ktm_cerven




Quadro: lehká městská tříkolka a naklápěcí čtyřkolka do terénu

Na stánku švýcarské značky Quadro jsme kromě standardní nabídky, obohacené o limitované edice, mohli obdivovat i dvě úplné novinky: jednu hotovou sériovku a jeden zajímavý koncept.

Kapitoly článku

Quadro je sice švýcarské, ovšem jeho sídlo je na hranicích s Itálií těsně u břehů jezera Como v italsky mluvícím kantonu, takže víc než švýcarský chlad tam hraje roli jižanský temperament. A je to patrné zejména na té největší novince, tříkolce Nuvion.

Tady pozor – Nuvion není tak úplně Quadro. Loni jsme viděli první koncept, u něhož jsme se dozvěděli, že se jedná o joint venture Quadra, jež dodá podvozek (kola 14 a 13 palců, hydraulický naklápěcí systém předních kol s novým elektrickým zamykáním e-HTS), a tchajwanské značky SYM, která se má postarat o motor. Ale to se ještě mluvilo o objemu 125 kubíků. Dnes už zmínku o SYMu nenajdete jedinou, všude jsou jen loga Quadro, ale i tenhle výrobce o Nuvionu mluví jako o nové, samostatné značce. Tak si vyberte.

Ono to ale asi není důležité. Podstatné je, že Nuvion je hotový a měl by na trh přijít již v první půlce příštího roku. A čím se bude odlišovat od běžného Quadra 350, nově přejmenovaného na QV3? Především svou velikostí. QV3 je veliká věc, asi větší než Piaggio MP3 350, zatímco Nuvion se pouští do městské džungle s podstatně štíhlejší a obratnější figurou. Dokonce na délku měří méně než dva metry a váží pod 200 kg, což je na úrovni normálních dvoukolových skútrů. S nimi by měl Nuvion mít podobný poměr výkonu a hmotnosti, vzhledem k udávané charakteristice „přes 100 koní z litru“ můžeme čekat výkon ke 30 koním. To zní moc pěkně.

A moc pěkně i Nuvion vypadá. Vidíte z něj, že to je městská štika, samozřejmostí je LED osvětlení, zásuvka na 12V i „úesbéčko“, pod sedlo nacpete integrálku a otevřenou helmu. V nabídce budou tři verze: standard, Nuvion ABS a Nuvion Tech, jenž k 4,3“ elcédéčku přidá ještě TFT displej, frézovaná kola a bezklíčkové zapalování. Ceny by prý také měla být příjemná.

Druhou zajímavostí už je čistokrevné Quadro a jde o koncept nazvaný XQooder. Ten vychází ze standardního Qooderu (ještě nedávno pojmenovaného Quadro4), tedy čtyřkolového naklápěcího skútru, od něhož se liší svým zaměřením na lehký terén. Dlouhé zdvihy kol s novým předním zavěšením HTS Multi-road, masivní oplechování spodku, ergonomie uzpůsobená stání ve „stupačkách“, nádrž přesunutá před motor kvůli centralizaci hmotnosti…

Design je parádní, ale jak proboha konstruktéry v Quadru napadlo udělat z Qooderu enduro? Jednoduše, hoši se totiž už dvakrát zúčastnili akce nazvané Hard Alpi Tour, kde 60 % z 580km trasy tvoří šotoliny a zbytek zvládnou projet jen čistokrevné offroady. Normální Qooder to dokázal také, což potvrzoval vystavený zablácený exemplář, ale na XQooderu by to byla teprve prča. Jo, tohle by se nám líbilo!

Na stánku jste dále mohli vidět ještě dvě limitované edice, zelenou tříkolku QV3 Edelweiss a bílou čtyřkolku Qooder Steinbock, vybavené spoustou adventure doplňků. Vyrobeno by mělo být od každého pouze 99 kusů.

Tou největší novinkou pro všechny tříkolové verze je už na začátku lehce naklepnutý nový hydraulický systém předního zavěšení e-HTS. Princip zůstává stejný, ale přibylo jedno kouzelné tlačítko na řídítku, kterým dokážete zamknout přední nápravu, jako to umí Piaggio MP3. Doposud se to dělalo mechanicky dohromady s parkovací brzdou, tohle je ale přesně ta vychytávka, kterou potřebujete, abyste mohli machrovat na semaforech…

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 13.5 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist