globalmoto_duben_nolan




MV Agusta udělala výroční Superveloce. Během pár vteřin se vyprodala

Slavná italská značka z Varese byla založena v roce 1945, takže bylo nad slunce jasné, že se letos určitě dočkáme nějaké výroční edice. Stalo se tak v neděli, kdy byl s úderem první minuty dne spuštěn online prodej 75 kusů limitované edice Superveloce 75 Anniversario, který měl trvat 75 hodin. Nakonec to bylo jen pár vteřin a všechny byly pryč!

Kapitoly článku

Proč píšeme o motorce, kterou si stejně už nemůžete koupit? Zaprvé samozřejmě proto, abyste byli v obraze, až si ji budete za pár let pořizovat za nějakou pěkně tučnou sumičku od rychlejšího sběratele, než jste byli vy, a zadruhé proto, že je prostě krásná. Tohle si nechceme nechat pro sebe. Tahle italská trikolóra snad sluší každé MV (nebo spíš každé italské motorce, Ducati v ní také už pár modelů měla), před šesti lety v podobném designu vznikla F3 800 Ago, což byla 300kusová série připomínající 15násobného mistra světa silničních motocyklů Giacoma Agostiniho.

Náš tip

Přečtěte si test MV Agusty Superveloce 800

Stejně jako Ago, ani Superveloce 75 Anniversario není jenom o jiné barvičce. To by bylo sakra málo na to, že si za tuhle motorku MV Agusta řekne o 5000 eur víc. Jenže ve finále mi ta cena vlastně přijde velice férová. V Itálii začíná standardní Superveloce na 20 000 eurech a 300kusová edice Serie Oro stála 27 990 Eur (poněkud zvláštní je, že na značkovém webu ji stále najdete, přestože všechny kusy byly údajně už dávno vyprodány). Tahle limitovaná výroční edice je za 25 000 Eur a svou výbavou je někde mezi standardem a „zlatou“ edicí. Plus je samozřejmě kusově hodně omezená.

Trojice modelů Superveloce: standard, 75 Anniversario a Serie Oro

Na co se těch 75 šťastlivců, kteří byli v neděli dostatečně rychlí, může těšit? O speciálním barevném provedení v italské trikolóře už byla řeč a ještě doplňme, že je tady ještě čtvrtá barva, a to zlatá. Drobnosti na kapotáži (linky, nápis), rám, ráfky. Zlatý rám a ráfky má i standardní verze, ovšem tady jsou ty ráfky stejná paprsková Kinea jako na Serii Oro! A stejně tak rudá sedátka jsou z Alcantary jako u „zlaté“. Řidičovo i spolujezdcovo, jež může být nahrazeno lakovaným krytem s alcantarovou přední částí.

O tom, že sedíte na něčem extra, vás celou dobou informuje hliníková destička na horních brýlích, nicméně ono to budete vědět i bez ní. Stačí nastartovat. K motorce totiž dostáváte otevřený výfukový systém Arrow se dvěma koncovkami vpravo a jednou vlevo, opět úplně stejný jako u Serie Oro, a k němu ještě řídicí jednotku s vhodnou mapou. Pochybuji, že tam někdo ty originální laufy nechá. Ne že by s nimi Superveloce vypadala zle, v galerii najdete i silniční variantu se všemi potřebnostmi, ale tahle motorka prostě potřebuje Arrowy, i kdyby jen měla stát v obýváku.

K čemuž ji sice její status limitované výroční edice dopředu tak trochu předurčuje, ale věřím, že ji majitelé aspoň čas od času provětrají. A když ji pak zase vrátí do garáže, vhod jim přijde nabíječka na baterku a speciální plachta, což jsou další prvky, které se Superveloce 75 Anniversario dostanete. Že ta cena vůbec nebyla přehnaná? Sakra, že já jsem si v neděli nepřivstal…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 3 Kč
medvidek78 přispěl 3 Kč
Kytí přispěla 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist