Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Myslím, že je to lahůdka jak pro oko, tak i pro mechaniky. Jsem pro to, že tato cesta druhu motoru byla opomíjena a určitě je hezký, a že se tím někdo zabývá, protože je v tom určitě ještě skrytý potenciál . Klasické pístové motory jsou možná na vrcholu vývoje a je to svým způsobem koncernová koncese. Tak proč ne Wankel? . Technická specifikace je velmi zajímavá a odpověď jezde "Fuckin' quick" mluví za vše
pernik92 - to je sice možné, ale při dnešních cenách elekřiny to bude jen luxus pro horních 10 %, pokud nám to teda nezačnou servírovat jako že "spalovací motory končí výrobu". vývoj wankelu od začátku jen paběrkoval co se financí týče... s elektrikou je to složité. neumíme ji kloudně skladovat, ekologická náročnost je vyšší než u jádra a dojezd taky není konkurenceschopný. to, že osobák s jedním člověkem ujede 160 km na jedno nabití není argument. až to ujede 500 km se 4mi statnými čechy, tak řeknu ano, je to paráda. a to myslím budu mít fousaté vnuky
Patan - nez dojde vyvoj wankelu k spolehlivosti pistoveho motoru tak ubehne dlouha doba.A to uz muze byt zlepsen vyvoj elektromotoru, ktery ma hodne velke predpoklady viz Tesla model S
Co chcete vymýšlet nového na klasickém motoru? Wankel se točí, nemá hosrní a spodní úvrať -> neustálý tah a přísun výkonu na zadní kolo. Kdyby se nacpalo do vývoje tohoto typu motoru to samé, co se narvalo peněz do vývoje klasických pístových motorů tak už dávno by po světě jezdili auta a motorky s touto konstrukcí (toť můj názor). Wankelu fandím. A s neustálím objevováním nových materiálů se zvětšuje šance, že by jednoho dne mohl být zase o něco funkčnější.
A jak už tu někdo dával odkaz, tak vřele doporučuji přečíst všechny díly
Tento projekt má moje plné sympatie. Takových lidí by mělo být více, oživovat a inovovat. A nevím jak ostatní, ale jak to tu čtu...copak se dá na takovémto stroji řešit spotřeba ??? u Wankelu ??? Jde o pocit z jízdy, o tu radost...né o spotřebu (ale to je můj názor)
tuším,že s tím motorem začala NSU RO 80 a moc jim to nešlapalo,tak to prodali mazdě a japonci to o hodně vylepšili,ale asi před dvěma roky to zastavili(prý pro malý zájem)-ale vývoj a výzkum prý bude pokračovat.Ale ten motor v mazdě RX8-získal asi dvakrát ocenění MOTOR ROKU-takže to zas tak špatný asi nebude..
Tak ty parametry jsou hodně masakrózní, celkově se mi ten nápad moc líbí a chtěl bych se na to určo povozit, klukům patří velkej obdiv, že do toho jdou... přeju ať se jim jen a jen daří
WANKEL este nikde nefungoval tak ako by sme cakali..teda on funguje len je *urevsky narocny na servis..proste sa rychlo sa v*honi.ale ked mas dost € kupis si nove trojuholnicky a ides dalej.. v moto pod plnou palbou na okruhu to bude katastroofa :D
Heki, to sportovní auto malo 1,35L motor, vyše 1000kilo a 230k, takže zrovnávať to do značnej miery ide. Navyše aj otáčky boli podobné, myslím že RX mohla k 9000
jean192: Nic ve zlém, ale srovnávat závodní motorku se sériovým sportovním autem typu RX8 - to moc nejde. Krom toho životnost 160 tkm u auta není skoro nic. Srovnatelný písťák natočí minimálně dvakrát tolik.
Teorie jsou jedna věc, ale když jsem pár let zpátky viděl toho Švýcara na ČTT v Hořicích na Suzuki RE5, tak musím uznat, že to má fakt potenciál. Nejsilnější třídu tenkrát na rychlost vyhrál a bylo vidět, že jak ten wankel zabere, tak se nechytají ani papírově silnější stroje. A ten nezapomenutelný jízdní styl, kdy borec na motorce, co má padáky jak Jawka 350 nevysedne ani o centimetr, sedí na tom jak na záchodě, těma padákama jede tak 3 cm od země a stejně všechny kolínkáře pojezdil
je dobrý, že si tu někteří pletou účinnost motoru a litrovej výkon ... "pylot - učinnost nesouvisí jen se spotřebou"(pernik92) tohle je dokonalej blud! a ještě poučuje člověka co mu to říká správně ...účinnost to má ještě menší než písťák (tak do 35%), je problém to uchladit - vzhledem k subtilní stavbě a velkejm tepelnejm ztrátám který jsou s ohledem na výkon potřeba. Ale musí to bejt pecka - dvě funkční komory s 350ccm...ono to vlastně na tři buchy dělá otočku kliky, ne?
Životnosť už vyriešila mazda, RX8 vraj dokážu aj 160t. km. Nakoniec už stará RX7 išla cez 80t.km Na pretekársku mašinu je taká životnosť hádam dosť. A prepočítavať ako u 2t to naozaj nejde, lebo wankel za otáčku páli 3x , 2t raz a 4t 0,5
Zajímavej pokus,zajímavý parametry.Jinak k diskuzi o účinnosti:kdyby ji Wankel měl tak zázračnou,tak už vrčí v kdejakým autě a motorce.ale je mimo váhu a poměr objem/výkon na hoovnoo,proto se jen tak občas mihne v podobným projektu...
Nevím jak je to u jiných soutěží, ale Honda vyvinula kdysi pro svěťák NR 750 s oválnými písty, které umožňovaly lepší plnění a konkurence na ni vyšťourala, že v původních platných pravidlech z roku raz dva, kdy nikoho ještě ani nenapadlo nic jiného je zmíněn válec kruhového průřezu, tak měli po žížalkách. Wankel by asi neprošel.
Myslím, že je to lahůdka jak pro oko, tak i pro mechaniky. Jsem pro to, že tato cesta druhu motoru byla opomíjena a určitě je hezký, a že se tím někdo zabývá, protože je v tom určitě ještě skrytý potenciál
. Klasické pístové motory jsou možná na vrcholu vývoje a je to svým způsobem koncernová koncese. Tak proč ne Wankel?
. Technická specifikace je velmi zajímavá a odpověď jezde "Fuckin' quick" mluví za vše
Zvuk ako pionier
Dufam ue maju v zalohe dalsich par motorov..
pernik92 - to je sice možné, ale při dnešních cenách elekřiny to bude jen luxus pro horních 10 %, pokud nám to teda nezačnou servírovat jako že "spalovací motory končí výrobu". vývoj wankelu od začátku jen paběrkoval co se financí týče... s elektrikou je to složité. neumíme ji kloudně skladovat, ekologická náročnost je vyšší než u jádra a dojezd taky není konkurenceschopný. to, že osobák s jedním člověkem ujede 160 km na jedno nabití není argument. až to ujede 500 km se 4mi statnými čechy, tak řeknu ano, je to paráda. a to myslím budu mít fousaté vnuky
Patan - nez dojde vyvoj wankelu k spolehlivosti pistoveho motoru tak ubehne dlouha doba.A to uz muze byt zlepsen vyvoj elektromotoru, ktery ma hodne velke predpoklady viz Tesla model S
"fuckin quick"
Co chcete vymýšlet nového na klasickém motoru? Wankel se točí, nemá hosrní a spodní úvrať -> neustálý tah a přísun výkonu na zadní kolo. Kdyby se nacpalo do vývoje tohoto typu motoru to samé, co se narvalo peněz do vývoje klasických pístových motorů tak už dávno by po světě jezdili auta a motorky s touto konstrukcí (toť můj názor). Wankelu fandím. A s neustálím objevováním nových materiálů se zvětšuje šance, že by jednoho dne mohl být zase o něco funkčnější.
A jak už tu někdo dával odkaz, tak vřele doporučuji přečíst všechny díly
Líbí se mi komentář pilota na tom videu: "Fucking quick!"
Příští článek bude o motorce poháněné parním strojem.
Toto má gule. Ak tu niekto rieši spotrebu nech jazdí na babete. Presne, ide o projekt o niečo nové zaujímavé. Chcelo by to porovnať s motogp?
Tento projekt má moje plné sympatie. Takových lidí by mělo být více, oživovat a inovovat. A nevím jak ostatní, ale jak to tu čtu...copak se dá na takovémto stroji řešit spotřeba ??? u Wankelu ??? Jde o pocit z jízdy, o tu radost...né o spotřebu (ale to je můj názor)
Pozoruhodné, rozhodně stojí za zmínku. No a nakonec bývalý wsbk "suzukista" Jamie Whitham, co víc si přát
//www.motorkari...20632.html?kid=19071
Pro zájemce viz článek od Dominiky Gawliczkové v odkazu. Je to na díly a kdo má rád Wankely, určitě si pěkně počte.
Je krásnej masakrr
tuším,že s tím motorem začala NSU RO 80 a moc jim to nešlapalo,tak to prodali mazdě a japonci to o hodně vylepšili,ale asi před dvěma roky to zastavili(prý pro malý zájem)-ale vývoj a výzkum prý bude pokračovat.Ale ten motor v mazdě RX8-získal asi dvakrát ocenění MOTOR ROKU-takže to zas tak špatný asi nebude..
HEKI:wao ja som o takej suzuki s wanklom ani len netusil..
zase om o nieco mudrejsi
Kde je tradiční zvuk turbíny??? Ten vzteklej štěkot mi Wankel vůbec nepřipomíná,ale je to luxusní zvouček.
Tak ty parametry jsou hodně masakrózní, celkově se mi ten nápad moc líbí a chtěl bych se na to určo povozit, klukům patří velkej obdiv, že do toho jdou... přeju ať se jim jen a jen daří
WANKEL este nikde nefungoval tak ako by sme cakali..teda on funguje len je *urevsky narocny na servis..proste sa rychlo sa v*honi.ale ked mas dost € kupis si nove trojuholnicky a ides dalej..
v moto pod plnou palbou na okruhu to bude katastroofa :D
Heki, to sportovní auto malo 1,35L motor, vyše 1000kilo a 230k, takže zrovnávať to do značnej miery ide. Navyše aj otáčky boli podobné, myslím že RX mohla k 9000
Tady je zase diskuze konstruktérů

jean192: Nic ve zlém, ale srovnávat závodní motorku se sériovým sportovním autem typu RX8 - to moc nejde. Krom toho životnost 160 tkm u auta není skoro nic. Srovnatelný písťák natočí minimálně dvakrát tolik.
Teorie jsou jedna věc, ale když jsem pár let zpátky viděl toho Švýcara na ČTT v Hořicích na Suzuki RE5, tak musím uznat, že to má fakt potenciál. Nejsilnější třídu tenkrát na rychlost vyhrál a bylo vidět, že jak ten wankel zabere, tak se nechytají ani papírově silnější stroje. A ten nezapomenutelný jízdní styl, kdy borec na motorce, co má padáky jak Jawka 350 nevysedne ani o centimetr, sedí na tom jak na záchodě, těma padákama jede tak 3 cm od země a stejně všechny kolínkáře pojezdil
Sorry za trošku offtopic
je dobrý, že si tu někteří pletou účinnost motoru a litrovej výkon
... "pylot - učinnost nesouvisí jen se spotřebou"(pernik92) tohle je dokonalej blud! a ještě poučuje člověka co mu to říká správně
...účinnost to má ještě menší než písťák (tak do 35%), je problém to uchladit - vzhledem k subtilní stavbě a velkejm tepelnejm ztrátám který jsou s ohledem na výkon potřeba. Ale musí to bejt pecka - dvě funkční komory s 350ccm
...ono to vlastně na tři buchy dělá otočku kliky, ne?
Životnosť už vyriešila mazda, RX8 vraj dokážu aj 160t. km. Nakoniec už stará RX7 išla cez 80t.km Na pretekársku mašinu je taká životnosť hádam dosť. A prepočítavať ako u 2t to naozaj nejde, lebo wankel za otáčku páli 3x
, 2t raz a 4t 0,5
Jo tak teď jsem si pustil i to video. Kua tak tohle chci, ten zvuk je pekelnej
Tohle mě baví. Rozhodně zajímavější než řešit novej tvar zrcátka u nového modelu.
Držím palce
luxusní zvuk
,asi by bylo zajímavé se na tom proletět
Zajímavej pokus,zajímavý parametry.Jinak k diskuzi o účinnosti:kdyby ji Wankel měl tak zázračnou,tak už vrčí v kdejakým autě a motorce.ale je mimo váhu a poměr objem/výkon na hoovnoo,proto se jen tak občas mihne v podobným projektu...
JA-NE: však je tam v 1:39 vidět
Nevím jak je to u jiných soutěží, ale Honda vyvinula kdysi pro svěťák NR 750 s oválnými písty, které umožňovaly lepší plnění a konkurence na ni vyšťourala, že v původních platných pravidlech z roku raz dva, kdy nikoho ještě ani nenapadlo nic jiného je zmíněn válec kruhového průřezu, tak měli po žížalkách. Wankel by asi neprošel.