yamaha_demo_tour




MV Agusta Rush dostala pár úprav a plní Euro 5

Model Rush má MV Agusta přichystaný pro ty, kterým je sériová Brutale 1000 RR moc obyčejná. Tohle je prostě ztělesněné zlo. Letošní verze dostává potřebné technické úpravy, aby mohl legálně do provozu, a svým designem má připomínat armádní letadla. Má to svůj historický důvod.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Pro ten důvod si musíme odskočit o více než sto let zpět, sicilský hrabě Giovanni Agusta byl totiž jedním z italských pionýrů letectví a patřil mezi nejdůležitější podnikatele v tomto odvětví. Jeho syn Domenico Agusta, zakladatel motocyklové značky MV Agusta, tento svůj jednostopý koníček často vyživoval z peněz, které mu vydělal rodinný podnik produkující helikoptéry. Ostatně o tomhle všem jste se mohli dočíst nedávno v příběhu hraběte Agusty. Značka MV Agusta se ve své novodobé historii k tématu letectví, konkrétně toho vojenského, přihlásila už několikrát, šlo o modely F4 Veltro, Brutale Starfighter či F4 Frecce Tricolori, a pokračuje to teď modelem Rush ve verzi 2021. Jeho zbarvení má připomínat stíhačky a celá motorky prý odpovídá bojovým letadlům - síla, obratnost, extrémní výkony. Akorát tady nelítají rakety, nýbrž emoce. Ale jo, asi se tahle marketingová povídačka dá akceptovat, motorce ty nové barvy fakt seknou, jen teda to video mi přijde už trochu laciné...

U Rush výrobce od začátku říkal, že půjde o limitovanou edici 300 kusů, a to samé je zmiňováno i v tiskové zprávě k modelu 2021, takže zřejmě se všechny ty loňské červené nevyprodaly. V tomto případě bude platit, že kdo si počkal, ten se dočkal, resp. lépe udělal, protože letošní motorka má kromě designu ještě pár vylepšení. Především byl motor předělaný na normu Euro 5, přitom pořád nabídne 208 koní při 13 000 otáčkách. A také více síly odspodu a ve středních otáčkách, což bylo spektrum, v němž jsme i my při testu standardní Brutale 1000 RR čekali trochu víc. No a vida, přísnější euro-norma, více síly. To bereme. Uvnitř motoru se pracovalo na snížení tření, ať už šlo o rozvodový mechanismus, nebo třeba primární převod, a těšit se můžete i na přesnější a pohodlnější řazení díky novému senzoru ke quickshifteru EAS 3.0.

Ovšem tímhle už se dostáváme do oblasti elektroniky, o níž MV Agusta říká, že je nová, resp. že ta víceosá IMU jednotka je nová. Zásahy pomocníčků, ať už jde o Launch Control, kontrolu trakce či náklonové ABS s modulem Continental MK100 prý jsou ještě méně citlivé, a třeba anti-wheelie vám při zvednutí předku výkon neutne, nýbrž pěkně pohlídá, aby se kolo drželo tam, kde má.

Hardwarově se toho moc nezměnilo, komponenty semiaktivního podvozku dostaly trochu jiné naladění a aby se neřeklo, je tady i trochu jiné sedátko z Alcantary s ergonomičtějším tvarováním. Pro zákazníka tak možná bude daleko důležitější, že svou motorku dostane včetně závodního kitu (výfuk SC-Project, závodní řídicí jednotka, páčky, lepší kotouče apod.), který se dodává v dřevěném boxu připomínajícím vojenské bedny. Prostě maximální stylovka!

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 5 Kč
IvanDvoutakťák přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist