za moto 20k€ a rocne potom 2k+ za servis.

My chudobni pribuzni z vychodu si sice mozno kus pohundreme a budeme sa na protest viac vozit na starych pleckach, ale to je tak jedine co s tym narobime.

Ja som si to prave skusil v Rusku ... tu to nie je o normach, ale rovno o peniazoch (a ono to skrze tie normy aj u nas bude nakoniec len o peniazoch) vacsina ludi tu na poriadnu masinu jednoducho nema a tak sa vozia na starych pleckach... oproti CR/SR je Rusko hotovy motoskanzen.

_Hans_ (16) napsal 11.09.2019 v 13:19

Nevim, stezovat si, ze jen emisni norma muze za prekomplikovanost motorek mi prijde jako nesmysl. Vyrobci sami pridavaji elektroniku a asistenty, aby byly stroje blbuvzdornejsi a i min schopni jezdci jezdili rychleji. A samozrejme to vede k tomu, ze vic servisnich zasahu musi delat autorizak vybaveny potrebnym naradim. Nanestesti je tady ten problem s neschopnosti a diletanstvim mechaniku, takze s novyma motorkama jsme uz tak dost v pasti, ale nemuze za to EURO x.

Na tech euro normach me mrzi jen to, ze na motorce je kupa zbytecneho balastu, ktery se ani legalne neda sundat. Motorky jsou v Evrope hobby zalezitost, tak by to az tak moc byt regulovane nemuselo. Pripadne by mohl existovat nejaky mechanismus, jak za nejakou rekneme "eko dan" moct jezdit s otevrenou motorkou.

Mrberanek (3) napsal 11.09.2019 v 13:13+1

Řešení je stejně jednoduché - komplet vyměnit výfuk (svody + koncovku) a přehrát mapu. Přece si někdo nemyslí, že si motorku kupujeme proto, aby neměla žádný zvuk a byla výkonově uškrcená.

wario (126) napsal 11.09.2019 v 12:34+1

Neviděl bych to tak černě , motorek v bazarech spousta, nikdo starý kusy provozovat nezakazuje .
Dalším 50let to bude docela dobrý - benzín to vypadá že zatím bude, ale mám strach co vnoučata

miramara (980) napsal 11.09.2019 v 12:32+3

10 -ky miliony skůtrů a moto v celé Asii a Evropa zachranuje svět

JA-NE (180) napsal 11.09.2019 v 11:02

HURAAA na elekricke kolobežky!

KX500 (10) napsal 11.09.2019 v 10:58+1

Jediný smysl je, stejně jako u aut, zabít spalovací motory a protlačit elektromotorky.

Duranga (12) napsal 11.09.2019 v 10:58+3

ad Agony: kdo vítá vysávání svojí peněženky a omezování svobody pohybu, je hlupák nebo je na tom hmotně zainteresovaný. Svobodná a levná doprava má být samozřejmost, ne luxus.

Agony (-2) napsal 11.09.2019 v 10:42-8+1

Motorky uz dnes smrdi mnohem casteji nez auta, ja mam dojem, ze smrdi kazda (i ta moje, samozrejme). Emisni normy jsou nutny, pokud si chce nekdo poradne zajezdit, stejne musi na okruh a tam limity nejsou. Ze budou motorky slabsi neverim, ze se motorky (i auta) ted delaji slozitejsi a jejich provoz je drazsi je spravne - jezdeni autem je luxus a jezdeni na motorce je povetsinou zabava, ktera neni zadarmo. Porad se budou dat koupit a provozovat stary stroje.

Kohlstein (2) napsal 11.09.2019 v 10:29

Kdepak toho pana Rylanda vyhrabali? Že by se technical leader for motorcycle emissions zjevil v tomhle článku: https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/features/bikes/euro-5-emissions-what-they-mean-to-motorcycles
Tím by se dalo vysvětlit i těch pár nepřesností, které se ztratily v překladu.

Duranga (12) napsal 11.09.2019 v 10:23

Není se co divit. Když neexistuje organizace, která by bránila práva motoristů, tak budeme biti. Rozhodují byrokraté a korporace. Takové BMW na tom určitě vydělá. Vsadím se, že lobbovalo přesně pro takovou normu, kterou jeho nové motory přesně splňují. Smyslem je zabránit přílivu levných strojů z Asie a poškodit ostatní výrobce, aby kšeft běžel dál. Zaplatíme to my všichni.

Ondros (29) napsal 11.09.2019 v 10:21

DarkFelon: Leda nasr.t do nádrže

Targus (172) napsal 11.09.2019 v 09:55+9

Přátelé - motorkáři,
JEDINÁ opravdu důležitá věta v tomto článku je tato:

"... výkonnější a dokonalejší stroje, které na druhou stranu bude stále náročnější servisovat."

Konec citace.
Jestli budou stroje výkonnější, o tom si dovolím vážně pochybovat. Že budou o mnoho složitější a mnohem více se kur**cí, to je věc naprosto jistá.

A to je, oč tu běží:
1/ absolutní kontrola úplně nad vším
Něco jako dnešní autobusy a náklaďáky, které jsou už v podstatě "on line" na tovární síti, takže kdejaký mamrd se vám může dálkově hrabat nejen v motoru, nýbrž i v automatické převodovce, v brzdách, ale i v třeba kabině (automatická kontrola teploty i vlhkosti).
2/ neuvěřitelné částky na fakturách za jakoukoli opravu, revizi, kontrolu
paradoxně se na nových autech takřka nic neservisuje ve starém slova smyslu, ale náklady na údržbu a opravy v porovnání s pořizovací cenou procentuálně stále stoupají

O nějakou pitomou ekologii jde až v úplně poslední řadě, lépe řečeno nejde o ni vůbec, protože kdyby o ni šlo, nemohly by zaoceánské lodě jezdit s dvoutaktními diesely spalujícími takřka nezpracovatelný odpad z ropy a nezvedal by se neustále počet letadel převážejících lidi a zboží odnikud nikam tam a zpět.

