Eicma: Sherco představuje dvoutaktní malorážku pro třídu E1
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 11.11.2016 | Zobrazeno: 12 400x
Francouzské Sherco v Miláně představuje své nejmenší ostré enduro, tedy dvoutaktní stopětadvácu SE-R 125 s elektrickým startérem, splňující normy Euro 4.
Sherco je ve světě jedné stopy známé hlavně díky svým trialovým speciálům. Hezkých pár pátků ale vyrábí také soutěžní endura a je vidět, že Frantíci do této kategorie pořádně šlapou. Během redakčních testů jsme se přesvědčili, že jsou to motorky opravdu povedené a mimo jiné zaujmou velice kvalitním dílenským zpracováním.
Sherco na milánské výstavě představuje novou dvoutaktní stopětadvacítku SE-R 125. Jde o dvácu, která se pyšní elektrickým startérem, který však není podpořen klasickou nakopávačkou. Mašina s ocelovým rámem dostala 9,5 litrovou transparentní nádrž, pérování WP se zdvihy 300/330mm, brzdy Brembo, hydraulickou spojku a šestistupňovou převodovkou. Její motor je vybaven elektronicky řízeným výfukovým ventilem, stejně jako je u větších dvoutaktních sestřiček. To by se mělo podepsat na lepším průběhu výkonu a zrovna tak se podílet na plnění limitů Euro4. Po této stránce skvělá informace, protože ostrých stopětadvacítek s homologací je jako šafránu.
Kromě nové malorážky se předvedly i ostatní sedmnáctkové soutěžáky, stejně jako trialové speciály a malá lehké endura. Sherco vystavilo také dakarový speciál, se kterým se už za pár měsíců postaví v Jižní Americe na rampu nejtěžší dálkové rally.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)