yamaha_demo_tour




Kymco K50 concept - přichází TMAX killer

Taiwanská značka si k padesátým narozeninám nadělila koncept luxusního maxiskútru, a letos na jaře představila jeho prototyp s příslibem, že se na trhu se novinka objeví už příští rok. Na sériové podobě se toho tedy pravděpodobně už moc nezmění, a konkurence se rozhodně má čeho obávat.

Kapitoly článku

Dvouválcový motor o objemu přes 500 ccm, hliníkový rám, sekundární převod ozubeným řemenem - to jsou hlavní trumfy, které Kymco vytáhlo ještě předtím, než zveřejní konečnou podobu svojí novinky. Ta by podle všeho mohla ve světě maxiskútrů způsobit mnohem větší rozruch, než nesmělý první pokus taiwanské firmy v této kategorii, MyRoad 700, který jste testovali zde.

Už samotný design je na mnohem vyšší úrovni než jsme byli u Kymca doposud zvyklí, přestože se v něm některé typické znaky nezapřou. Ostatně, když se podíváme na novinky značky z posledních několika let - například nový DownTown - snaha srovnat krok se světovou špičkou je patrná už nějakou dobu.

Kymco ale nechce zůstat pozadu ani v oblasti techniky, a rok od roku se posouvá dál. Přesto lze koncept K50 z tohoto hlediska označit za revoluční - alespoň pokud to můžeme hodnotit ze zatím dostupných údajů. Svojí koncepcí se skútr snaží vměstnat někam mezi sportovní a cestovní maxiskútry, a Kymco pro tuhle novou kategorii zvolilo označení "super touring". Podle toho, co se skrývá pod plasty, by mu však možná lépe seděla škatulka Sport Touring. Motor (neoficiální zprávy mluví o řadovém dvouválci s přesazeným klikovým hřídelem o 270°) je usazen uprostřed hliníkového rámu, přičemž zadní kyvka - rovněž se slitiny aluminia - není zatížená žádným variátorem, protože přenos výkonu na zadní kolo zajišťuje ozubený řemen. Že vám tohle řešení připadá povědomé? Jistě, ale na druhou stranu není ani úplně běžné. Zcela jistě se však díky němu zlepší rozložení váhy na obě kola - Kymco udává přesně vyrovnaný poměr 50% / 50%. Celkovou hmotnost výrobce zatím drží v tajnosti, ale potvrzeno je například to, že motor bude mít dvě palivové mapy; plný a omezený výkon.

Prototyp slibuje i další vychytávky pro skútristy, co mají rádi ostřejší svezení, jako například převrácenou přední vidlici, nazbrojenou dvěma radiálními třmeny Brembo, nebo zadní, vodorovně uložený tlumič. Ti co koukají spíš na praktickou stránku věci by zas mohli ocenit úložný prostor na dvě přilby, nebo stavitelnou opěrku zad. A fandové displejů si ulítnou na plně elektronické přístrojovce, jejíž tvary vám opět možná něco připomenou.

O K50 se stále mluví jako o konceptu, ale pokud to Kymco myslí vážně s uvedením do provozu v roce 2017, mělo by nejpozději na podzimní výstavě Intermot nebo EICMA představit finální produkt.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (17x):
Motokatalog.cz



TOPlist