Royal Enfield představil evropskou verzi cruiseru Meteor 350
Text: Jan Rameš | Foto: Royal Enfield | Video: Royal Enfield | Zveřejněno: 10.12.2020 | Zobrazeno: 21 702x
Text: Jan Rameš | Foto: Royal Enfield | Video: Royal Enfield | Zveřejněno: 10.12.2020 | Zobrazeno: 21 702x
,
Jawa 300 CL = 150 tis
RE Meteor 350 = 120 tis.
Tak vam nevim panove, RE vypada fakt pekne, krasne moto, zpracovanim urcite na tom bude lip nez indicka Jawa, ktera pry chyta rez na chromech uz po roce.
Myslim ze nsatupem Meteoru to Jawe pekne zavari. Pokud neco neudela s cenou, tak clovek musi byt faaakt silnej patriot aby dal o 30tis vic do Jawy. ale
Meteor je fakt sexy, ze pro zacinajici a pro zensky diky nizkemu posedu to bude velmi oblibene moto.
1 reakce
Pro legraci jsem se podíval kolik to stojí v Indii a opět je smutné, že se musí při dovozu připočítat clo a homologace a nevím co ještě. Za Indickou cenu by to asi bral kde kdo hned bez rozmyslu.
Ceníkové ceny jsou totiž tyto:
Fireball 202137,- = 58620,- Kč
Stellar 208247,- = 60390,- Kč
Supernova 218428,- = 63245,-Kč
(přepočet je přibližný +- 500Kč)
Odkaz, kdyby si to chtěl někdo ověřiť:
https://makeityours.royalenfield.com/models/fireball
1 reakce
pánove na SK se jawa 300cl prodáva za 6290 € ,,,co je cca 166 000 czk ...
...
a vy máte problém z 120 000 czk / 4600 € / ... (: za enfielda
1 reakce
Pěkná skoro klasika!
Mi se to líbí.Mi se totiž líbí každá motorka která vypadá jako motorka.Toto je na rozdíl od těch nedávno testovaných třístovkových transformerů opravdu klasik.Každý dělá machra že potřebuje 100 koní aby dojel k Tescu ale je to tím že životní styl v Evropě se za posledních 50 let strašně změnil a lidi neví co by.Já mám doma motorek dost a v jádru je mi jedno jestli si udělám výlet na HD 1450 nebo ČZ 175.Prostě jedu a mám radost z toho že jedu,žiju a vidím svět kolem sebe ze sedla...Nepotřebuji si na cestě honit ego před ostatními motorkáři a autaři stylem "koukej jak mi to jede".Jezdím na moto celý život,ofiko s doklady teda 45 let,byl jsem i na moto s malými obsahy a výkony v místech kde se minimálně 80 procent těch co k životu potřebují koně a krouťák nikdy nepodívá.Co se týče ceny tak za 120 je to zadarmo.Je to klaska a je to nové.Enfielda mám doma taky a je kvalitní dobrý motocykl.
Mašina je moc pěkná a pro pohodáře na běžné ježdění a courání krajinou má výkonu dostatek. Osobně si pro radost z ježdění vystačím 10 kW u 125. Je to takovej tahoun, dělník pro Inda ne vysavač pro mentála.
Takovej žebráckej Sportster. Stát to pade, tak si to koupim na cestu do krámu.
Motorka,ako taká,nevyzerá zle. Ale ,vydechlina za 120k? Na bezpečnú jazdu po okreskách je to málo.
Do mesta je lepší skúter 125.
"Z objemu 349 cm3 dokáže vydolovat 20,2 koně a 27 newtonmetrů, a i když Meteor není vlastně o nic lehčí (191 kg proti 195 u verze Classic 500), motor má být živější a mělo by to dát právě tu podobnou dynamiku jako u Bulletu 500."
Podľa mňa je to strašná sprostosť.Reklamné kecy.
Bullet 500-rovnaká váha, 27 koní, 41 NM...
Velmi pěkný retro stroj. Jawa 300 CL se ani u nás neprodává dobře a tohle prakticky zabrání jejímu vstupu na ostatní evropské trhy. 150 vs. 120 tisíc je totiž v této třídě sakra rozdíl.
To už je možná zajímavější a stylovější nová indická Jawa 300, má aspoň těcch 17 kW. Pravda, cena je ještě vyšší, 150 je už fakt dost.
1 reakce
Nemůžu si pomoct, ale moderní 3 1/2 by měla mít výkon někde mezi 27 a 35 koníky a krouťák numericky obdobně v Nm. Zvlášť při váze 195 kg. Je to sice krázný, ta navigačka se mi taky páčí, ale bude to vydechlý. Stejné parametry má Jawa 634, dobře nebavme se o průběhu, a to při váze o 30kg nižší nebyla žádná střela...
5 reakcí
Pěkná .. ale do prdele proč to nemá drátěný kola ? Ty lytý hrůzy to v mojich očích úplně pohřbili . .. škoda .
Největší slabinou je cena 120 k , to bude daleko lepší připlatit na Triumph Trident 660 /pod 200k/ a získát podstatně vyšší uživatelské hodnoty ,vč. servisního intervalu 16 tis.km oproti RE 10 tis.km.
Cena měla být nasazena pod 100k.
3 reakce
Nádherná mašina. Jednoduchý a krásný retro styl.
