yamaha_brezen




Quadro chce nabízet elektriku na dvou, třech i čtyřech kolech

Švýcarská značka Quadro začínala s tříkolkami, později přidala ještě čtyřkolku, ale také naklápěcí a letos v létě se v její nabídce objevil dokonce elektrický skútr. V Miláně představila sedm nových modelů, ale…

Kapitoly článku

To slovíčko „ale“ je důležité, protože podle nás těch novinek bylo podstatně méně. Quadro Oxygen je již zmiňovaný skútr, který Švýcaři nabízejí již od léta a jde o první elektrický produkt Quadra, který ovšem jaksi od Quadra nepochází, jde totiž o Torrot Muvi. A situace kolem Nuvionu, lehké městské tříkolky, je pořád stejně nepřehledná jako loni – původní koncept byl stopětadvacítka a mělo jít o společný podnik Quadra a značky SYM, loni byla představena tříkolka, přičemž se Nuvion měl stát samostatnou značkou, letos byl Nuvion na stánku polepený nápisy Quadro a pořád ve stejné formě. Na webu se dočtete, že se má prodávat v září 2020, nicméně vypadá to spíš jen jako zbožné přání.

Jen o fous větší novinky jsou tříkolka QV3 a Qooder, které v modelovém provedení 2020 údajně dostaly jinak tvarované čumáky a zadky, ale ty změny abyste hledali lupou. Největší peckou má být přední zavěšení eHTS, které umožní zamykat přední nápravu elektricky jako na Piaggiu MP3 – ovšem tenhle systém Quadro uvádělo jako novinku už loni. Ale objednat jste si ho stejně nemohli. Tak snad konečně napřesrok.

Co už je opravdu novinka, je xQooder, tedy naklápěcí čtyřkolka s výraznými terénními schopnostmi, postavená na 14“ kolech. Loni stál na stánku Quadra prototyp, letos už sériovka a rozdíly tu jsou vidět na první pohled. Vlastně když se na to tak koukáme, to parádní akční barevné provedení zůstalo, ale pod ním není jediný plast stejný. A nejde o drobné retuše, fakt je to úplně jiný stroj. Pohání ho jednoválec o objemu 399 kubíků s parametry 32,5 koně při 7000 otáčkách a 38,5 Nm o dva tisíce níž. Hmotnost 260 kg je na čtyři kola slušná.

A teď už dvě opravdové a nikdy předtím neviděné novinky – QVe a eQooder. Jak asi rychle pochopíte, jedná se o elektrické verze tříkolky i čtyřkolky, přičemž má jít o nejsilnější elektrické stroje ve své kategorii. A jejich technika nevypadá vůbec marně, aby jo, když pochází od americké značky Zero Motorcycles. A nejen to, dost důležitý je i fakt, že se Švýcarům podařilo vyladit hmotnost tak, že eQooder je akorát o 5 % a QVe dokonce jen o 3 % těžší, než jejich benzínové protějšky. A výkony motorů jsou skoro dvojnásobné…

Čtyřkolový eQooder se chlubí parametry 61 koní/110 newtonmetrů a dojezdem 150 km s větším 10,8kW battery-packem (k dispozici bude i menší jako v QVe), nabíjení z domácí zásuvky má trvat šest hodin. Motor má tři módy, jejichž volbu vidíte na 5,6“ LCD displeji, osvětlení je úsporné ledkové. Nechybí pochopitelně regenerativní brzdění a zpátečka. Tyhle dvě fičury má i tříkolové QVe, které dostalo trochu slabší, ale i tak dostatečně zajímavou motorizaci – 46 koní, 106 Nm a dojezd 110 km. Battery-pack má kapacitu 7,2 kW a nabíjecí čas do plna 5,2 hodiny. Jelikož tahle elektrická tříkolka váží pouze 227 kg (s plnými baterkami, haha), bude to asi hodně zajímavé svezení. Otázka je, kdy se ho dočkáme, protože Švýcaři sice na webu tvrdí, že všechny tyto novinky přijdou do prodeje v roce 2020, jenže my jim to nějak nevěříme. Ale rádi budeme překvapeni.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 3 Kč
DoktorMax přispěl 3 Kč
lojzek přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist