Oficiálně: 2012 MV Agusta F4 RR Corsacorta
Text: Roman Daněk | Foto: MV Agusta | Zveřejněno: 12.5.2011 | Zobrazeno: 17 332x
Po prvním videu, kde nás MV Agusta namlsala na novou F4 RR Corsacorta, jsou venku i oficiální fotografie a kompletní technická data.
Trochu jsme čekali, že MV Agusta bude s představováním nové vlajkové lodi, supersportovní krasavice F4 RR Corsacorta, dělat nějaké drahoty, ale je dobře, že jsme se mýlili. Po prvním videu, které jsme publikovali v dřívějším článku, jsme se dočkali i kompletní sady oficiálních fotografií a technických informací.
Po pár spekulacích, zda nová F4 RR výkonem překoná magickou hranici 200 koní, kdy některé weby deklarovaly výkon 198 koní a jiné 201 koní, máme jasno: oficiální technická data hovoří o čtyřtaktním, kapalinou chlazeném, řadovém čtyřválci o objemu 998 ccm. Se čtyřmi ventily na válec, rozvodem DOHC a kompresním poměrem 13,4:1 disponuje agregát výkonem 147,7 kW při 13 400 ot/min. (na klice), což odpovídá 200,8 koním. Takže ano, výkonová hranice 200 koní byla překonána. Maximální točivý moment 114 Nm nastupuje 9 200 ot./min a mašina se dá točit až do 13 700 otáček, než zasáhne omezovač. Suchá hmotnost motocyklu je 192 kg.
Na novém motoru Corsacorta bylo provedeno hodně práce, ale změnilo se i sání a kompletní úpravou prošly i svody a nový výfukový systém s rozdělením trubek 4-2-1-4. Šestistupňová převodovka také prošla modernizací, stejně jako podvozek: o plně nastavitelné odpružení se stará firma Öhlins, vpředu s obrácenou vidlicí s průměrem trubek 43 mm, vzadu je klasická jednoramenná kyvka s centrální tlumící jednotkou. Öhlins také dodal tlumič řízení.
Krotit tuhle krasavici bude možné pomocí dvojice disků na předním kole s radiálním čtyřpístkovými třmeny Brembo, vzadu je jeden menší kotouč. Nová jsou i odlehčená kovaná kola s pneumatikami 120/70 ZR17 vpředu a 190/55 ZR17 vzadu. Pro větší komfort je tu i možnost nastavení stupaček.
Už byla stanovena i prodejní cena a od výhradního dovozce MV Agusty do ČR, firmy MotoArte, víme, že F4 RR Corsacorta bude stát 580 000 Kč.
Po pár spekulacích, zda nová F4 RR výkonem překoná magickou hranici 200 koní, kdy některé weby deklarovaly výkon 198 koní a jiné 201 koní, máme jasno: oficiální technická data hovoří o čtyřtaktním, kapalinou chlazeném, řadovém čtyřválci o objemu 998 ccm. Se čtyřmi ventily na válec, rozvodem DOHC a kompresním poměrem 13,4:1 disponuje agregát výkonem 147,7 kW při 13 400 ot/min. (na klice), což odpovídá 200,8 koním. Takže ano, výkonová hranice 200 koní byla překonána. Maximální točivý moment 114 Nm nastupuje 9 200 ot./min a mašina se dá točit až do 13 700 otáček, než zasáhne omezovač. Suchá hmotnost motocyklu je 192 kg.
Na novém motoru Corsacorta bylo provedeno hodně práce, ale změnilo se i sání a kompletní úpravou prošly i svody a nový výfukový systém s rozdělením trubek 4-2-1-4. Šestistupňová převodovka také prošla modernizací, stejně jako podvozek: o plně nastavitelné odpružení se stará firma Öhlins, vpředu s obrácenou vidlicí s průměrem trubek 43 mm, vzadu je klasická jednoramenná kyvka s centrální tlumící jednotkou. Öhlins také dodal tlumič řízení.
Krotit tuhle krasavici bude možné pomocí dvojice disků na předním kole s radiálním čtyřpístkovými třmeny Brembo, vzadu je jeden menší kotouč. Nová jsou i odlehčená kovaná kola s pneumatikami 120/70 ZR17 vpředu a 190/55 ZR17 vzadu. Pro větší komfort je tu i možnost nastavení stupaček.
Už byla stanovena i prodejní cena a od výhradního dovozce MV Agusty do ČR, firmy MotoArte, víme, že F4 RR Corsacorta bude stát 580 000 Kč.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz