Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Deluxa a podobní odborníci...Svezte se na Guzzi a pak polemizujte o charakteru a projevu motoru. K tomu jen pohled na fotku a tabulku výkonu nestačí
Jak tak čtu, tak je tady každý Rossi a každý potřebuje minimálně 200 koní
Limetkka..nie kazdy japonec je vyhoneny :D skus sa previest na starsej Honde V4 750 alebo 800 a az potom skutocne zistis co je krutak neustale k dispozicii. Inak krasne bajky, na Guzzi sa mi paci ze po tych rokoch nic podstatne nemenia. Naco aj ked to vyzera dobre. Taka California to je paradicka.. Akurat napriklad Griso ktory ma modernejsi ram a podvozok sa mi uz vobec nepaci, Toto je sice klasika ale ked vidim ten koliskovy ram a tie tlmice vzadu tak by som sa na tom uz vozit nechcel, Ma to jazdne vlastnosti ako bajk z roku 1960 a to by mi vadilo asi najviac...
Kybergreg: Papírově to sice není mnoho, ale je to 100% a nezáludně využitelné. Sám jezdím Brevu 750, což je stejný motor, jen o generaci starší a krom dálnic výkon nechybí. Na rozdíl od vyhoněných japonců (a nejen těch) je tady moment k dispozici prakticky neustále. Kamarád má starší CB500 s výrazně vyšším papírovým výkonem a v zatáčkách mi nestíhá (pokud netočí v posledních 2t otáčkách). A hlavně, tyhle motory pod tebou a s tebou žijí, nejsou sterilní, mají neskutečný projev a člověk si tak plně vychutná jízdu a ani nemusí jet pilu... A vo vo vo tom to je
K tunění motorů všeobecně asi tolik.
1/ každý kůň nahoru žere dvojnásobek benálu oproti koníku ze série,
2/ každý kůň nahoru snižuje nájezd km k prvnímu hrábnutí do motoru. Tzn. pokud chceš JEN jezdit, radím nehrabat.
Motor z MG by měl měl mít hodně slušný krouťák (dvouvál do vidle) oproti řadovce, ale to je jen čistě teoretický žvást vyplývající z fyzikálních zákonů, který může být zmršen jak konstrukcí, tak kvalitou matroše, která vyšší výkon prostě nesnese. Pokud to ale tak je, mnohem méně záleží, kolik má špičku na brzdě. Není ovšem určen k ježdění pily, nýbrž k jednomu zařazení posledního kvaltu na celé odpoledne, jestli mi rozumíš.
Dostávámě se k dalšímu problému - cenovka motoru po vytunění - ať už domácím, nebo firemním.
Tam bych řekl, že s výkonem roste cena asi tak třetí, čtvrtou mocninou, pokud nemáš motor rozhazovat po každém víkendu.
Pak tu všichni skuhráte, že výrobce se zbláznil a nasadil tak nehoráznou cenu za svůj křáp. Jenže vývoj fakt není zadáčo a kvalitní ocel nebo hliník je drahý jako kráva, nemluvě o ceně zpracování tak kvalitního matroše.
Totéž platí o rozvodech OHV a OHC, které zmiňuješ. OHC je všeobecně výrobně dražší a těžší (na hmotnost i na práci) s minimálním efektem. Vyplácí se pouze u opravdu vysokootáčkových křápů, ovšem za jinou výrobní cenu, než OHV.
Předesílám, že tady pronáším moudra z gauče, páč MG jsem nikdy nejezdil a zřejmě jezdit nebudu.
A co se týká tunění, udělal jsem všeho všudy dva dvoutakty zamlada i s nějakými výpočty a nyní se mé tunění omezuje na návštěvu specialisty, který přehraje palivovou mapu. Ale to se jedná o vyloženě pracovní mnohalitrové turbodiesely. Motku netuním, páč jsem starý a po pětatřicetileté pauze se bojím i těch nemnoha poníků, které mám pod sebou.
K euronormám - udělej to, co jsem psal. Otevři si zdejší motokatalog a porovnej ročníky stejných motorů. Zjistíš, že výkonově jdou naprosto většinově dolů.
Asi hodně záleží, na tom co od motorky kdo očekává a na čem jezdil dosud.
Já se ke Guzzi dostal až před třemi lety, před tím jsem jezdil všechno možné od endur typu XT500, přes Transalp, Afriku, poté Bandit 1200, GSXR 750, GSXR 1000. Předtím samozřejmně plejáda JAW. Tyto jsem vlastnil půjčených bylo mnohem více a mnohem větší rozsah. A potom jsem se svezl na starší MG 1200 sport a rovnou jsem ji koupil. Měl jsem ji v první verzi bez ABS a musím říct, že jsem ve svých 51 letech objevil nový svět. Mám to s motorkama jako s kytarama. Samohrajky mne nebaví, pokud v nástroji není nějaká výzva, moc mne nezajímá. A Guzzi je krásná výzva. Co fakt neumíš, neukecáš. Nic Ti nepomůže. Prostě krása. Poté jsem pro jistotu koupil na dlouhé cesty ještě Californii napřed 1100 EV pak 1400 - nádherný a velmi obratný cesťák s jízdními vlastnostmi velkých naháčů.
Do Guzzi jsem se nadchnul a svezl jsem se na mnoha jejích modelech.
K V7 - tohle není motorka, na které pojede člověk bez předchozí zkušenosti s Guzzi nějak moc rychle. Po čase ale člověk zjistí, že je výborně ovladatelná a pokud se naučí využívat i výkon motoru, nikoli jen krouťák i docela svižná.
Měl jsem půjčeného Racera II na týden a po dvou dnech už jsem opravdu nikoho nezdržoval. Výkon je velmi hlídaný parametr, ale rozhodně není nejdůležitější.
Když jsem kupříkladu přesedl z GSXR 1000 na MG 1200 sport, s překvapením jsem zjistil, že třeba klasickou trasu Liběchov - Dubá jsem jezdil na MG zpočátku srovnatelně, později i rychleji. S polovičním výkonem. Ale výborný podvozkek a tah dvouválu ve středním pásmu udělali své. Jen jsem se na tom první rok učil znovu jezdit, japonci mne dokonale rozmazlily. Na okruh jsem s MG ani nejel, na to to fakt není. Rovinky by byly utrpení.
Takže pokud člověk netouží po motorce, která mu bude furt přihrávat, ale chce hrát sám, pak je Guzzi dobrá volba. Pokud to chce mít jednoduché nebo míří na okruh, pak určitě zvolí jiný zdroj radosti.
Targus> Jenom na euronormy bych to nesváděl. BMW umí z EURO IV vzduchem dostat měrnej výkon 95k, Guzzi se s tou samou normou plácá na 70k. Mechanika motoru V7 je oravdu celkem předpotopní (2 ventily na válec, OHV) a souhlasím s Kybergregem, že by Guzzina mohla a měla dělat něco modernějšího a výkonějšího. Takhle skutečně dopadne jako evropskej Harlej...
Druhá věc, jenom úpravama vstřikovacích map (obejití emisních norem) nejde od motoru čekat nějakou závratnou porci koní navíc. Já takhle dostal z H-D asi 5 koní, a to se krom mapy měnilo i sání a výfuky (bez katíků). Spíš byl znát vylepšenej a vyhlazenej průběh momentu, ale maximální výkon se nijak dramaticky nezměnil...
Kybergreg
Stran výkonu poděkuj Eurohujerům s jejich emisními normami.
Pokud si otevřeš motokatalog a mrkneš na mašiny, které se dělají patnáct, dvacet let, ve většině zjistíš, že jejich výkon padá dolů úměrně s ostřejšími emisními normami.
Pokud bys chtěl udělat opravdu břitvu motor, bude to stát docela šílené prachy a bude s takovými "vymoženostmi", jako je stříkání paliva do výfuku, aby se spálily oxidy dusíku, stříkání benálu do kaťáku, abys ho uchladil, apod.
Takže se potom všichni diví, jak VW platí miliardy za dokázaný emisní podvod, atd.
Přátelé nedělejme si iluze, v benzínech to funguje úplně stejně a je jen otázkou času, koho kdo chytne dříve.
První krok už udělali Japonci, když si správně přečetli Ojronormy a zjistili, že emise SE NEVZTAHUJÍ na místa mimo veřejné komunikace. Takže metr za příkopem to může v poho hulit jako kráva a z motoru je naráz pila. Chce to jen maličkost - mít chytrofon a přepnout si sám palivovou mapu bez jinak nutného chip-tuningu.
Vsadím se, o co chceš (třeba o tuhletu Guzzinu), že pokud oslovíš toho správného tunera, udělá ti na ní totéž, není to složité a poskládáš to doma z dílů, které jsou běžně k dostání na netu nebo ve speciálkách elektro (v každém trochu větším městě).
Jak nás, staré mamlasy, učili soudruzi v hodinách ruštiny - Vot, v čom djélo.
Uděláš sim sala bim a jedeš..
Prostě katastrofa.
Doufam, ze nejsem uplne mimo, ale pripada mi, jestli by se nechtelo MG konecne probudit do 21. stoleti? Ze 750ky tahat jen 38kW a 60Nm? To je jak embecko pred 40 roky... aneb kroutak sestistovky a vykon petistovky. Vzdyt by tu V7ku pojel i starej Transalp. Motorka tyhle velikosti, hmotnosti a ceny by preci mela taky trochu jet. Jsou to pekny a charismaticky motorky, ale ten vykon je ostuda. Porad mi vrta hlavou, co MG brani na tom zapracovat? Nejsem znalec, treba nekdo vite...
Simier: Je to pořád smallblock motor takže to tak těžký nebude. Kvůli velké nádrži asi povyskočí pohotovostní hmotnost proti V7/V9 o pár kil nahorů ale rozhodně zůstane mnohem nižší než u velkých guzzin. Takže docela věřím tomu že bude lehčí než Afrika.
majky72: Jo o té tu "mluvíme" Jen si myslím, že to moc lehké nebude a ten design je na mě asi moc retro. Podle fotek mi to spíš než enduro přijde takové scramblerovaté. Jenže fotky jsou fotky a často zkreslují. Třeba to bude super mašina a je dobře, že něco nového vyjede. Já bych bral ještě něco menšího (rozuměj lehčího) obratnějšího, ale trochu cestovnějšího - okapotovaného. Klidně s, né moc silnou, V7. Prostě takový kardanovitý univerzálek, taková lehčí Afrika Twin od MG
Se značkou MG je to u nás na levačku. Servisů jak šafránu, nedávno odešli i z Hradce Králové (Globalmoto). Diagnostiku mají snad jen na 3 místech v republice, bohužel to mám k nejbližší 100 km. Jak chtějí zvednout prodeje, když nezajistí zázemí. Je mi z toho smutno. Jinak motorky jsou to hezké a mají svůj charakter.
Petta: no jo jenže V85 s tou 850tkou asi bude krapet těžší (třeba ne) a až na štítek to nemá prakticky žádnou kapotáž. A nejsem moc na ty zobákovité stroje! Zaměřením se mi to líbí, ten design už tak ne no
Škoda že už se nědělá řada Breva. Taťka měl kdysy Brevku 750 a byla to krásná, celkem lehká a obratná máša A ty silnější verze byly nádherný s mohutným motorem, prostě krásné stroje!
Ty klasiky jsou sice hezký a charizmatický motorky na kochací jízdy, ale já chci moderní lehčí (190-200kg) cestovní enduro MG s motorem V7 a kardánkem - prostě takové nové NTX nebo Quota Takový pohodový univerzálek s dostatečnou dávkou osobitosti
Jak tak čtu, tak je tady každý Rossi a každý potřebuje minimálně 200 koní
Limetkka..nie kazdy japonec je vyhoneny :D skus sa previest na starsej Honde V4 750 alebo 800 a az potom skutocne zistis co je krutak neustale k dispozicii. Inak krasne bajky, na Guzzi sa mi paci ze po tych rokoch nic podstatne nemenia. Naco aj ked to vyzera dobre. Taka California to je paradicka.. Akurat napriklad Griso ktory ma modernejsi ram a podvozok sa mi uz vobec nepaci, Toto je sice klasika ale ked vidim ten koliskovy ram a tie tlmice vzadu tak by som sa na tom uz vozit nechcel, Ma to jazdne vlastnosti ako bajk z roku 1960 a to by mi vadilo asi najviac...
Kybergreg: Papírově to sice není mnoho, ale je to 100% a nezáludně využitelné. Sám jezdím Brevu 750, což je stejný motor, jen o generaci starší a krom dálnic výkon nechybí. Na rozdíl od vyhoněných japonců (a nejen těch) je tady moment k dispozici prakticky neustále. Kamarád má starší CB500 s výrazně vyšším papírovým výkonem a v zatáčkách mi nestíhá (pokud netočí v posledních 2t otáčkách). A hlavně, tyhle motory pod tebou a s tebou žijí, nejsou sterilní, mají neskutečný projev a člověk si tak plně vychutná jízdu a ani nemusí jet pilu...
A vo vo vo tom to je
Johny S08
Tak jsi asi potkal špatného tunaře.
K tunění motorů všeobecně asi tolik.
1/ každý kůň nahoru žere dvojnásobek benálu oproti koníku ze série,
2/ každý kůň nahoru snižuje nájezd km k prvnímu hrábnutí do motoru. Tzn. pokud chceš JEN jezdit, radím nehrabat.
Motor z MG by měl měl mít hodně slušný krouťák (dvouvál do vidle) oproti řadovce, ale to je jen čistě teoretický žvást vyplývající z fyzikálních zákonů, který může být zmršen jak konstrukcí, tak kvalitou matroše, která vyšší výkon prostě nesnese. Pokud to ale tak je, mnohem méně záleží, kolik má špičku na brzdě. Není ovšem určen k ježdění pily, nýbrž k jednomu zařazení posledního kvaltu na celé odpoledne, jestli mi rozumíš.
Dostávámě se k dalšímu problému - cenovka motoru po vytunění - ať už domácím, nebo firemním.
Tam bych řekl, že s výkonem roste cena asi tak třetí, čtvrtou mocninou, pokud nemáš motor rozhazovat po každém víkendu.
Pak tu všichni skuhráte, že výrobce se zbláznil a nasadil tak nehoráznou cenu za svůj křáp. Jenže vývoj fakt není zadáčo a kvalitní ocel nebo hliník je drahý jako kráva, nemluvě o ceně zpracování tak kvalitního matroše.
Totéž platí o rozvodech OHV a OHC, které zmiňuješ. OHC je všeobecně výrobně dražší a těžší (na hmotnost i na práci) s minimálním efektem. Vyplácí se pouze u opravdu vysokootáčkových křápů, ovšem za jinou výrobní cenu, než OHV.
Předesílám, že tady pronáším moudra z gauče, páč MG jsem nikdy nejezdil a zřejmě jezdit nebudu.
A co se týká tunění, udělal jsem všeho všudy dva dvoutakty zamlada i s nějakými výpočty a nyní se mé tunění omezuje na návštěvu specialisty, který přehraje palivovou mapu. Ale to se jedná o vyloženě pracovní mnohalitrové turbodiesely. Motku netuním, páč jsem starý a po pětatřicetileté pauze se bojím i těch nemnoha poníků, které mám pod sebou.
K euronormám - udělej to, co jsem psal. Otevři si zdejší motokatalog a porovnej ročníky stejných motorů. Zjistíš, že výkonově jdou naprosto většinově dolů.
Asi hodně záleží, na tom co od motorky kdo očekává a na čem jezdil dosud.
Já se ke Guzzi dostal až před třemi lety, před tím jsem jezdil všechno možné od endur typu XT500, přes Transalp, Afriku, poté Bandit 1200, GSXR 750, GSXR 1000. Předtím samozřejmně plejáda JAW. Tyto jsem vlastnil půjčených bylo mnohem více a mnohem větší rozsah. A potom jsem se svezl na starší MG 1200 sport a rovnou jsem ji koupil. Měl jsem ji v první verzi bez ABS a musím říct, že jsem ve svých 51 letech objevil nový svět. Mám to s motorkama jako s kytarama. Samohrajky mne nebaví, pokud v nástroji není nějaká výzva, moc mne nezajímá. A Guzzi je krásná výzva. Co fakt neumíš, neukecáš. Nic Ti nepomůže. Prostě krása. Poté jsem pro jistotu koupil na dlouhé cesty ještě Californii napřed 1100 EV pak 1400 - nádherný a velmi obratný cesťák s jízdními vlastnostmi velkých naháčů.
Do Guzzi jsem se nadchnul a svezl jsem se na mnoha jejích modelech.
K V7 - tohle není motorka, na které pojede člověk bez předchozí zkušenosti s Guzzi nějak moc rychle. Po čase ale člověk zjistí, že je výborně ovladatelná a pokud se naučí využívat i výkon motoru, nikoli jen krouťák i docela svižná.
Měl jsem půjčeného Racera II na týden a po dvou dnech už jsem opravdu nikoho nezdržoval. Výkon je velmi hlídaný parametr, ale rozhodně není nejdůležitější.
Když jsem kupříkladu přesedl z GSXR 1000 na MG 1200 sport, s překvapením jsem zjistil, že třeba klasickou trasu Liběchov - Dubá jsem jezdil na MG zpočátku srovnatelně, později i rychleji. S polovičním výkonem. Ale výborný podvozkek a tah dvouválu ve středním pásmu udělali své. Jen jsem se na tom první rok učil znovu jezdit, japonci mne dokonale rozmazlily. Na okruh jsem s MG ani nejel, na to to fakt není. Rovinky by byly utrpení.
Takže pokud člověk netouží po motorce, která mu bude furt přihrávat, ale chce hrát sám, pak je Guzzi dobrá volba. Pokud to chce mít jednoduché nebo míří na okruh, pak určitě zvolí jiný zdroj radosti.
Targus> Jenom na euronormy bych to nesváděl. BMW umí z EURO IV vzduchem dostat měrnej výkon 95k, Guzzi se s tou samou normou plácá na 70k. Mechanika motoru V7 je oravdu celkem předpotopní (2 ventily na válec, OHV) a souhlasím s Kybergregem, že by Guzzina mohla a měla dělat něco modernějšího a výkonějšího. Takhle skutečně dopadne jako evropskej Harlej...
Druhá věc, jenom úpravama vstřikovacích map (obejití emisních norem) nejde od motoru čekat nějakou závratnou porci koní navíc. Já takhle dostal z H-D asi 5 koní, a to se krom mapy měnilo i sání a výfuky (bez katíků). Spíš byl znát vylepšenej a vyhlazenej průběh momentu, ale maximální výkon se nijak dramaticky nezměnil...
Kybergreg
Stran výkonu poděkuj Eurohujerům s jejich emisními normami.
Pokud si otevřeš motokatalog a mrkneš na mašiny, které se dělají patnáct, dvacet let, ve většině zjistíš, že jejich výkon padá dolů úměrně s ostřejšími emisními normami.
Pokud bys chtěl udělat opravdu břitvu motor, bude to stát docela šílené prachy a bude s takovými "vymoženostmi", jako je stříkání paliva do výfuku, aby se spálily oxidy dusíku, stříkání benálu do kaťáku, abys ho uchladil, apod.
Takže se potom všichni diví, jak VW platí miliardy za dokázaný emisní podvod, atd.
Přátelé nedělejme si iluze, v benzínech to funguje úplně stejně a je jen otázkou času, koho kdo chytne dříve.
