ktm_cervenec




Sherco představuje ostrá endura 2021

Během léta se na nás valí offroadové novinky předních výrobců a ani letos tomu není jinak. Své terénní mašiny představuje také francouzské Sherco, které se chlubí modelovou řadu 2021. Bohužel tentokrát musíme zůstat pouze u teoretické stránky věci a na první svezení za řidítky modelů Racing a Factory si ještě chvíli počkat.

Kapitoly článku

Loni touto dobou už jsme věděli, jak se dvacítkové Sherca povedly a co nového na nás továrna z francouzského Nimes přichystala. Díky covidu si ale jednadvacítkové endura v nejbližší době nevyzkoušíme, a tak se pojďme podívat na novinky alespoň v teoretické rovině. Jak známo, stále silnější továrna Sherco vyrábí dvoutaktní a čtyřtaktní soutěžní endura ve dvou verzích, přičemž „základní“ verze Racing jede s pérováním WP a „vymazlenější“ verze Factory s pérováním KYB, ovšem má navíc třeba výfukovým systémem Akrapovič, lepší sedlo nebo protektor motoru. Modely pro rok 2021 se vyznačují hlavně výkonnějšími a lehčími motory, ale vývojové oddělení si posvítilo také na snížení vibrací u velkých dvoutaktů.

Verze Racing i Factory je dostupná jak s dvoutaktními, tak s čtyřtaktními motory. Dvoutakty máme tři, tedy 125 SE, 250 SE a 300 SE a čtyřtakty čtyři, konkrétně 250 SEF-R, 300 SEF-R, 450 SEF-R a 500 SEF-R. Specifikace Racing znamená stavitelné pérování WP Xplor, černé sedlo, černý chránič rámu, černé ráfky Exel, černé gripy a pneumatiky Michelin. Lépe vybavená verze Factory nabízí plně stavitelné pérování KYB, výfukový systém Akrapovič pro 4T a FMF pro 2T, Galfer brzdové kotouče, AXP chránič motoru, černé ráfky Excel, modrý chránič rámu, modré gripy nebo třeba sedlo Selle Dalla Valle.

Dvoutakty 125 SE, 250 SE a 300 SE

Dvoutaktní dváca 125 SE dostala novou sestavu klikové hřídele, přičemž se vše cílí na dlouhodobou spolehlivost. Velké dvoutakty 250 a 300 SE zapracovaly na snížení vibrací už od nejnižších otáček a byl jim naordinován antivibrační vyvažovač. Nová je také převodovka s jinými poměry a zásadně se změnil zejména první převodový stupeň pro lepší použití v technických pasážích. Nejen díky nové převodovce, hlavě válce a spojce se továrně podařilo u velkých dvoutaktů redukovat váhu motoru o 1,2 kila. Upraveny jsou také režimy charakteristiky motoru Soft a Hard, které nyní lépe sedí použití při rozdílných podmínkách, například na blátě či tvrdém suchém povrchu.

Čtyřtakty 250 SEF, 300 SEF, 450 SEF a 500 SEF

U malých čtyřtaktů je nyní nové ložisko spodního konce ojnice, kdy je původní nahrazeno kluzným ložiskem, což hraje do karet snížení hluku motoru, ale i výkonu ve vysokých otáčkách. Nový je také snímač náklonu, který v případě pádu vypne motor. Jisté inovace zaznamenal i karter motoru, který kromě jiného snižuje přehřátí oleje. Třístovkový motor má nový tvar vačkové hřídele, což znamená zlepšení průběhu výkonu a také větší výkon při vysokých otáčkách. Revidovány byly také palivové mapy na základě nové ojnice a výfukového systému Akrapovič.

Sherco nevyrábí pouze ostrá endura, ale také trialové speciály, které patří ke světové špičce. Kromě toho se soustředí také na malorážky a nechybí ani motorky s padesátkovým motorem. Sherco se na plné pecky věnuje motosportu a díky továrním jezdcům sbírá vavříny nejen na scéně světového endura v šampionátu EnduroGP, ale i v seriálu extrémního endura. Kdo sleduje rallye soutěže, určitě ví, že francouzská značka má svůj tovární tým také na Dakaru a je fakt, že si tam nevede vůbec špatně.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist