Podvozková revoluce, nebo jenom evoluce? Novinky od Showy a Nissinu mají od každého něco
Text: Honza Zajíček | Foto: Hitachi Astemo | Zveřejněno: 30.1.2025 | Zobrazeno: 5 196x
Text: Honza Zajíček | Foto: Hitachi Astemo | Zveřejněno: 30.1.2025 | Zobrazeno: 5 196x
Deluxa:
Ono jde po tom co se třmen dostane z kotouče tou spodní trubkou normálně pootočit a tím i ten třmen odklonit ... to není žádná novinka,takhle se mění kola,aniž by jsi ty třmeny musel sundavat i když se sundat dají... je to spíš opačné v tom,že na výměnu destiček,musíš sundat kolo,namísto třmenu...
Deluxa.....asi je vpredu galuska. A nebo "specificky" demontuji vidle komplet z brejli i s normalnim kolem... Asi jen povrchni clanek, jen prelozeno, chtelo by se nad tim zamyslet
"Běžného motorkáře by přitom mohlo napadnout, jak se bude přezouvat, když je třmen napevno?",,,,,autor co to pisal asi nikdy v zivode nedaval na akejkolvek motorke predne koleso dole
1 reakce
Autor dával xkrát kolo dole, bohužel asi vždycky na silniční motorce se 17kou kolem a velkýma brzdama, což je druh motorek, pro který je ta vidlice myšlená ;)
Sakra, nevyvinuli tam taky něco šikovnýho pro páteř nebo kyčle jezdců? Pérování motorek bude víc a víc supr, ale my dědci z toho polezeme jak chromý kozy
Ta věc na obr. 6 vypadá, že by skoro mohla pasovat do standardní domovní zásuvky na 230.
Na jednu stranu žasnu, co všechno jde vymyslet a vyrobit, na druhou stranu si říkám, jestli vůbec bude moct nějaký Alanův potomek na konci století psát nostalgické recenze jak se mu jezdilo na 60 let starém motocyklu. Pokud už by vůbec jezdil, tak si to představuju nějak takhle:
Moc to nejelo (protože řídící jednotka nepovolila plný výkon kvůli stupni zanesení katalyzátoru a čidlu opotřebení mechanismu řadícího asistenta) a drncalo to (protože se z aktivních podvozkových komponent dávno staly pasivní přičemž předpětí zůstalo na maximu a tlumení na minimu). Naštěstí nebylo vidět kolik to (ne) jede, protože TFT kokpit byl napůl vyšisovaný, napůl pohaslý a ukazoval jenom jakési grilované kuře.
Pokrok nezastavíš
Takže Ježíšku, nemusí to být letos, stačí napřesrok:
Jednoválcové enduro,+- 600 cm3 nejlépe YaJa(Yamaha vyrobený motor v Japonsku),servisní interval
oleje min. 6000km, cca 60 poníků, životnost 100 000 km, bez paliva do 140 kg. Podvozek, který se jedním kliknutím přenastaví z endura na SM (nemusí to být za 6 vteřin, klidně 12). Nastavení citlivosti na brzdové pumpě. Alternativní nádrž 25 L. Oboje kola v TP a součástí dodávky. Když to bude za rozumné prachy, udělá to ještě větší radost
1 reakce
Proč se tomu říká semiaktiv (tedy polo-aktivní)? Podle mě je to prostě aktivní odpružení, ne? Samo se přizpůsobuje, tak je aktivní. Klasický odpružení je pasivní.
2 reakce
Aktivní mění v reálném čase třeba i výšku a v ideálním případě vidí dopředu (radar, gps, atd.) a dokáže se připravit dopředu, semiaktivní neupravuje v reálném čase všechny parametry a reaguje na to, co se děje ;)