Sherco ukázalo model cross-country
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický , Press | Zveřejněno: 25.11.2015 | Zobrazeno: 16 841x
Francouzské Sherco se v Miláně pochlubilo čtyřtaktním modelem cross-coutry s třístovkovým jednoválcem. Na stánku pochopitelně nemohly chybět trialové mašiny, které Sherco prostě umí.
Kapitoly článku
Sherco se netají tím, že se chystá na motokrosové tratě a tak kromě trialových speciálů a soutěžních endur nabídne také motokrosové speciály. V Itálii bylo možné omrknout bahňáka bez světel, který o vzhledu motokrosů leccos napověděl. Ve skutečnosti ale jde o cross-country model, který vychází z klasického endura a zbavilo se světel a dalších homologačních „zbytečností“. Čtyřtaktní tříkilo na podvozku WP má tedy jinak odstupňovanou šestistupňovou převodovku a na zadku namontované osmnáctkové kolo.
Všechny továrny na tom makají a je jen otázkou času, kdy s tím půjdou ven. Ano, řeč je o elektronickém vstřikování paliva pro dvoutaktní offroady. Sherko oznámilo, že se má co nevidět objevit u dvoutaktní dvěstěpadesátky a třístovky a na trh přijít s modelovým rokem 2017. Teď bude zajímavé sledovat, zda na to zareaguje nějaký další výrobce a nastane období přechodu z karburátoru na vstřikování. Já bych vsadil boty, že ano. Není to tak dávno, kdy tato vlna proběhla u čtyřtaktů a dnes už nové enduro s klasickým karburátorem prostě nekoupíte.
V těchto dnech se všechno pomalu chystá na Dakar 2016 a ani Sherco nezahálí. Uvidíme, jak si jejich tovární tým povede a jak jejich soutěžní speciál pro dálkové rally dokáže zatopit rakouské a japonské konkurenci.
Sherco nevyrábí pouze závodní nářadí, ale myslí také na civilnější ježdění. Pro tyto účely nabízí lehké dvoutaktní endura 290 X-Ride a 125 X-Ride, či padesátkové motardy. Pro úplně nejmenší jsou zde elektrické mini motorky ve verzi trial a enduro.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)