yamaha_demo_tour




Britské značce Norton hrozí krach, je v nucené správě

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kitko (-2) napsal 07.02.2020 v 15:43

Symptomaticke pre britsky cottage car industry (salasnicky automobilovy priemysel)...

TVR, Morgan, Bristol.... a v neposlednej miere aj Rover, ktoreho nedokazal vyliecit ani doktor BMW. Land Rover, Jaguar, dvojicky RR a Bentley, a Aston Martin zachranili zahranicny kapital.

Predstava, ze vaj dnes staci nakupit komponenty a splacat ich dokopy, a potom to ponuknut za nehoraznu cenu, je naivna.

nevo7 (95) napsal 06.02.2020 v 19:18

Človek si povie, budem vyrábať exkluzivitky, peňazí je vo svete dosť, to sa bude predávať. Ale asi už sa neinvestuje do moto, ako do áut a iných komodít, ktoré si bohatí nakúpia do zásoby.
Bohvie ako to dopadne. Aj pri predstavení nejakých základných a lacných modelov /na záchranu/, tie ceny budú musieť byť nižšie ako od konkurencie, aby si napr. zákazníkov japonských strojov prinútil si kúpiť niečo iné. A to potrvá roky. Ale veľký investor to popri rôznych iných výrobných aktivitách môže utiahnuť aj so stratov za Norton.

Cendajenda (295) napsal 06.02.2020 v 15:00

Dle meho Norton bude pokracovat ale ne v Anglii. Je to prilis draha znacka aby ji nechali skoncit. Urcite se najde nejakej lovatej typek nebo firma a Norton bezproblemu zacaluje. Problem vidim ve drahe vyrobe v Anglii a novym clum po Brexitu. To bude hlavni pricinou presunu vyroby do levnejsi zeme. Treba knam????

CZludol (3) napsal 06.02.2020 v 10:21+1

Muj nazor je, ze toto nemuze nikdy fungovat. Vyrabet sice mozna pekny motorky (me se ale zdalo,ze se od klasickyho designu zacali odklanet ke kosmickejm tvarum), ale za bambilion, kterou si skoro nikdo nemuze dovolit v Britanii natoz jinde... Pokud nezacnou od spodu s nejakou lidovou motorkou za normalni cenu, ktera se masove bude prodavat, tak je to jen cesta do pekel dlazdena dobrymi umysly, kterou uz jsme mohli videt u spousty vyrobcu, co na chvili stali z popela...

Zedsdead (293) napsal 06.02.2020 v 07:23

Co na to rict!
Je to skoda. Ale da se to cekat. Kdo koupi moto za pul mice a nema jistotu servisu a ND velkych vyrobcu?
Pak jeste vyhazovani penez na zavodeni..

Tdicko (32) napsal 06.02.2020 v 07:15

Śkoda, ale...... my tomu hovoríme produktivita práce. U nás v Land Roveri ľudia ( Srbi ) makajú za 600€...
Nech si tí rozmaznaní angláni robia za 1500€ a nia 5-6tis€. Zoberiem štátnu dotáciu a akože spustím výrobu. Diletantstvo na entú!

SuperSic58 (1307) napsal 06.02.2020 v 06:54

ju každej slintá nad retro klasikou, ale pak si stejně koupí tuctovou japonku... Slintání retro fandů tu značku nezachrání... Ten Atlas ale vypadá moc pěkně Slint...

nahllowSKY (315) napsal 06.02.2020 v 02:38

Zajímavé.Docela nedávno jsem tu četl článek ve kterém majitel sršel optimismem,novými výrobními prostory,podepsanými smlouvami s čínským Ženšenem a teď takový fuck up.Mohl by to koupit Elon Mlask.Plamenomety umí ,toš i motorky by se naučil.

Skrunch (1403) napsal 05.02.2020 v 20:01

Je fakt, že V4 a Atlas jsou moc pěkný stroje...nebo ten "kafáč" - paráda. Na druhou stranu se byznys musí umět dělat. Trošku mi to připomíná několik našich zdejších rádoby podnikatelů, kteří kličkují po cestě kapitalismu a za nimi spousta věřitelů, kterým občas něco spadne, aby se jim trošku snížil tlak v žilách. Dluhy jsou však tak všední věc, že se s tím naučí dotyčný žít.
Tato značka byla/je tak specifická, že potřebuje silného garanta za zády.
Čína si nás za chvilu kópí všecky...i když, pokud je tam schvátí ten novodobé mor, tak nebude nic.

IvanDvoutakťák (5069) napsal 05.02.2020 v 18:53

Hlavně aby "soudruzi z Donnington Hall" dokázali nějakej ten rok dodávat
ND pro ty jejich modely, co poslední léta "posílali do světa" svým FANDŮM ...

Komik64 (3039) napsal 05.02.2020 v 16:51

Čekám, co na to Guzo - je to milovník značky - podle profilovýho obrázku má MINIMÁLNĚ dva...

maraton (180) napsal 05.02.2020 v 16:25

Jinak ty Atlasy jsou moc pěkné motorky a s dvouválcem Zongshen určitě pojedou dobře. Třeba na tom všichni vyděláme - kdyby tahle firma koupila značku Norton, spustila výrobu těhle skvostů (klidně u sebe nebo v té nové nevyužité hale v Anglii), mohly by mít nižší cenovku. Jako příklad můžou posloužit mašiny Benelli - Čína s italskou značkou za slušné peníze.

maraton (180) napsal 05.02.2020 v 16:04-1+1

S Jawou bych to nesrovnával, esaku.
1) Není v takových problémech.
2) Furt tady připomínáte dotace, jenže Jawa tenhle stát futrovala 40 let, kdy ji z vydělaných peněz skoro všechno sebrali. Kdyby měl stát Jawě vrátit všechno to, co z ní za tu dobu vysál, musel by vysolit alespoň půl miliardy (a to mluvím ještě o Kčs, nikoliv o Kč, jež má vzhledem k cenám úplně jinou hodnotu) do budov, vybavení výroby, dotažení vývoje slibných prototypů, jejich odzkoušení, atd. Přesně tahle částka je zmíněna na výstavě v technickém muzeu, jenže to se bohužel koncem 80. let nestalo a Jawa vstoupila do nové doby jako vykastrovanej starej mezek, na kterém byla zajímavá snad jen ta značka. Motorky ne, na ty skoro každý nadával (měl k tomu pádné důvody) a hned jak mohl, koupil něco lepšího z ciziny. A nikdo se tomu nemohl divit.
3) Indové mají značku Jawa jen pronajatou, zatím.
4) Jawa jde jinou cestou - vyrábí své zastaralé třiapůle, pár set novějších, až na elektroinstalaci celkem slušných jednobuchů s motorem Minarelli, a přeprodává lehce přepracované motorky z Číny pod svojí značkou. A pronajala značku Indům, kteří pod ní vyrábějí pěkné retrostroje, o nichž se dá předpokládat, že se na trzích dobře chytí a Jawa z toho bude něco mít. I s tímhle přístupem se zatím jakž takž drží, na rozdíl od Nortona, který by mohl posloužit jako učebnicový příklad toho, že ani výroba krásných, špičkových strojů s nádechem retra nemusí nutně v dnešním světě stačit.

esak (60) napsal 05.02.2020 v 15:42-1+2

Garner tahal od investorov peniaze a ukazoval im potemkinovu dedinu.
Nalestene prototypy, krasnu, ale prazdnu halu, kde sa z tych prototypov mali stat seriove motorky.
Hovno z toho a vsade, kde sa len presiel, zostali dlhy.

Trochu mi to pripomina pribeh Jawy. Tiez sa ukazovali ludom fotky, smele plany do buducna a akurat sa zo statu vytiahlo par melonov CZK, ale vyrobu rozbehli indovia. Ten Perak co ponukaju na azijskom trhu je ozaj pekna motorka.

Hog (11) napsal 05.02.2020 v 14:57+1

Naprostý souhlas s Papiboy . Takhle to m u s e l o skončit ! Vždyť to podle fotek dělají na koleně !
Seriovost nulová a tím pádem šíleně p ř e d r a ž e n á motorka !

PasarloPipa (-22) napsal 05.02.2020 v 13:38-1

Divné je, že jsem tuhle úžasnou a skvělou motorku nikdy nikde nepotkal ani u nás, ani v Dubaji, ani v Singapuru ani nikde v UK. Chtěli brexit, mají brexit, tak ať nefňuká. "Bylo čím dál těžší vyrábět motocykly v UK, se stále větším daňovým zatížením a rostoucí nejistotou ohledně Brexitu, která ovlivnila spoustu věcí jako cla, export, dostupnost financování.“ Brexit byla jistota problémů, na které se měli připravit, Angláni chtěli Brexit, a zachovat bezcelní vývoz směrem do EU? Směšné.

Kamikadze-Ace (3370) napsal 05.02.2020 v 13:26

Proste tvrdy byznys.....

ViliamD (7) napsal 05.02.2020 v 13:20

Škoda NORTONa, krásné motorky, ale sakra drahé.

Destroyer (237) napsal 05.02.2020 v 13:18

ale to sme tu uz raz predsa mali pred 50 rokmi!

Mann (1514) napsal 05.02.2020 v 12:35

Finální scénář ohrožených firem je jako přes kopírák, firmu zachraňuje investor /převážně asijský/ nebo se prodává už jen značka-logo /opět většinou do Asie/, případně padá totálně na hubu. Bez asijských, indických výrobců komponentů nebo celých motorek se dneska pravděpodobně nikdo neobejde . Nic z toho ovšem pro Evropu příznivě nevyznívá. Bohužel, něco je tady špatně.. I tak držím Nortonu

hrabě_Kokeš (14) napsal 05.02.2020 v 12:30+1

To ten koberec! ten za to může!
a drahá polská uklízečka.

sekáčmagor (128) napsal 05.02.2020 v 11:02

Prostě mu to nevyšlo tak to svede na brexit... Koupí to Číňané nebo Indové a můžete slintat dál...

GRASSEL (273) napsal 05.02.2020 v 10:22+1

Ten atlas je neskutečně parádní motorka. Norton je legenda a byla by to fakt škoda. Ty motorky maj neskutečný koule.

Jacob82 (142) napsal 05.02.2020 v 10:06

Jaká škoda, docela jsem věřil tomu, že Atlasy můžou Norton vytáhnout z bláta

opic26 (457) napsal 05.02.2020 v 09:48

Po Nortonu jsem nikdy netoužil i když Domiracer by se mi náramně líbil. Smutné holt. Zajímali by mne ti 3 velcí hráči co jej chtějí koupit. Mně by se líbil Triumph . Kola se točí, prodává více než Ducati a superbike v baráku chybí. Nemusí všechno skoupit číňani a KTM, ne?!

3 reakce

z.a.j.o.c.h
z.a.j.o.c.h 05.02.2020 v 12:07

panTerek> Prosím, přečti si ten tebou odkazovaný článek ještě jednou a důkladně, protože se tam o prodeji Triumphu Indům vůbec nemluví ;)


papiboy (1259) napsal 05.02.2020 v 09:40+4

Norton predsa skrachoval už dávno, po desaťročie trvajúcej agónii, keď po prehadzovaní zadĺženej fabriky medzi nespočetnými finančnými skupinami (akože majiteľmi) sa nikdy riadna sériová výroba nerozbehla, názov "Norton" viackrát zmizol a znovu sa objavil.

Dnešný "Norton" žiadnu kontinuitu s pôvodnou značkou nemá, keby za tie čínske peniaze by svoje výrobky nazvali napr. Matchless, teraz by skrachoval Matchless...

JoskaH (444) napsal 05.02.2020 v 09:26+2

Dělat krásné (a drahé) motorky, které chválí, obdivují (a nekoupí) motokritici na diskusních fórech nestačí?
Číňan to zachrání!




TOPlist