Tak teď prosím ještě verzi scrambler nebo aspoň klasickou stavbu a jdu si ji koupit hned, jak to půjde. A to i za těch přemrštěných 120 000kč
Objem 350 ccm úplně v pohodě stačí na vyjížďky i cestování. Chci se domů vrátit na stejné motorce, na které jsem odjel. Ne v rakvi
1 reakce
Me se to libi, ale ta Honda H'ness se mi libi jeste vic. Ale jak psal bubaris - pro koho v Evrope ta masina je? Max jako druha masina do mesta pro nekoho kdo chce/muze mit vice motorek. Co se mi ale libi je ta navigace. vypada vkusne, nemusis mit na riditku klasicke masiny drzak na mobil...
1 reakce
Nojo. Tradicni objem! Pred 100 lety byl clovek na triapule pan silnic. Auta mela 40 koni a maximalku 110 kmh. Dnes potrebujes alespon 650 ccm abys stacil provozu a mel i trochu navrch.
Motorka musi u autaru budit dojem, ze nema cenu s ni zavodit. Jinak se ji budou furt lepit na zada.
2 reakce
Enfieldy a mi celkovo pacia a tento bude mozno drziak podla toho ake zaruky tam davaju ale take blafy?...že stroj byl koncipován na opravdu každodenní jezdění, tedy i v nasolených silnicích.....cmon really?...po prvej jazde vam zacne ocelovy ram a odkryte casti, kivka korodovat, minimalne ta lacna povrchova uprava ide do kopru ak jazdide sol+kamienky dokonala a zarucena destrukcia. Je fuk ci to zmyjete okamzite po jazde alebo nie, sruby, rozne matice,podlozky,odkryte casti spinacky,podsedak koroduju na dnesnych novych motorkach u po prvom dazdi. Ako nepocitam si konkretne km ale tych pol mil. celkovo to uz bude, jazdim v zime v lete, mal som kadeco, cim novsia moto tak je ta "ochrana" horsia a posledne roky na spojovaci material uz ani nedavaju ziadnu ochranu ani na motorkach vo vyssej kategorii. Ved naco? Hlavne ze to bude lacnejsie na vyrobu. Tak znova nech mi niekto netvrdi ze motorka v cenovej hladne 5tis. euro bude pripravena na sol, to je taky bullshit ako ked Elon Musk tvrdi ze poleti na Mars a na druhy den mu vybuchne raketa...
3 reakce
Mě se to líbí a bydlet ve velkém městě, asi bych si ji dokázal představit jako společníka na cesty do práce. Nedokážu si, ale představit jak na okresce s tímto motorem budu předjíždět náklaďáky jedoucí 80kou po hlavních tazích v přeplněné provozu. Tam považuji moto duke 390 či hondu cb 500 jako minimum pro bezpečný přejezd. Vzhledově moto povedená, snoubení retra a moderních prvků není na první ani další pohled nevkusné a věřím, že i u nás si své příznivce najde. A jak bylo psáno výše, jako minimálně druhý motocykl do garáže bych si ji uměl představit.
Je to pěkná moto
rysy RE se nezapřou jednoduchost žádné blbosti navíc bez kterých Evropané snad ani nemůžou být
.Jen cena u základního modelu by měla být pod sto tisíc ale berme že se okolo ní bude živit mraky zbytečných nenažraných úředníků prohnilé EU
Škoda, že je to čoproidní, to fakt ne. To ta Honda H'ness je hned někde jinde. Ale ty ceny, to je čuňárna, když se to srovná s Indií. Jasně, stejná bejt nemůže, ale hodně přes 100% nárůst, to je nenažranost. A jawa chce za toho příšernýho zmetka dokonce 150


lol
2 reakce
To jsou porad breciky, jak nam zla EU diktuje prisny normy a pritom Indove maji tu samou (a nejen Indove).
1 reakce
Mně se to líbí. Krásná kombinace retra, moderny, stylu, jednoduchosti, klasiky a charizmatu. Přitom jen třiapůla...Zvuk je skvělej, když se pustí přes slušný repráky, je to nádhera. Enfieldy mají před sebou volnej výběh, nebrzdí je roky a roky vývoje designu, tak se nemusí uchylovat ke ztřeštěnostem a můžou nabídnout neokoukanou syrovinu v tý nejlepší formě. Tuhle motorku bych do garáže chtěl. Ne jako jedinou, ale asi by v koutě nestála
nevypadá to až tak zle,trošku jinej ENFIELD, jen si myslím že jestli cena bude těch 120 litrů tak to žádnej trhák nebude
Vypadá že to je všechno z jednoho hnízda.
https://www.youtube.com/watch?v=WTJWeZyoIzU
V Evropě to bude ještě zajímavé vzhledem ke konkurenci
v Indii se prodává RE Meteor 350 v základu za 1,75 Lakhu (=175000 Rupií = cca 51,5k CZK), Jawa 42 (chudší 300CL) za 1,65 a 300CL za 1,74 Lakhu, Honda H'ness za 1,84 Lakhu, a Benelli Imperiale dokonce za 1,99 Lakhu! Všechny tyhle moderní klasiky jsou pěkné stroje splňující indickou normu BS6. Doprodávající se RE Classic 500 tam stojí od 1,8 Lakhu (BS4 norma)... Když se vrátíme do Evropy, tak krom Benelli zde nedává jejich cenová politika smysl (ano Jawo, koukám na tebe). Pokud se nemýlím, hlavním argumentem evropských cen byly emisní normy, ale je vidět, že s trochou snahy to jde.
A pokud byste se divili ceny Benellky v Indii, tak jeden Ind na youtube parodoval Trumpa větou "Because China!" ale to už bychom byli u jiné politiky.
Vykon cca 16 kW a cena 120.000. Verim, ze si stroj sveho ciloveho zakaznika najde. Otazka je, KDO tim cilovym zakaznikem je?