První krok už udělali Japonci, když si správně přečetli Ojronormy a zjistili, že emise SE NEVZTAHUJÍ na místa mimo veřejné komunikace. Takže metr za příkopem to může v poho hulit jako kráva a z motoru je naráz pila. Chce to jen maličkost - mít chytrofon a přepnout si sám palivovou mapu bez jinak nutného chip-tuningu.
Vsadím se, o co chceš (třeba o tuhletu Guzzinu), že pokud oslovíš toho správného tunera, udělá ti na ní totéž, není to složité a poskládáš to doma z dílů, které jsou běžně k dostání na netu nebo ve speciálkách elektro (v každém trochu větším městě).
Jak nás, staré mamlasy, učili soudruzi v hodinách ruštiny - Vot, v čom djélo.
Uděláš sim sala bim a jedeš..
Prostě katastrofa.
Doufam, ze nejsem uplne mimo, ale pripada mi, jestli by se nechtelo MG konecne probudit do 21. stoleti? Ze 750ky tahat jen 38kW a 60Nm? To je jak embecko pred 40 roky... aneb kroutak sestistovky a vykon petistovky. Vzdyt by tu V7ku pojel i starej Transalp. Motorka tyhle velikosti, hmotnosti a ceny by preci mela taky trochu jet. Jsou to pekny a charismaticky motorky, ale ten vykon je ostuda. Porad mi vrta hlavou, co MG brani na tom zapracovat? Nejsem znalec, treba nekdo vite...
stráťa: Jsem zvědav jak bude vypadat na živo. Připomíná to trochu takové odstrojené Stelvio s vysokým blatníkem. Nechám se překvapit :)
Simier: Je to pořád smallblock motor takže to tak těžký nebude. Kvůli velké nádrži asi povyskočí pohotovostní hmotnost proti V7/V9 o pár kil nahorů ale rozhodně zůstane mnohem nižší než u velkých guzzin. Takže docela věřím tomu že bude lehčí než Afrika.
majky72: Jo o té tu "mluvíme"
Jen si myslím, že to moc lehké nebude a ten design je na mě asi moc retro. Podle fotek mi to spíš než enduro přijde takové scramblerovaté. Jenže fotky jsou fotky a často zkreslují. Třeba to bude super mašina a je dobře, že něco nového vyjede. Já bych bral ještě něco menšího (rozuměj lehčího) obratnějšího, ale trochu cestovnějšího - okapotovaného. Klidně s, né moc silnou, V7. Prostě takový kardanovitý univerzálek, taková lehčí Afrika Twin od MG
Nechci znovu další odvar V7. Chci V85!!
Se značkou MG je to u nás na levačku. Servisů jak šafránu, nedávno odešli i z Hradce Králové (Globalmoto). Diagnostiku mají snad jen na 3 místech v republice, bohužel to mám k nejbližší 100 km. Jak chtějí zvednout prodeje, když nezajistí zázemí. Je mi z toho smutno. Jinak motorky jsou to hezké a mají svůj charakter.
Simier:mysliš niečo taketo
tiež by som ju privital


Petta: no jo jenže V85 s tou 850tkou asi bude krapet těžší (třeba ne) a až na štítek to nemá prakticky žádnou kapotáž. A nejsem moc na ty zobákovité stroje! Zaměřením se mi to líbí, ten design už tak ne no
A ty silnější verze byly nádherný s mohutným motorem, prostě krásné stroje!
Škoda že už se nědělá řada Breva. Taťka měl kdysy Brevku 750 a byla to krásná, celkem lehká a obratná máša
Simier, vsak prijde V85.
Jinak je to pekna motorka. Mne chybi poradnej nahac s tou 1400, co maji..
takhle nějak má vypadat motorka
Ty klasiky jsou sice hezký a charizmatický motorky na kochací jízdy, ale já chci moderní lehčí (190-200kg) cestovní enduro MG s motorem V7 a kardánkem - prostě takové nové NTX nebo Quota
Takový pohodový univerzálek s dostatečnou dávkou osobitosti
Konečně zas motka, která nevypadá, jak UFO a nemá na sobě metrák zbytečných plastů.