DarkFelon (12) napsal 11.09.2019 v 09:55+1

... mám s Járou Cimrmannem připravené nové palivo, které hoří bez zplodin, ale zatím je ve skupenstvím pevném, čili nejde nalít do nádrže! Ale až vyřešíme s Járou chemickou reakci do tekutého stavu, dáme ho všem motorkářům k dispozici zdarma! PS jsme už blízko ...

Buznapsí (47) napsal 11.09.2019 v 09:51+2

Na jednu stranu se snaží zlikvidovat auto průmysl a na druhou stranu jsou podporováná biopaliva a výroba elektřiny z biomasy. Kdy se přes celou planetu vozí plodiny a kácí tisíce hektarů lesů v USA a Kanadě a vozí třeba do bioplynky do Německa. Ten zájem o ekologii jim prostě nevěřím.

deluxa (85) napsal 11.09.2019 v 09:38-1+2

lol vraj 5B emisie celu zivotnost motocykla...ta zivotnost moto podla najnovsej konzumno-fasitickej korporatnej diktatury je presne 20tis km a potom by ste si mali kupit novu motorku? Clovek co nad tym trochu zacne premyslat pride na to ze to cele vobec nie je o emisiach ale o tom mat pod kontrolou cely trh, ludi a prinutit ich spravat sa este viac konzumne. Zivotny cyklus takej moto podla chorej predstavy podplateneho bruselskeho uradnicka je dnes kolko 2-3 roky? Pocita niekto tie emisie pri zvysenej produkcii vo vyrobnych fabrikach vs. emisie ktore vypusti to vozidlo/moto v prevazdke. Este vtipnejsie je na tom to,ze sa tie moto vyrabaju vsade mozne len nie v EU priestore. V takej Azii maju absolutne na haku nejake emisie z fabriky hlavne ze z nej chrlia nove a nove vyrobky v zisku. Dava vam po tomto vsetkom emisna norma zmysel ak sa neriesi podstata problemu? Je to ako keby so ja zil blizko velkej fabriky s cmudiacim kominom a myslel si ze ked sa obmedzim budem tam mat cistejsi vzduch.

Obycejny_clovek (23) napsal 11.09.2019 v 09:23

Pravdou je, že příspěvek evropských motocyklů ke změnám globálního klimatu je mizivý. Palivo, které spálí EU motocykly je zanedbatelné s množstvím, které spálí ostatní motorová vozidla v Evropě. Stejně tak celkově množství motorek v EU je ve srovnání se zbytkem světa nula nic.

Můžeme na to nadávat, můžeme s tím souhlasit, ale nemůžeme to rozhodnutí změnit, to je prostě fakt.

Tak to berme jak to je a najdeme i některá pozitiva - starší motorky si udrží lepší cenu na trhu ojetin, výrobci budou muset vymyslet něco nového a možná se i v moto světě potkáme s hybridy, kdo ví.

pk14 (130) napsal 11.09.2019 v 09:00

Nové motky již nikdy nebudou jako třeba vzduchoolejová GSX-R 1100, SB ZXR atd Zase ale nikdo nikomu nebrání vozit si zadek na starších kouscích bez opovrhovaných asistentů atd. Jen to chtělo před nějakými 10 lety trochu přemýšlet co prodat, co zachovalého koupit, trochu té údržby a citu v pravém zápěstí... A taky si nejsem moc jistý, jestli mlaďasove znají třeba slovo sytič. Je tu ale vlastně Google..!
A zase obecně na obranu Euro xy, ono jet ve skupině celý den za nějakou opravdickou motorkou se vzducháčem...

Heki (156) napsal 11.09.2019 v 08:58-1+2

Chce se mi plakat a zvracet...

Asi bych k tomu i něco napsal, kdybych to už všechno v komentech nepsal stokrát.

A stejně - (pro mě) zajímavé motorky (a auta) se přestaly dělat kolem roku 2004

Guzalkara (76) napsal 11.09.2019 v 08:50

"Myslím že díky tomu vznikne hodně nových strojů a výrobci budou muset upgradovat, vylepšovat a přijdou nové motorky, které by jinak ani jen tak hned nepřišly. "

Dzardino,ale vďaka tomu aj motorky zanikajú a výrobcovia za ne už neponúknu adekvátnu náhradu s vylepšenými emisiami,zatiaľ čo v zasmradenom svete sa predávajú tie modely veselo ďalej. A to ma serie,pretože by som si rád jednu takú zaniknutú kúpil.

crazy_doctor (5) napsal 11.09.2019 v 08:49

Trvanlivost plnění emisí 20.000km. Co potom, pak to neplní nebo se musí něco vyměnit? 20t km je otázka dvou sezón, pro někoho i jedné.

Radovanh1 (0) napsal 11.09.2019 v 08:38

No vyhlídky pěkně na hov... .
Motorky budou jen škaredější , tichý jak lví pšouk a víc nacpaný technikou, takže dražší a takový že si na tom už člověk neopraví vůbec nic.
Takoví srdcaři budou jezdit naudržovaných veteránech.

Meli (105) napsal 11.09.2019 v 08:38-2+2

Dnes už i felicie smrdí, diesly s vykuchanejma DPF ani nemluvě. Jediné co mi vadí je, že to nejde prosadit celosvětově, a tak v globálním měřítku to tak velký význam nemá. Každopádně aspoň v preautovany evropě se dá dýchat.




TOPlist