husqvarna_svartpilen_801_2




Piaggio Beverly posílilo, nově nabídne i čtyřstovku

Přesně dvacet let po představení prvního skútru se jménem Beverly italský koncern Piaggio představuje jeho další generaci. A o nové generaci mluvíme po právu, protože tu máme kompletně přepracovaný vzhled, lepší podvozkové komponenty, ale hlavně nové silnější motory HPE.

Kapitoly článku

Za těch dvacet let Piaggio s Beverly udělalo pořádnou díru do světa, a tak jde i dnes pořád o jeden z nejprodávanějších skútrů na velkých kolech. Dvě dekády v tomhle případě znamenaly širokou škálu motorizací od 125 do 500 kubíků, vždy s velkým průměrem kol, dobrou ovladatelností, velkou mírou komfortu na palubě, dobrými užitnými vlastnostmi a dlouhou dobu také s velkým trojúhelníkovým předním světlem. Teprve od sezóny 2008 převzaly všechny objemové a výbavové varianty vzhled s hlavním světlometem schovaným v krytu řídítek tak, jak s tímto řešení přišla už na konci roku 2002 nejsilnější pětistovka. Postupem času se v nabídce Piaggia objevil základní model Liberty, u nás nabízený v objemech 50 a 125 cm3, a o něco luxusnější stopětadvacítka a stopadesátka Medley. Na Beverly tak „zbyla“ pozice toho nejlepšího, co si v jedné stopě od Piaggia můžete koupit. A přesně v tomhle duchu se nesou jeho vylepšení.

Na první pohled i tenhle městský elegán přitvrdil. Vzhled se drží agresivnější linie, se kterou loni přijel malý Medley. Základní křivky zůstaly, takže tu máme pořád dobře rozpoznatelné Piaggio, ale vše je ostřeji řezané a oblé linky vystřídaly mnohem výraznější hrany. Nejlépe to je poznat na přední části, kde jsou spodní pozičky s blinkry výrazně užší. Mezi nimi je nově místo chromované kravaty nasávací otvor a přední světlo už původní kulaté připomíná jen hodně vzdáleně. Každopádně svítí díky technologii LED, stejně jako ostatní osvětlení. Tam patří samozřejmě i zadní lampy a v zadní části se událo také dost designových změn. Jednou velkou je přemístění držáku RZ na kyvnou vidlici.

Protože teď naše oči sklouzly na spodní část stroje, pověnujeme se trošku podvozku. Ráfky mají nový vzhled, ale pořád si drží tradiční průměry 16“ vpředu, 14“ vzadu. Stejně tradiční je užití dvojitého kolébkového rámu z ocelových trubek, ve kterém je ale nová vidlice Showa. Stejnou značku nese také nová dvojice zadních tlumičů. U nich si místo ze čtyř pozic předpětí pružiny může budoucí majitel vybírat z pěti. Úpravy na podvozku jsou určitě na místě, protože nové skútry nabídnou lepší dynamiku. V případě třístovky, tedy v objemu nabízeném i v loňské sezóně, máme 23% nárůst výkonu a 15% nárůst točivého momentu. Přesně řečeno to je 25,8 koní při 8000 otáčkách a 26 Nm při 6250 otáčkách namísto dřívějších 21 koní a 22,5 newtonmetrů (7250 a 5750 otáček za minutu). Kromě vyššího výkonu se inženýři zaměřili také na lepší použitelnost a snížení spotřeby a hluku.

Komu by i to bylo málo, může sáhnout po objemnější čtyřstovce. Ta vystřídá v nabídce třistapadesátku a podle zpráv z Itálie by nemělo jít jenom o pouhé navýšení objemu. Celkově se u motoru hodně zapracovalo na jeho efektivitě a kultivovanosti. Výsledek snažení doložený čísly má hodnoty 35,4 koní při 7500 otáčkách a 37,7 newtonmetrů, které nastupují už při 5500 otáčkách. Oproti „třipade“ to je nárůst o 5 koní a necelých 9 newtonmetrů. Protože je čtyřstovka silnější, dostala na své ráfky širší pneumatiky 120/70 a 150/70, ostatní úpravy a novinky jsou stejné jako u méně objemné varianty.

Mezi ně patří krom zmíněných věcí například bezklíčové odmykání stroje. Klíč, přívešek, šém nebo jak onu kouzelnou věc chcete nazývat, může zůstat v kapse při kompletním ovládání stroje. Ať už jde o odemknutí či zamknutí řídítek, startování, odemykání sedla nebo otevírání nádrže. Druhou novinkou ve výbavě je přístrojový panel, kterým se vlastně dostaneme ještě k jednomu rozdílu mezi modely. Samotný 5,5“ LCD displej to není a ani upravené ovladače na řídítkách. Jde o to, že vrcholná čtyřstovka nabídne v základu systém konektivity s mobilním telefonem Piaggio MIA, u třístovky si za něj připlatíte.
Ať už se nový majitel rozhodně pro jeden nebo druhý motor, vždy bude muset vybírat ještě mezi elegantnější standardní verzí a sportovní variantou S. Tady jsou rozdíly pouze v barevném provedení. Elegán nabídne tři barvy (Bianco Luna, Blu Oxigen a Grigio Cloud) doplněné o hnědé sedlo a světle lakovaný rámeček předního světla, kryt výfuku, zadní stupačky, ráfky nebo madlo spolujezdce. Sportovní provedení zmíněné díly halí do černé nebo šedé barvy, stejně tak sedlo ušité ze dvou materiálů. Dvě matné barvy Argento Cometa a Nero Tempesta doplní v nabídce ještě lesklá Arancio Sunset. Na všechny barevné kombinace si ale ještě chviličku budeme muset počkat, Piaggio totiž uvolnilo jenom dvě.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
tirreus přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist