Dálkový dobrodruh. Pětistovka Rieju dostala dvě nádrže
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Vláďa Novotný , Honza Zajíček | Foto: Rieju | Zveřejněno: 8.11.2022 | Zobrazeno: 15 342x
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Vláďa Novotný , Honza Zajíček | Foto: Rieju | Zveřejněno: 8.11.2022 | Zobrazeno: 15 342x
Tak za mě nádherná pětistovka. Proč něco takového neudělá Honda, BMW ale Čína? Ohledně motoru,tak jsou to kopie Hondy,ale Čína má dnes ty nejmodernější technologie a fabriky na výrobu motorů,tam už se kvality bát asi není třeba. Někdo se pozastavuje nad nádržemi,ale je to vlastně super nápad do budoucna i pro jiné výrobce, navíc můžete použít jen tu pod sedlem na běžné ježdění a sníží se tím těžiště(já bych tak jezdil 95% cest) a u větších kubatur můžete zas zúžit klasickou nádrž a kdo bude chtít vyjet dál, třeba až na nejsevernější cíp Evropy,nebo se vydat do neznáma ,tak se mu plné nádrže hodí. Takže cení se nápad....
Na co 40 L nádrž u takového stroje? Snad s tím nikdo nechce jet na dálný východ nebo přejet Sibiř? Do terénu se tyhle stroje nikdy moc nepodívají. A v Evropě jsou na cestách benzinky všude. Zbytečných 40 kilo navíc.
1 reakce
to bol odjakziva moj sen jazdit niekde mimo cestu na 300 kilovej 500ke s lacnym podvozkom :D
190 Kg 500 ccm, je tak nějak typicky čínský údaj. Přitom to vypadá tak pěkně, jednoduše a čistě. Nápis Rieju je ovšem tak trochu mimo. Španělský je na tom leda ten název.
Tak ještě okopírovat základ nového Transalpa, ať to trochu jede, dát mu tenhle cisternový kit a hurá do světa :)
Nechcem sa dotknúť motorkári.cz ale podľa ich článkov z tejto eicmy to vypada že tam sú len Číňania alebo kamuflovani Číňania.. rieju, cfmoto, fantic, brixton, kymco, benelli atd. ?
1 reakce
Píšeme o tom, co tam je a co se děje na největší evropské výstavě. Tady máš všechny značky na některé jsi zapomněl:
https://www.motorkar...avy-eicma-48429.html
Napsali bychom třeba i o KTM, bohužel na vystavě chybí. Stěžuješ si na špatném místě.
Nádrž mi vymenili v záruke.
No, keby mi vytieklo z tohoto 39 litrov, mali by mi preplatiť radšej bendzin...
2 reakce
To asi výkresy motoru CB 500někdo uložil na čínský Uložto A vyrábí to Tím pádemv každý druhý vesnici…

je to legenda.
To je stejně zajímavý, že se Honda nemůže vlastně bránit, nebo jim to tam uložila sama…?
Jinak samozřejmě CB 500 X verze R na kloudným vysokým podvozku už dávno měla být,A ani by to nemuselo mít nádrž jako od auta a Legendárníbarvy…
Takže si za to vlastně Honda Může sama,Když nechala Číňanovi prostor.
Jo a ten design se teda fakt povedl,když to porovnáte s obludami typu TRK a pod
U Hondy asi měli obavu, aby nevykradli sami sebe a vzhled nového Transalpíka se moc nepodobal Africe. U Rieju v případě Aventura Legend 500 starosti s tím, aby se jejich motorky něčemu nepodobaly, velice pravděpodobně nemají.
Čumák Honda AT, zadek BMW F800GS.
Pro starší a pokročilé co se ještě učili ruštinu je dost podrobný popis včetně parametrů na https://youtu.be/KQg8F06-64A
podle výrobce má tahle verze s 21kolem vidlici 20cm a sedlo 86cm. Motor jim dodává loncin. Ale celkem ostuda pro výroční rieju, že si na čínský základ samo nemontuje vlastní plasty jako mají century a aventura 125. Takhle je světlo jako crossrunner 800 a zbytek afrika.
www.hengjianmoto.com/sys-pd/1.html
Čína ...
https://youtu.be/KQg8F06-64A
To Tango volá po 250 cccm motoru ... už to tady kdysi v minulosti bylo s Loncin motorem, pak to úplně zmizlo.
Otázka znie, kde v SR/ČR sa dá Rieju kúpiť? Google nepomohol
2 reakce
2 nadrze na skoro 40 litru. A neni to malo, Antone Pavlovici?
Tak ta bejby Afrika je teda naprosto boží
Pokud odpružení kopíruje čínskej "originál" (mimochodem s vtipným jménem HengJian GS ADV 500), tak zdvihy jsou 200mm a je to příšerný bláto.
No pěkný čistý design, určitě terénnější než CB500X, přední maska mi připomíná Triumph Tiger Sport 660.
Takhle to vypadá, když žák překoná učitele...
1 reakce
Přesně tak! Dopytle to nemohla Honda udělat takové CB verze R uz dávno! To musí číňan ukázat, že to jde postavit?
Vypadá to vážně pěkně. Ty nádrže jsou sice celkem extrem, ale nápad vlastně fakt dobrý.
Aventura 500 je zajímavý kousek... jak design, tak ostatní... Ovšem, jak je možné, že tohle navrhnul a vyrobil "dělník" z ČLR , a ne inženýr z JAPANu ??? Je to jakési čudné...