ktm_rijen




Royal Enfield v Indii představil cruiser Meteor 350, bude i u nás

Když se řekne jednoválcový Royal Enfield, drtivá většina motorkářů si představí Bulleta a ten zbytek Himalayana. Ovšem ve své domovině tato značka bezmála dvě dekády nabízela ještě cruiser Thunderbird. Teď přichází jeho nástupce jménem Meteor – a my už víme, že nezůstane jenom v Indii!

Kapitoly článku

Tohle bude hrozně krátký článek vlastně jenom proto, abyste neřekli, že jsme vám to neřekli :-) Nemá totiž smysl se pouštět do nějakého vypisování technických údajů platných pro indickou verzi, když se k nám tichou poštou doneslo, že za necelý měsíc bude mít Meteor 350 své oficiální představení v Evropě. Žádné spekulace, jestli jo a kdy, jako to bylo právě s Himalayanem nebo třeba dvouválci 650, teď Indové od začátku vědí, že tento motocykl bude dostupný i na Starém kontinentě. I když to „kdy“ asi taky bude pořád trochu nejisté, protože Covid-19 v tomhle asijském státě řádí i nadále jako černá ruka. To se pak blbě plánuje.

Takže co o Meteoru 350 víme? Bude důležitý. Jeho předchůdce Thunderbird se začal vyrábět v roce 2002 a po všech těch Bulletech, které sloužily hlavně jako dopravní prostředek z místa A do místa B, tohle najednou byla motorka na to, abyste si jízdu užívali. To v Indii do té doby nefrčelo. Jenže Thunderbird měl motor OHV z Bulletu, a i když třistapadesátka v Indii novou normu BS6 plní, bylo prostě potřeba už jít dál. Novinka tak dostává vzduchem a olejem chlazený motor s rozvodem OHC, ovšem pokud si (jako já) myslíte, že jde o agregát odvozený z Himalayanu, jste na omylu. Prý má jít o úplně nové jádro, což úplně nechápu, když už jedno takové óhácéčko měli, ale budiž. Jejich boj. Když se podíváte na architekturu motoru, třeba takový olejový filtr je opravdu úplně někde jinde. Ale na úplně radikálně odlišný agregát to taky nevypadá. V Meteoru má objem 349 cm3 (vnitřní rozměry RE zatím tají), pět kvaltů, samozřejmě vstřikování a v indické verzi parametry 20,2 koně při 6100 otáčkách a 27 newtonmetrů při 4000 otáčkách.

Ač na první pohled není Meteor 350 příliš odlišný od poslední generace Thunderbirdu X (působí ale ještě uhlazeněji), podvozkově je to něco úplně jiného. Především byl starý jednoduchý rám nahrazen dvojitou kolébkou. Brzdy jsou kotoučové s dvoukanálovým ABS, vpředu je 300mm disk s dvoupístkem, vzadu 270mm a jednopístek. Přední teleskopická vidle má průměr trubek 41 mm a luxusní zdvih 130 mm, zdvih zadní kyvky netušíme, víme jenom to, že emulzní tlumiče mají předpětí nastavitelné do šesti poloh. Litá kola a pneumatiky mají rozměry napovídající solidní ovladatelnost, vpředu je 100/90-19 a vzadu 140/70-17. Rozvor činí 1400 mm, sedlo řidiče je ve výšce pouze 765 mm, spolujezdec má za ním sezení lehce vyvýšené a doplněné o velká madla, v luxusnějších verzích s čelním plexi navíc ještě o opěrku.

Ač stroj vypadá klasicky a technika je lákavě „kovářská“, na palubě vás čeká překvapení. Před řídítky je dvojice nestejně velkých kulatých budíků, přičemž ten větší je pěkný analogový tachometr s velkým digitálním displejem uprostřed a ten menší je barevný displej navigačního systému Tripper! Meteora si totiž můžete přes Bluetooth propojit se smartphonem pomocí speciální appky, která využívá Google Maps. Aby vám nedošla šťáva, má Meteor také USB zásuvku. Tohle je ve světě Royal Enfield opravdu hodně pokrokové. K Meteoru má výrobce připraveno navíc poměrně hodně příslušenství, také v Indii zjistili, že v téhle oblasti se skrývají velké možnosti, takže si ho můžete upravit k obrazu svému.

Když se tak na Meteor 350 dívám, mohla by to být fajn motorka do města i pro méně zkušené jezdce na začátek. Je neoddiskutovatelně pěkná, věřím i ve spolehlivost a podle tradice RE by nemusela být drahá. Ve své domovině za ni výrobce chce podle verze od 175 do 190 tisíc rupií, což je jen o fous méně, než kolik tam vychází Himalayan, jenž se v Česku prodává za necelých 130 tisíc korun. A je to podobná cena, za kterou se v Indii prodává nová Honda CB350 H´ness, o níž jsme psali na konci října. Uvidíme za měsíc!

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist